Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Har booket OSL-LHR-BKK med SK/BR i C, lander i BKK 15:30 og endelig destinasjon er SGN. Nå finner jeg kun eco billetter til SGN dagen derpå klokken 07:35. Overnatter bagasjen(e) mine i BKK?
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,428
    Likes mottatt:
    8,804
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du bestiller mer enn 96 timer frem i tid, så går det fint
     
  3. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Under 4 dager til avreise?
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i utgangspunktet mer enn 4 dager til avreise, men knotet meg ned under tidsfristen.
    Gikk derfor over til CT-telefonen, kom umiddelbart igjennom, og møtte det verste eksemplaret noensinne av HUATA, han sa "Tyvärr" allerede før jeg hadde skissert routing og mulige flighter, uten at han i det hele tatt hadde gjort et tastetrykk.
    La på, ringte opp igjen og traff den absolutt vennligste agenten ever, null problem og nå blir det LH up front i O-klasse til IAD på fredag. :D
     
    magnusant, indahla, Kalsnes and 3 others like this.
  5. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med kundeservice nå. Agenten bekreftet, etter å ha dobbeltsjekka med back-office, at det etter 1/9 vil gå fint å gjøre endringer på en eksisterende SA-booking til ST-flyvninger. ‘En kan da for eks beholde en Star utreise, for så å endre hjemreisa til SkyTeam’.


    Dette lover da godt
     
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er nesten for godt til å være sant! Jeg trodde at SA bookinger ikke kunne røres etter 1/9. Dersom det stemmer burde det formidles pā SAS sine nettsider. Jeg har selv en booking i oktober med perfekt hjemreise, men en elendig utreise som jeg gjerne skulle endret på etter 1/9, dersom det ikke dukker opp noe bedre før. :)
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Dette står på SAS sine nettsider med informasjon om overgangen til Skyteam:

    • Du kan fly med flere ulike flyselskaper i SkyTeam på samme reiserute, men du kan ikke kombinere flyselskaper fra forskjellige allianser i samme reiserute.
     
    Insomnia4u and Storbaba like this.
  8. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Et kjapt spm ang VIE trikset. Jeg fant og booket følgende:
    OSL-FRA-VIE og VIE-MUC-BKK. Jeg prøvde å ringe inn etter at billettene var bekreftet for å kutte ut VIE som mellomlanding (det finnes OSL-MUC direkte den aktuelle dagen), men fikk beskjed om at det var umulig å få til. Er det jeg som har misforstått eller er det igjen agentruletten som er utfordringen her?
     
  9. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ville i hvert fall prøvd én agent eller to til, tror da det er akkurat sånn det skal kunne fungere
     
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Er OSL-MUC med Lufthansa? I så fall så kan det være at det er samme problem som jeg støtte på for et par dager siden. Se mitt innlegg på forrige side og svaret fra Kjetil L. Jeg har dessverre ikke fått ordnet dette med agentrulett da alle sier det samme :/
     
  11. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Er det ikke mulig å finne bonus billetter innenlands i usa nå? Har sett SAS lenge har hatt feilmelding ang manglende visning av United billetter. Finnes ledige biz billetter fra andre byer, så skulle likt å komme meg fra SFO til feks BOS den 6/9 for hjemreise derifra.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    En må ringe SAS for United, billetter er fortsatt bookbare via telefon.
     
    renzor liker dette
  13. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Da får jeg ringe etterpå. Takk for svar
     
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Har du en separat booking OSL-FRA-VIE du skal avbestille om du får endret den andre, eller har du nå én booking OSL-FRA-VIE-MUC-BKK?

    På min siste booking med kun VIE-MUC-XXX/XXX-FRA-VIE ringte jeg bare inn og spurte om å få tilknytning fra OSL og kutte VIE. Det var ikke noe problem å fjerne VIE, men tilgjengelighet ved endring kan være dårligere enn for nybestilling så de fant ikke alle alternativene jeg fikk opp med star-søk OSL-MUC og FRA-OSL. Virket å være hvis det var bare 1-2 ledige seter fikk de de ikke opp for endring.

    Du kan søke på aircanada, om det er ledig der er det god sjanse for at du kan booke de hos SAS.
     
  15. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Takk! Er det sjans for det også når jeg finner gjennomgående reise fra SFO med United via AC søket?
     
  16. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Så det er mulig å booke CT med ruter man finner med AC Aeroplan? F.eks Singapore Airlines business innad sørøst-asia?
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har ikke kunnet booke med SQ på laaang tid, så nei - ikke engang eco.
     
    Last edited: 14. aug 2024
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er kombinasjon United og Lufthansa eller Swiss, ja sannsynligvis. Men så ut som det bare var eco på langstrekk.

    Nei, du kan bruke det for å finne reiser med United, men det som kommer opp med Air Canada og selskap Eurobonus ikke har tilgang til må du bare se bort fra.
     
  19. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Søren, trodde jeg hadde funnet drømmereisen.
     
  20. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ja Lufthansa direkte OSL-MUC. Er VIE trikset noe som kun funker om det er noe annet enn LH?
     

Del denne siden