Tja, si det.. Jeg bare takker og bukker, jeg Trodde heller ikke det var mulig og hadde derfor OSL-EWR, EWR-SIN-PVG og PVG-CPH-OSL som tre separate bookinger. Da jeg endret «vei» på reisen fikk jeg utrolig nok alt på en t/r booking. Det var mye ledig på SQ21/22.
Er det PVG eller SIN som er destinasjon i t/r her? Har du ellers noen layovers som du får tid til å se litt av byene?
Det er EWR som er destinasjon. Har 4,5 timer på PVG, litt over 2 timer på SIN og 16,5 timer på EWR. Har planlagt en tur inn til Manhattan men ellers blir det kun å fly =) Flyr fra OSL mandag kl. 16:10 og lander torsdag 15:25.
Hei, jeg bare lurte hva sa du til han du ringte om at du ville fly fra singapore til new york? sa du selv at du har funnet en rute du vil fly, eller prøvde han aa finne den "raskeste" ruten til NY? og kunne du flydd sammme vei tilbake hvis det var ledig?
Fordi jeg allerede hadde en booking motsatt vei i tre deler trodde jeg at jeg også måtte få det i tre deler nå. Så jeg begynte å si at jeg ville booke PVG-SIN-EWR på en booking. Det fikset han greit. Så sa jeg at jeg måtte komme meg fra OSL til PVG og fra EWR til OSL. Han sa da han kunne ordne det hele som en t/r booking med EWR som «destinasjon». Takk, sa jeg
Joda, men du betaler jo vel poeng for 3 x enveis? Så i realiteten har du bare fått slått sammen 3 stk bookinger og ikke booket ÈN RTW på en CT som folk har fått tidligere? Ikke for å virke negativ, men for å oppklare for folk som tror at det fortsatt funker, at det er noe riv ruskende galt. For det er jo det ikke?
Nå ble jeg litt usikker ang. poengene. 165.000 poeng er t/r i C til Asia. Til USA koster det 130.000 poeng. Uansett: hadde det vært tre separate bookinger hadde det kostet 60.000 (OSL-CPH-PVG) + 99.000 (PVG-SIN-EWR) + 60.000 (EWR-OSL) = 219.000 poeng. Med FP hos SAS på den første og siste hadde det blitt 171.000 poeng. Jeg har ikke brukt CT men betalt 165.000 poeng. Er nok blitt trukket for t/r Asia. Det er uansett en stor fordel at det er en booking istedenfor tre. Hadde flyet mitt fra CPH til PVG blitt forsinket slik at jeg ikke rakk flyet videre til SIN hadde jeg stått der..
Så det du sier er at du hadde 3 seperate billetter, men da du ringte inn fikk du dem fikset som 1 felles booking?
Jeg hadde det først som tre separate, OSL-EWR-SIN-PVG-CPH-OSL. Så ville jeg fly «andre veien» og booket på nytt OSL-CPH-PVG-SIN-EWR-OSL. Da fikk jeg alt på samme booking. (Har til slutt endret siste leg til EWR-ZRH-OSL)