Agenten jeg nettopp snakket med hadde fått informasjon om at SkyTeam ikke tillater å blande klasser - ikke bare på den ene reisen, men hele billetten må ha samme klasse. Dette var nytt for meg.
Ser også noen i svenske businessclass forum har fått samme beskjed, om det stemmer vil det bli mer utfordrende sy sammen gode turer. Nå er det minst en booking i "Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise " som inneholder Business og Eco, så det må isåfall være en administrativ beslutning og ikke en teknisk begrensning
Prøvde å booke i USA, fikk beskjed om det samme. Fant en bilett i økonomi og en i biz, men fikk ikke booket som en bilett da man i skyteam måtte ha samme klasse. Det var innenlands i USA med delta. Fikk også vite at når man flyr innenlands med delta på økonomi, med sas gull, får man ikke tilgang til lounge. Man må vist fly internasjonalt får lounge med delta. Eller fly biz.
Fant en married segment, og er veldig spent på om man klarer å splitte denne opp, type Wien trikset. Men tør ikke booke om *A bookingen min for å prøve får jeg det ikke til vil jeg heller beholde gjeldende rute. Det var med delta biz lhr-msp-seattle jeg fant en married segment.
Vet dere om avbestillingsgebyret videreføres? Var vel 450 per pers i gamle star allianse bookinger finner ikke info på nettsiden om dette.
Vet dere om det er mulig å legge på legs etter bestillingen? Finner fin tur fra AMS, men venter at det slippes bonusbilletter fra OSL dit også.
Ikke-refunderbart service fee på kr 450 per person er samme som før. Endringsgebyret på kr 150 er også uendret.
Ser det er dukket opp svært interessant alternativ til Kuala Lumpur med KLM i november på en reise jeg har brukt mye tid på å booke.... Men reisen jeg har inne er med Star Alliance alternativer og da har jeg følgende spørsmål. - Kan det funke å ha tur med Sky Team og retur med Star Alliance? - Stemmer det at endrings gebyret er 750 kr pr billett? Har selvfølgelig svidd av en CT som nå er gått ut så det må benyttes en ny, men det får bare være...
prøvde å endre utreisen min på MRU turen, fra bgo-ams-cdg til bgo-cdg i biz, men det klarte ikke CT telefonen, har prøvd flere agenter. Sjekker man enveisreise så er denne turen tilgjengelig. Skjønner meg ikke på dette.
Er ikke mulig å kombinere *A og ST på samme billett, nei. Usikker om du en gang kan gjøre den gamle *A-bookingen om til enveisreise uten å bytte til ST-rute. Tror det var sånn at de er stengt ut av *A-systemet nå og får ikke gjort endringer. Endringsgebyret er uansett fortsatt 150kr i følge trygveat over. 750kr gjelder vel bare SAS bonus IC.
Akkurat nå er det vel ekstremsport å røre eksisterende *A-booking, særlig når maskineriet fremdeles knirker litt her og litt der. Det er kanskje fortsatt få agenter som har erfaring med denne typen endring.
Kan det være at (noen) av disse selskapene har så god tilgjengelighet fordi dem har høy pris også i de andre programmene? Jeg har ikke oversikt, men det jobbes jo mye med dynamisk prising i SkyTeam sine bonusprogrammer? Jeg hørte også et annet sted at det å doble poengpris på disse tre selskaper er bedre enn å øke prisen for alle bestillinger. Kanskje Aron har rett? Likevel trist at det begrenser tilgang til Asia, men enn så lenge kan man tro at det likevel er bedre tilgang til Asia enn det vi var vant til i Star Alliance.
Takk! Får se om jeg orker å manne meg opp til nok en samtale md CT telefonen. At gebyret er 150 kr for endring var jeg ikke klar over, på nettsiden står det 750kr.
Jeg fikk kun igjennom AF fra BGO via CDG. Raskeste vei med KLM via AMS fikk jeg ikke booket/feilmelding, så endte opp med AF og en hyggelig overnatting i Paris og deretter morgenfly.
Halvparten av oss har overnatting i Paris på vei hjem, men andre halvparten må til Amsterdam for overnatting. Jeg tenker atr jeg gir CT telefonen litt tid til å komme seg inn i systemet.
Veldig kult at du tok kontakt (og fikk svar. Pandion?). Interessant at jeg fikk bekreftet min hypotese om at (i alle fall noe) IT i SAS var hardkodet mot Star. Å si at oppsiden er at vi får "pretty good availability" mot dobbel pris - dette høres ikke spesielt forretningslogisk ut, og hva er da "good availability" i forhold til...? Jaja, tiden får vise. Jeg tipper at kjernen til dette problemet er at de aktuelle selskapene har så lite trafikk mot Skandinavia at de ikke så noen oppside for seg selv der, og priset sine seter deretter. Jeg forhandlet en del tilsvarende kontrakter (i en annen bransje), der f.eks trafikal asymmetri alltid kompenseres med cash på en eller annen måte. Jeg har aldri hørt om at disse tre selskapene har andre priser innad i Skyteam, så hadde vært interessant om noen FB-brukere kunne utrede deres opplevelser.
Jeg kan booke til USA for fire med business ut og økonomi hjem på nett iallefall. Så at hele billetten må ha samme klasse, tviler jeg på.
Vi har fått bekreftet at ingen frivillige endringer er mulig, uansett om du bare vil slette et segment. Så det blir spennende å se hva som skjer ved irrops, og om reglene er ulike i det tilfelle.
Håper du har rett. Jeg var veldig overrasket når agenten sa det, og spurte om det virkelig kan stemme at det gjelder hele tur/retur reisen. Hun sa at var sånn det var nå med SkyTeam. Samtidig er det mange de siste dagene som har fått motstridende info fra agent til agent. Det hadde ikke overrasket meg om det viste seg å være feil. Krysser fingrene.