Flyselskap : SAS & KLM
Klasse : Business
Avreise : OSL
Destinasjon : SXM
Enveis, tur/retur, open jaw : Open Jaw
Antall reisende : 5 stk
Antall poeng brukt : 737 500
Skatter og avgifter (pr pers) : 2 669 kr
Reisen finner sted : Juli 2026
Booket : September 2025
OSL - ZRH / SK Eco / A320-100/200
ZRH - AMS / KLM biz / B737-900
AMS - SXM / KLM biz / A330-300
SXM - AMS / KLM biz / B787-9
AMS - SPU / KLM biz / B737-800
Vært på utkikk etter en strandferie for hele familien neste sommer. Ønsket var naturlig nok Asia, men uten noen store slipp ble det kun med ønske. Fant i stedet t/r GOT - SXM i 10 dager for par uker siden, men det forsvant før jeg fikk ringt det inn.
Fulgte med litt i mellomtiden. KLM er ekstremt sære med married segments. Plutselig dukker de opp fra flyplass X, Y eller Z via AMS, men ikke fra Æ, Ø eller Å. Så 4 dager senere har de fra Æ, Ø, Å, men ikke X, Y, Z.
Fant igår utreise fra ZRH, MAN, GDN eller VIE, hjemreise til GOT, CPH og flere andre. Deriblant til SPU. Hadde håpet på 10 dager i SXM og 15 dager i Kroatia, men ender da opp med 12 dager SXM og 12-14 dager i Kroatia. Så får jeg bestilt hjemreise fra SPU med cash evnt SAS bonus om det dukker opp. Valgte utreise via ZRH da jeg også fant feeders i samme slengen.
Bestilling gikk overraskende smertefritt. Ringte inn i dag kl. 9:15. En hyggelig svensk tjej hjalp meg med alt og jeg fulgte med i appen, alt stemte. Hun mente en av fem seter til retur var waitlisted. Ba meg vente litt og vipps var hun klar. Fikk navn, fødselsdato og alt var på plass. Satt på vent og hun kom tilbake opplyste om poengpris 737 500. Så vent igjen og tilbake ba om kortopplysninger. Jeg spurte om skatter og avgifter, fikk det opplyst til ca 2600 pp.
Jeg spurte om hun kunne legge på feeders, nei det gikk ikke. Jeg måtte ringe om 2 dager når billettene var billettert. Gadd ikke å presse på det der og da.
Nøyaktig 2t etterpå fikk jeg pdf med confirmed og skatter og avgifter på ca 2200 (inkl ST booking avgift).
Ringte så inn igjen, en annen hyggelig svenske (herremann denne gangen) på tråden nå, fant billettene jeg også fant. Pga lang layover spurte jeg om alternativer. Kanskje fra GOT eller TRF. Han fant kun via AMS med KLM, men da jeg påpekte at jeg kanskje ikke fikk fly innom samme flyplass 2 ganger på utreise var han enig i at det ikke gikk. Måtte gå for tidligfly til ZRH og nesten 10 timer der. Får også en overnatting i AMS, men vi overlever vel. 246 kr ekstra skatter og avgifter + 15€ i feeder avgift. Jeg godtok.
3t etterpå var alt billettert og pdf på epost. Trukket for nye skatter og alt klart innenfor åpningstid 9-16. Det er jo greit at det går på skinner noen ganger også. Ikke ideelt med 10t i ZRH og en natt i AMS, men tror ikke jeg gidder å endre noe på denne da jeg får mye moro for 750 kr x 5 på flyplass.
Har 2 CT som jeg ringer og legger på par uker før avreise, så er vi sikre på samme routing hvis det skjer endringer. Kontoen er tømt for poeng, så nå skal vi samle hardt igjen.
View attachment 165154
Vis alt...