Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det går jo en liten faen i en når man sitter der og skal planlegge, konturene av en tur materialiserer seg, og systemet motarbeider en.

Vanligvis hadde vi ikke gjennomført denne tror jeg, men destinasjonen trumfet det meste denne gang. Poeng og CT har ikke så mange andre bruksområder for tiden, og barna liker seng på fly, så da var det bare å kjøre på.

Travellingalf liker dette
  2. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    454
    Bonuspoeng:
    63
    Flyselskap: SAS
    Klasse: SAS Economy, SAS Business
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: ORD, NYC
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 75 000 * 2 poeng (FP4)
    Skatter & avgifter (per person): kr 1373,- (Inkl feeder fee kr 150,-)
    Antall reisende: 2 voksne + 1 barn
    Reisen finner sted i: Desember 2025
    Booket: November, desember 2025

Flyvninger:
    SVG - OSL // SK Eco (dagen før)
    OSL - CPH // SK Eco
    CPH - ORD // SK Eco (A350-900)

ORD - NYC på seperat billett

EWR - CPH // SK Business (A330-300)
    CPH - BGO // SK Eco
    BGO - SVG // SK Eco

Kommentar:
    Julen blir feiret i Chicago og New York i år. Sen booking, så man må ta det man får, for tre personer. Synes det likevel er god verdi sesongen tatt i betraktning.

Economy bort, men det er første gang vår sønn på 10 år vil fly Economy long-haul, så det er kanskje fornuftig å vise han hvordan en "alternativ normal" på de lange strekkene er. ;) Samtidig endrer jeg fort om det skulle dukke opp en bedre utreise.
    Overnatting i / på OSL på vei bort.

Måtte legge på feeder fra CPH til SVG på retur. Om jeg søkte på EWR - SVG, fikk jeg opp hele turen i Premium, men feederen måtte være i Economy eller Business, Premium gikk ikke selv om billettklassen var ledig. Også litt unødvendig omvei via BGO, men det får gå.

upload_2025-12-2_16-39-4.png

Last edited: 02. des 2025 kl 16:56
  3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,596
    Bonuspoeng:
    183
    Nå spammer jeg muligens mye her, men nå fikk jeg varsel fra awardfares om at SAS slapp to bonus C på HND-CPH(-OSL) i slutten av neste uke. Fortsatt ledig et sete. Så da avbestilte jeg Finnair. Under halv poengpris med fly premium og avios er mer verdt for meg enn poengbingen med EB som det er nok av. Og ca 500 istedenfor 2000 i skattet. Mister en dag i Tokyo, men formålet er å fly.

4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    Selvfølgelig kom det noe i veien for han ene som skulle være med på SFO turen så den måtte avbestilles. Jaggu dukket det opp alternativ litt senere i måneden:
    Klasse: Biz
    Avreise fra: AES
    Destinasjon: SEA
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis
    Antall poeng brukt: 126.000p + 2 CT
    Skatter & avgifter (per person): 1.752 NOK
    Antall reisende: 3 voksne
    Reisen finner sted i: Mai 2026
    Booket: Desember 2025

Flyvninger:
    AES - CPH / SK Biz CRJ 900
    CPH - LHR / SK Biz A320Neo
    LHR - SEA / DL Biz A330-900 NEO

Sjelden å se Delta dukker opp på langdistanse i business og attpåtil i et av det nyeste produktet deres. Ringte inn for å booke. Traff på Aksel som ordnet feederflightene og i tillegg utstedte billettene direkte. Alt på under 30 min. Tipp Topp
    upload_2025-12-3_11-12-13.png

Del denne siden