Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Thai, litt over LH. Men vil du fly mer eller mindre? lounge/ deilig søt tysk service? kontra et strengt thai crew?

    :)

    Nei seriøst. Jeg vil si Thai alt i alt er bedre på sete og mat osv.
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du må ringe CT-telefoner, selv om man noen ganger kan overtale de på vanlig KS om å sette inn segmenter uten å sende det til ticketing-kø.

    Etter reglene: Ja, det må billetteres først.
    Noen av agentene er ikke kjent med alle reglene og fikser det, men blir færre og færre av dem. Mistenker at all slik triksing (Married segment breaks/booking manipulation) blir loggført og agenten vil få kjeft og opplæring etterpå..
     
    Nurse82 liker dette
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar!!

    Dersom noen av dere har bestilt billetter i dag så er jeg veldig interessert i å høre hvor lang tid det tok fra dere bestilte til billettene ble billettert :) Jeg har egentlig et ønske om å gjøre to endringer på en booking før fredag og er spent på om det lar seg gjøre mtp billetteringstid. Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke har gjort det før; Det har ikke vært mulig før denne uken, og jeg har jobbet til CT-telefonen stenger nesten hver dag...
     
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte ca kl 11 i dag for å endre OSL-VIE-LHR til OSL-LHR og fikk ny billett 13:38.
     
    Nurse82 liker dette
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Da er det håp :D Jeg gjorde imidlertid en ombooking i går kl. 17.00 og fikk billettene i dag kl. 15.19, men det er jo en natt mellom der. Men så sier de vel at det det også har noe å si når man skal reise ift. hvor fort man prioriterer ombookingen... Min reise er i oktober :)
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt om jeg skal skrive dette.....
    Kl 19 i dag har Thai frigitt bonusbilletter fra BKK til OSL
    Jeg ringte nettopp og fikk en inder?? på tråden, det var ikke helt oxford-engelsk, men etterhvert ble vi enige om problemstillingen og han tok saken!
    Vi ble enige om ny routing og han sa det ville koste 750 kr per hode, han måtte snakke med noen da jeg protesterte og sa det var 150 kr.

    Han måtte sende det hele til EuroBonus for rekalkulering ...

    PS ... jeg glemte å fortelle ham at det var en CT reise ..
     
    holmen and Sunnfjordingen like this.
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe.. har fått opplyst 750 kr på star bookinger flere ganger også, men har aldri blitt belastet noe annet enn 150.
     
  8. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte i dag og agenten fiksa Wien-trikset uten å billettene til Wien først. Det finnes fremdeles noen agenter som bare fikser det…
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Fleire som opplever at SAS ikkje vil endre på Star Alliance bookingar over telefon? Eg sit med ein Medelsvensson som må ha seg ein prat med back office.

    Edit: Og der la Medelsvensson på.
     
    LL_Air liker dette
  10. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Er det kommet nye priser på valg av sete på SAS biz?
    Gjorde nettop en CT booking med SAS en vei.. fikk litt hakeslepp av den prisen på setevalg!
    1100kr!
    43166df6-abce-421a-bb6d-c9c5d97caba7.jpg
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Er du EBG/EBD?
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Ja tydeligvis, men det er redusert ikke økt. Var 1299,- tidligere. Men gratis for EBG/D.
     
  13. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    EBS
     
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Slikt er vel berre gratis for EBG og EBD.
     
    oddA liker dette
  15. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med svenske Peter hos SAS og han virket som en svært dreven ringrev på kundesupport. Han kunne si at av og til ser det ut som det er 2 billetter, men i praksis forsvinner den ene når den første blir booket. Vi er to på tur og hadde tenkt å gi kona den business, men her kan det være at det kun er 1 ledig.

    Noen med erfaringer?

    upload_2024-8-29_15-53-57.png
     
  16. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Har en CT reise CEB (teknisk stopp MNL, kan det bli delays her kanskje) til IST, og videre MUC-OSL-KRS. Hadde egentlig planlagt overnatting i OSL pga. rekker ikke siste flight fra OSL til KRS (kl 20:05). Men ser nå at det er ledig poeng billetter på direkte flighten til TK til Oslo..

    Planlagt landing i IST er kl 13:45. Direkte flighten går 15:10, som da gjør at jeg rekker siste fly til KRS kl 20:05, og slipper overnatting på Gardermoen. Er dette for optimistisk? Har aldri vært på IST.. :) Må jeg igjennom noe immigration?
     
  17. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Etter min erfaring skjer dette ganske ofte, og mer enn en billett kan forsvinne når en bookes. Jeg pleier å sjekke om dette skjer ved å gå helt til betaling med billetten i handlekurven. Så går jeg inn i et annen søkemotor og søker på samme reise for å se om resterende billett(er) er forsvunnet ☺️
     
    Skarven liker dette
  18. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mange av dere som har bestilt eller endret på reiser i dag? Del gjerne informasjon om hvor lang tid det tar før billetten utstedes. Jeg har booket om en reise i ettermiddag og ønsker å booke den om igjen i morgen for å bli kvitt et Wien segment ☺️ Jeg er spent på om jeg rekker det!!
     
  19. nicolai

    nicolai Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Married segment topic.

    Jeg har en CT reise CEB-IST-DUS alt med Turkish, CT telefonen siger at ved disse segmenter er married er det kun muligt at komme til OSL dagen efter, er det sandt? Hva er reglerne for married segment?

    Agenten prøvede forskellige kombinationer, da den ideelle rute er CEB-IST-OSL
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,595
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok en drøy time midt på dagen i dag.
     

Del denne siden