Noah på CT-telefonen til SAS brukte totalt 12 minutter på å legge inn min nye bestilling Stavanger - Kuala Lumpur og kansellere/refundere poeng på bestillingen lagt inn i Star Alliance systemet. Raskt, effektivt og 187500 poeng + CT fattigere
Er det bare jeg som opplever at enkelte destinasjoner er konsekvent umulige å søke opp i den nye søkemotoren for bonusbilletter? Feks CDG-ABJ fungerer ca 7-10 dager frem i tid, men deretter er det kun feilmelding, selv etter utallige, gjentatte forsøk. Og har noen eventuelt prøvd å ringe inn i slike tilfeller og fått gode svar?
Jeg fikk slik feilmelding. Ringte inn og fikk booket uten telefon gebyr da det ikke fungerte online. Måtte krangle litt da han mente det skulle gå fint, men til slutt gikk han med på å booke den uten ekstra telefon gebyr. Var reise internt i USA med delta i november.
Basert kun på mitt inntrykk ser det ut som tilgjengeligheten på Biz biletter i skyteam er mye bedre en i star alliance? Ser mengder bookinger båder her og på facebook, med skyteam. Noen andre med samme inntrykk?
Ja, hjelper ikke med mange gode selskaper i *A hvis award tilgjengelighet er sjeldent som hønsetenner
Du kan kanskje spørre han om dette er permanent ? Eller om det jobbes med å få ned prisen til normal poengpris. Redd dette er starten på differensierte og høyere priser med *aliance bookinger.
Jeg booket to separate bestillinger gjennom nettløsningen. Plutselig da jeg skulle ta dagens siste søk etter å ha gitt opp, så gikk det gjennom.
Hei, jeg fikk booket samme destinasjon for samme poeng per person for hele familien. Hadde du turt å be om reduksjon med CT eller det best å ikke vekke en sovende bjørn...?
Ringte du eller fikk du booket online? Jeg får kun feilmeldinger. Skulle gjerne ha booket en tur til RUN.
RUN ser ut til å lide av en annen type blokkering enn CAY - CAY lar seg relativt enkelt booke online.
Hvordan er det med open jaw i begge ender? Har funnet en fin tur ut fra Bergen til USA med retur fra annen destinasjon, men tilbake kommer jeg meg bare til London. Antar det vil ordne seg å legge til det siste segmentet i løpet av de 7mnd det er til jeg skal reise, men er dette mulig eller blir det for mye forlangt?
En del leding med KLM i BIZ fra OSL til BKK neste sommer, gjorde den dummybooking nå og alt funker ihvertfall frem til betaling. 187500 poeng og 1650,- i avgifter.
De eneste som kan svare på dette etter alliansebyttet er SAS, men hvertfall tidligere med *A fikk jeg blankt nei på dobbel open jaw av flere agenter. Enten A-B, C-A eller B-A, A-C (hvor B og C er i samme sone) var lov. Alt annet skulle bookes som to enveis iflg de på telefonen.
Jeg tipper det er fordi skandinaver med haugevis av bonuspoeng ikke har støvsugd markedet for businessbilletter enda...vi er på dag to med CT feks. Litt spøk, men faktisk en del alvor i denne kommentaren.
Har nå bestilt CAY jeg også men hva søren skal man gjøre der? Googlet litt og virket ikke så mye interessant
Det ble tidligere nevnt at en kunne ha en stop over (eller var det to?) på ST-award. Men SAS har fremdeles en 24t begrensning, som antagelig er administrativt og ikke systemrelatert. Noen tanker om dette vil endres?
Får en ikke velge sete i Biz med KLM uten å måtte betale? Fikk bestilt bonus SVG-LIM med CT i Oktober, men får da ikke velge sete i biz fra AMS-LIM. Ikke alternativ i SAS-app, kan velge i KLM-app, men må da betale. Dette standard KLM i biz?
Ser KQ (Kenya Airways) ikke står nevnt i søkemotoren på nett, men er det noen som har fått til å booke flighter med dem per telefon?