Flyselskap: Cathay Pacific Klasse: Business Avreise fra: HKG Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 22.000 Avios Skatter & avgifter (per person): 1807kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: november 2025 Booket: november 2025 Fant en god mulighet til å svi av aviosene jeg har holdt kunstig i live de siste årene. Prisen var egentlig 30.000 avios og ca 800kr. Siden jeg hadde 23.000 ble det dette. Prisen i dag er ca 8000kr. Gleder meg til å besøke The Wing eller The Pier igjen.
Fin pakke og Avios pris! Så tidligere i dag at det er endel moro å gjøre med Avios via Finnair som også innebærer et Cathay hopp via HKG. Så spesifikt på biz BKK-HKG-HEL selv. Gode priser, i poeng eller cash eller combo. Sjekket januar + februar 26 selv
Flyselskap: KLM / Virgin Atlantic Klasse: Biz Avreise fra: BGO (Bergen) Destinasjon: Taipei (TPE) Hjemreise fra: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000p + CT Skatter & avgifter (per person): 2.543 SEK (orginalt booket via sas.se) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 2026 Booket: Oktober 2025 Sist endret: November 2025 Flyvninger: BGO - AMS / KL Biz 737-900 AMS - TPE / KL Biz 787-9 ICN - LHR / VS Biz 787-9 LHR - AMS / KL Biz E195 E2 AMS - BGO / KL Biz 737-800 Kommentar: Booket en drøy ukes tur til Taipei / Seoul. Planen er å fly til Taipei, og relativt kjapt fly videre til Sør-Korea. Har fortsatt ikke opplevd landet mer enn i >24t mellomlandinger, så skal bli kjekt å se hva det har å by på. Undertegnede hadde også et ønske om å tilbringe 40-års dagen på reise, så med dette går det ønsket i oppfyllelse (hvis ikke endringer før avreise tar livet av drømmen)
Flyselskap: SK Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 30K + FP4 Skatter & avgifter (per person): 714 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Mars 2026 Booket: Okt 2025 Flights: OSL-CPH / SK Business CPH-BKK / SK Business _____________________________ Flyselskap: SK Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR/JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120K + FP4 Skatter & avgifter (per person): 2264 Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Feb 2026 Booket: Nov 2025 Flights: OSL-CPH / SK Business CPH-EWR / SK Business JFK-CPH / SK Business CPH-OSL / SK Business
Flyselskap: SAS & Air France Klasse: Biz Avreise fra: AES Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 117.000p + 2 CT Skatter & avgifter (per person): 1.643 SEK Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted i: Mai 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: AES - OSL / SK Premium E195 LR OSL - CDG / AF Biz A220-300 CDG-SFO / AF Biz B777-300ER Dette er reise min svoger spanderer siden han har full poengbinge og CT-er som utløper. Satser på det dukker opp en hjemreise etterhvert. Vi er 3 stykker der den ene reiser fra TOS istedet for AES, men gjør ingenting siden bookingen måtte splittes likevel. Fant hele reisen online så slapp å ringe inn. Blir fort en tur innom Golden Gate Taproom. Hmm, flyet til SFO har LA Premiere ombord. Spørs om det blir en tur innom skranken for å høre om oppgraderingsmulighet for min del....
Flyselskap: KLM, SAS, Air France Klasse: Biz Avreise fra: TRD Destinasjon: PTY Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 147 500p + CT Skatter & avgifter (per person): 2600,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2026 (vinterferien) Booket: November 2025 Flyvninger: TRD-AMS / KL Biz (E195) AMS-CDG / KL Biz (737-800) CDG-PTY / AF Biz (A350-900) PTY-AMS / KL Biz (787-10) AMS-OSL / KL Biz (737-800) OSL-TRD / SK Biz (A320) Kommentar: Hjalp kompis å finne tur i vinterferien, da ble det Panama i business. Faktisk en god del billetter ledig på strekningen her i vinterferieuka.
lyselskap: Air France Klasse: Biz Avreise fra: GOT Destinasjon: RUN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000p + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1850,- Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Sommeren 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: GOT-CDG / AF Biz (E195) CDG-RUN / AF Biz (777-300 ER (leisure config)) RUN-CDG / AF Biz (777-300 ER (leisure config)) CDG-GOT / AF Biz (E195) Ringte gulltelefonen 17:43 fordi jeg egentlig ville ha det som open jaw med retur helt hjem til Oslo, men Malin fra SAS fant ikke noen av avgangene selv om hun jobbet hardt. Det er sikkert kjekt med togtur til GOT så da booket jeg heller hele reisen selv på nettet. Får se om det dukker opp en mulighet t/rt Oslo, ellers blir det tog. Det går alltid et tog
Flyselskap: KLM, Air France, Vietnam Airlines, SAS Klasse: Biz Avreise fra: TRD Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 140 625p + CT Skatter & avgifter (per person): 2034,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: TRD-AMS / KL Biz (E195) AMS-CDG / AF Biz (A220) CDG-BKK / AF Biz (A350) BKK-SGN / VN Biz (A321) SGN-CPH / VN Biz (787-9) CPH-TRD / SK Biz (CRJ9) Fant t/r med KL/AF først, men fikk feilmelding da jeg prøvde å booke selv. Da jeg fikk ringt SAS var selvsagt de billettene borte. Dermed ble det Vietnam Airlines og dobbel pris på hjemreisen.
Flyselskap: KLM Klasse: Biz Avreise fra: BGO Destinasjon: CTG Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 234 375p + CT Skatter & avgifter (per person): 2257,- Antall reisende: 2 voksne + 1 barn (8år) Reisen finner sted i: Mai 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: BGO-KLM / KL Biz (737-800) KLM-CTG / KL Biz (787-10) PTY-KLM / KL Biz (777-300 ER) AMS-BGO / KL Biz (A321 Neo) Etter mye frustrasjon over tilgjengelig, to CT som tikker mot utløp og ikke minst den varslede økningen i poengpriser, så gikk jeg all-inn på Awardfares og sjekket turer til/fra Bergen til alle interessante destinasjoner fra medio mars ut mai. Forutsetning var å finne reiser i business for 3 pax, som gikk hele veien og hvor man slapp styret og usikkerheten rundt feeders. Som nevnt i en annen post er det rimelig sjokkerende å se forskjellen på utreise og retur. På utreise fant jeg mangfoldige alternativer (sikkert ca 100), men på retur var det i samme tidsperiode 2(!). Begge var fra CTG/PTY, men siden ingen av destinasjonene nødvendigvis er et sted jeg vil være i to uker, så ble det en open jaw og retur fra Panama. Tar en revenue på flygningen mellom CTG-PTY. På grunn av CT kunne jeg jo ikke booke på nett (hadde ikke nok poeng til å dekke inn bookingen uten CT, da en del er bundet opp i andre reiser), men det ble likevel en smooth sailing. Agenten (type mannlig dansk), klarte å finne alt jeg pekte på og billetter ble utstedt direkte. Dermed ser det ut til at det blir to nye destinasjoner på senvåren, om ikke noe veldig spennende dukker opp før 1.des.
Flyselskap: KLM, SAS Klasse: Biz (eco feeders) Avreise fra: OSL Destinasjon: ZNZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105 000p + CT Skatter & avgifter (per person): 2740,- (inkl. €15 & NOK 150 for feeder) Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Speptember 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: OSL-AMS / KL Eco (737) AMS-NBO / KQ Biz (787) NBO-ZNZ / KQ Biz (E190/5) ZNZ-NBO / KQ Biz (E190/5) NBO-AMS / KQ Biz (787) AMS-OSL / SK Eco (A320) Forsøkte først via CDG, men her var det ikke mulig å få til feeders pga morgen avgang og høstferie. Så da ble det kanselering (innen for fristen) og ny runde via AMS. Måtte vente litt på siste feeder fra AMS-OSL, da SK ikke slapp fly så tidlig som første del av bookingen ble gjort. Forholdsvis fornøyd med routing og timing
Mener å ha lest at det kun er business billetter som er betalt med cash som kan oppgraderes til La Premiere og selv da er det vanskelig, men håper jeg tar feil.
Finnes DP'er rundtom på at folk blir tilbudt oppgradering til AF F på partner awards. Absolutt ikke garantert, men det skjer.
Flyselskap: SAS Klasse: Premium/Business Avreise fra: Kristiansand (KRS) Destinasjon: Toronto (YYZ) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100.000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1531 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: KRS - OSL / SK Premium A320neo OSL - CPH / SK Premium A320neo CPH - YYZ / SK Business A321neo YYZ - CPH / SK Business A321neo CPH - OSL / SK Premium A320neo OSL - KRS / SK Premium A320neo Kommentar: Ingen tilgjengelighet på bonusbilletter på direkteruten KRS til CPH, så da det blir det nødvendig med en omvei via OSL. Det gjør også at man må legge til en overnatting på CPH. Første turen i business på narrowbody. Tester ut tronsetet på hjemveien!
Flyselskap: ET Klasse: Biz, Eco Avreise fra: ABJ Destinasjon: NOS Enveis, T/R, Open Jaw: 2 x enveis Antall poeng brukt: 55,000 miles Skatter & avgifter (per person): 2,325.01 NOK Antall reisende: 1 "voksen" Reisen finner sted på: Fredag Booket: I dag Flyvninger: ABJ-ADD / ET Biz 350 ADD-NOS / ET Biz 78M NOS-ADD / ET Eco ADD-ABJ / ET Eco Kommentar: Værmeldingen for helgen så bra ut, så da ble det å bruke opp siste rest, og vel så det, med LH-miles på en spontanbooking til NOS. Måtte ta til takke med eco på returen, men det får man stå greit i på dagflighter. Det blir et gjensyn med stopover i ADD og satser på å få et rom på terminalhotellet på utreisen. Tips til NOS mottas med takk!
Flyselskap: SAS, Vietnam Airlines, Garuda Klasse: Business Avreise fra: CPH Destinasjon: SYD Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall reisende: 1 Skatter & Avgifter: 3981,- Reisen finner sted i: Feb 2026 Booket: Nov 2025 CPH-CDG / SAS Premium CDG-SGN / Vietnam Airlines Biz A350 SGN-DPS / Vietnam Airlines Biz A321 DPS-SYD / Garuda A330 Biz SYD-SGN / Vietnam Airlines Biz A350 SGN-HAN / Vietnam Airlines Biz A350 HAN-FRA / Vietnam Airlines Biz B787 FRA-CPH / SAS Premium
Flyselskap: SK, KQ Klasse: Business, eco Avreise fra: SVG Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: OJ + enveis + T/R Antall reisende: 2 Antall poeng brukt: 145,000 Skatter & Avgifter: Godt 5,000,- Reisen finner sted i: Aug 2026 Booket: Nov 2025 SVG-AMS / KL Biz AMS-NBO / KQ Biz NBO-SEZ / KQ Eco SEZ-NBO / KQ Biz NBO-AMS / KQ Biz AMS-OSL / SK Biz OSL-SVG / SK Biz ABJ-NBO / KQ Eco NBO-SEZ / KQ Eco SEZ-NBO / KQ Eco NBO-ABJ / KQ Eco Afrika-oppholdet avsluttes med halvannen uke på Seychellene med sjefen. Så nå er det bare å bla opp og gjøre opp for å ha vært borte i to år med hotell langt over norm. Hvis man er heldig med timingen blir det også land nummer 100
Flyselskap: SAS, China Airlines, Garuda Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: RTW Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Sept 2026 Booket: Nov 2025 OSL-CPH / SAS «Biz» CPH-SEA / SAS Biz A350 9t på å komme seg nordover til Vancouver. YVR-TPE / China Airlines B777 Biz TPE-CGK / China Airlines A350 Biz CGK-SIN / Garuda Biz B737 Her stopper reisen enn så lenge. Viktig for meg å sjekke av China Airlines på listen over selskap, og ser frem til å kunne sette dem opp mot EVA. Så får man se hva som dukker opp fra Singapore og hjem.
Flyselskap: SK, AF, AR, KL Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SCL/EZE Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 2709 SEK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: August 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: OSL - AMS / SK Business A320neo AMS - CDG / AF Business CDG - SCL / AF Business A350-900 EZE - MAD / AR Business A330 MAD - AMS / KL Business 737-800 AMS - OSL / KL Business 737-800 Kjøper egen revenue billett SCL - EZE. Blir også en overnatting i MAD fordi det ikke fantes avganger samme dag.
Flyselskap: Air France Klasse: Business Avreise fra: GOT Destinasjon: YQB Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195 000 + 2 CT Skatter & avgifter (per person): 1716 SEK Antall reisende: 3 voksne Reisen finner sted i: Juni/Juli 2026 Booket: November 2025 Flyvninger: GOT-CDG / AF Business E190/195 CDG-YQB / AF Business 777-300 YQB-CDG / AF Business 777-300 CDG-GOT / AF Business E190/195 Avbestilte tidligere reise fra DUS til YUL, siden det virket vanskelig å finne feeder før billettene skal splittes opp og legge på CT'er, som også ble litt framskyndet pga prisøkning. Med en mor med assistansebehov er det greit å slippe 4 flighter hver vei, da er det bedre med en kjøretur til Göteborg. Edit: Og der er bookingen splittet og CT'er brukt. Godt å se at setereservasjonene blir med også.