Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Noah på CT-telefonen til SAS brukte totalt 12 minutter på å legge inn min nye bestilling Stavanger - Kuala Lumpur og kansellere/refundere poeng på bestillingen lagt inn i Star Alliance systemet.
    Raskt, effektivt og 187500 poeng + CT fattigere :)
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare jeg som opplever at enkelte destinasjoner er konsekvent umulige å søke opp i den nye søkemotoren for bonusbilletter?

    Feks CDG-ABJ fungerer ca 7-10 dager frem i tid, men deretter er det kun feilmelding, selv etter utallige, gjentatte forsøk.

    Og har noen eventuelt prøvd å ringe inn i slike tilfeller og fått gode svar?

    upload_2024-9-3_14-23-2.png
     
    paron and Per555 like this.
  3. BenSva

    BenSva Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk slik feilmelding. Ringte inn og fikk booket uten telefon gebyr da det ikke fungerte online. Måtte krangle litt da han mente det skulle gå fint, men til slutt gikk han med på å booke den uten ekstra telefon gebyr.

    Var reise internt i USA med delta i november.
     
    Rapolo liker dette
  4. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte du kjøre på med to bestillinger,, eller fikk du faktisk bruke 2x ct på en bestlling?
     
    sday liker dette
  5. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Basert kun på mitt inntrykk ser det ut som tilgjengeligheten på Biz biletter i skyteam er mye bedre en i star alliance? Ser mengder bookinger båder her og på facebook, med skyteam. Noen andre med samme inntrykk?
     
    eventyrer and Leon like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hjelper ikke med mange gode selskaper i *A hvis award tilgjengelighet er sjeldent som hønsetenner:p
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kanskje spørre han om dette er permanent ? Eller om det jobbes med å få ned prisen til normal poengpris.
    Redd dette er starten på differensierte og høyere priser med *aliance bookinger.
     
  8. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg booket to separate bestillinger gjennom nettløsningen. Plutselig da jeg skulle ta dagens siste søk etter å ha gitt opp, så gikk det gjennom.
     
    oddA liker dette
  9. Earl_Egil

    Earl_Egil Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, jeg fikk booket samme destinasjon for samme poeng per person for hele familien. Hadde du turt å be om reduksjon med CT eller det best å ikke vekke en sovende bjørn...?
     
  10. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte du eller fikk du booket online? Jeg får kun feilmeldinger. Skulle gjerne ha booket en tur til RUN.
     
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    RUN ser ut til å lide av en annen type blokkering enn CAY - CAY lar seg relativt enkelt booke online.
     
  12. Earl_Egil

    Earl_Egil Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg booket online.
     
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med open jaw i begge ender? Har funnet en fin tur ut fra Bergen til USA med retur fra annen destinasjon, men tilbake kommer jeg meg bare til London. Antar det vil ordne seg å legge til det siste segmentet i løpet av de 7mnd det er til jeg skal reise, men er dette mulig eller blir det for mye forlangt?
     
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    En del leding med KLM i BIZ fra OSL til BKK neste sommer, gjorde den dummybooking nå og alt funker ihvertfall frem til betaling.

    187500 poeng og 1650,- i avgifter.
     
  15. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    De eneste som kan svare på dette etter alliansebyttet er SAS, men hvertfall tidligere med *A fikk jeg blankt nei på dobbel open jaw av flere agenter. Enten A-B, C-A eller B-A, A-C (hvor B og C er i samme sone) var lov. Alt annet skulle bookes som to enveis iflg de på telefonen.
     
    tmolvik liker dette
  16. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tipper det er fordi skandinaver med haugevis av bonuspoeng ikke har støvsugd markedet for businessbilletter enda...vi er på dag to med CT feks.

    Litt spøk, men faktisk en del alvor i denne kommentaren.
     
    Frode789, oddA, marekz and 2 others like this.
  17. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå bestilt CAY jeg også men hva søren skal man gjøre der? Googlet litt og virket ikke så mye interessant o_O
     
    Frode789, ina, Lars J and 1 other person like this.
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble tidligere nevnt at en kunne ha en stop over (eller var det to?) på ST-award. Men SAS har fremdeles en 24t begrensning, som antagelig er administrativt og ikke systemrelatert. Noen tanker om dette vil endres?
     
  19. RavenDalab

    RavenDalab Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Får en ikke velge sete i Biz med KLM uten å måtte betale?
    Fikk bestilt bonus SVG-LIM med CT i Oktober, men får da ikke velge sete i biz fra AMS-LIM. Ikke alternativ i SAS-app, kan velge i KLM-app, men må da betale.
    Dette standard KLM i biz?
     
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Ser KQ (Kenya Airways) ikke står nevnt i søkemotoren på nett, men er det noen som har fått til å booke flighter med dem per telefon?
     

Del denne siden