Ja, du poengterte det i forrige post.. Men hvorfor det er viktig med Thai på utreise må du nesten utdype, ble nysgjerrig!
Ordla meg litt feil: mente selvfølgelig, ut fra BKK til XXX. Så man får fullt utnyttelse av innsjekk, lounge, massasje etc
Skjønner, men det ordner seg ved mellomlanding i BKK Det som er interessant, og som jeg ikke visste, er at SQ slipper TG F Pax inn i sine F-lounger, inkludert Sydney og London
XXX er alle steder man får flydd TG F ut fra BKK Edit: hva skal man med thai F lounge i BKK. Masse massasje i byen
Fra BKK til XXX trenger du vel strengt tatt bare en taxi? Det er jo masse XXX-salonger i Bangkok har jeg hørt.
Jeg booket SQ Biz i Juni med utreise i Juli. OSL-CDG-SIN-DPS med retur SIN-(Moskva)-ARN-OSL. Grunnen til retur fra SIN er at vi ønsket noen dager i Singapore. Hadde kanskje litt flaks men fikk dagene jeg ønsket +/- et par dager.
Overvåket TG F på utreise der vi hadde C. Det ble sluppet etter at vi fikk booket om til LH F, så det var lite aktuelt. Med lang utreise og langt opphold ser vi egentlig fram til effektiv retur. Holder lav profil og unngår CT-telefonen framover Det hadde virkelig vært noe! F hos LH, SQ og ANA på samme reise
Flyselskap: LH, OZ, Thai, SQ, LO, SK Klasse: First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000 (her har 05400 bommet) Skatter & avgifter (per person): 3.155 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember18-Januar19 Booket: August 2018 Flyvninger: Avreise 18. Des i rødt OSL-FRA / LH 861 Biz (737) FRA-ICN / OZ 542 First (A380) ICN-TPE-BKK / TG 635 Biz (777-300) BKK-DPS / TG 431 Eco (A350-900) Hjemreise 01. Jan i sort DPS-SIN / SQ 939 Biz (A330) SIN-BKK / SQ 974 Biz (A330) BKK-FRA / TG 920 First (A380) FRA-WAW / LO 384 eco (e170) WAW-OSL / SK 4996 plus (737) Planen var å reise ned litt før jul for å makse ut ferietid vs brukte feriedager for kona. Å få til nyttårsfeiringen i SIN med godt over 20 timer i transit ble en bonus. Jeg ble overasket over sas agenten sitt forslag om TG 635, men jeg regner med de ser på reisen mellom ICN og BKK som 1 leg selv med "teknisk" mellomlanding i TPE. Siste oppdatering gjort i dag: Grunnet urolighetene med Jordskjelv osv på Bali/Lombok faller reisen til DPS bort og vi ender opp med open-jaw mellom BKK og SIN med litt justert utreise fra SIN for å sove ut rusen 1. Januar. Jeg venter på ny beregning av avgifter fra 05400 og regner med at de luker ut feilen med bare 140K EB poeng for First reise. Om jeg fremdeles blir trukket 140K poeng, er planen å booke en separat EB-award Biz reise med SQ BKK-SIN for det jeg har "spart". Vurderte også å kjøpe Avios på kampanje for å booke business med Cathay BKK-SIN direkte, men kampanjen ble avsluttet i natt
Flyselskap: TG Klasse: Business Avreise fra: Bangkok BKK Destinasjon: Singapore SIN Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis, uten CT Antal poeng brukt: 30.000x2 Skatter & avgifter (per person): 559kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 18 Booket: August 2018 Enveis tur uten CT BKK-SIN / TG 413 (777) Booket reisen ved hjel av SAS sin nye Star Alliance award søkemotor. La inn navn på passasjer nr 2 på web og laget en midlertidig (48t) reservasjon. Denne finner man straks igjen på profilen sin der man enkelt kan se over detaljer. Ringte til 05400 og fikk bekreftet avgifter umiddelbart til 559kr selv om agenten måtte videresende for verifisering og utstedelse av billett. Merkelig nok så genererer denne bookingmetoden "ø" i navnet som "o" og ikke "oe" som normalt. Dette skulle ikke innebære problemer fik jeg beskjed om etter at agenten sjekket med kolleger.
Ikke for å være «der»... men er det mye bråk og vodka på SIN - (Moskva) - ARN strekken?? Edit: jeg har flydd en del air baltic og Wizz og det er ikke akkurat som SAS liksom når det kommer til passasjerene.
Merket absolutt ingenting til 'bråk og vodka' på den ruta. Var litt bekymret for russerne selv. Kanskje det var mer party i eco
Jeg har booket OSL-FRA - PVG 28.nov 2018 med Lufthansa i Business (skal oppgradere til First 14 dager før avreise). Har noen et godt forslag til hjemreise 1./2./3.des? F. eks dra innom en by på vei hjem som en del av turen?
OSL-EWR-AGP open jaw i I-klasse med SK, MC-Premium booking, 60k EB-poeng pr pers juni 2019. Not too bad.