Det var kanskje noen som fikk med seg mine utrøstelig ord i dette
innlegget.
I går kveld var Fru Roadking ute med damene, hun gjør det iblant, stimulert av det gode selskap er hun som regel lett påvirkelig, så da jeg sendte henne beskjed om at jeg hadde funnet en lørdag-tirsdag tur til Florida så ga hun endelig etter
.
Det jeg ikke hadde fortalt henne var at alternativene innebar å ta en
@Are , dvs separat booking videre. Det var selvsagt ingenting å få direkte til MIA med SAS, men det var to alternativer, en til IAD og en til ORD, så var det som sagt bare å fly videre derfra.
IAD viste seg fort å ikke være aktuelt, den eneste flyavgangen derfra lørdag etter vår ankomst var med Delta via Atlanta til MIA. Hadde forsåvidt vært gøy, ettersom de fløy med 717, lenge siden jeg har sittet i en slik.
ORD hadde faktisk prima opplegg. Der ville vi komme inn med tidlig fly fra ARN og da ha 4 timer til avgang for FLL/MIA (pussig nok gikk begge på slaget 18:10, FLL vant på bedre pris og enklere vei videre). Samme tilbake, avgang fra MIA på menneskelig tidspunkt og ca 4 timer til avgang hjem via CPH.
Problemet var, United skulle ha godt betalt for den lille turen fra ORD til FLL og tilbake. Vi kunne spart ~1500 NOK på å reise bak gardina, men etter en interkontinental flight og med utsikter til 2-3 timer i bil etterpå, så var det å sitte bak gardina en no-go. Prøvde meg både på SAS sin *A og United sin award søk, og det var ganske utrensket ja, uansett klasse så var det ingenting å få på poeng.
Dermed satt jeg med en flygning til ORD i biz for småpene 120k (FB) pluss 1584 NOK i såkalte avgifter, og alternativet videre kom på ca 13000 NOK for oss to t/r foran i bussen hos United. Dvs at
@Are konseptet ville komme seg på 120k poeng og ~15k penger. Dessuten ville vil være fremme med bilen ca kl 1 om natta. Når jeg tenkte meg om, så skjønte jeg også at Fru Roadking ville stille store spørsmålstegn ved å skulle reise til Florida via ORD, biz eller ei...
Hm, hm, tenkte jeg. Kanskje vi skal se på å ta en
@holmen direkte til MIA istedenfor en
@Are, dvs SAS Poeng + Penger .
Som sagt så gjort. Sjekka ut, og SAS skulle ha 80505 pr pers per vei og 1584 penger.
På et eller annet mystisk vis så ble de 80505 noe helt annet enn de ca 320k som jeg forventet, antagelig EBD rabatten som slo inn, og det kan jeg jo like. Usikker på om 20% ifb med salget gjaldt her.
Syns det var mye, ettersom jeg har en CT som jeg drømmer om å bruke på Lufthansa til EZE... Så, jeg slakta litt på poengene, resonnementet var at ok, jeg var jo villig til å betale 15k for ORD - FLL - ORD, så da kan jeg vel øke tilsvarende, ble fortsatt litt mye, så tenkte jeg at
@holmen jo har rett i at dette er utgift til inntekts ervervelse, jeg får jo nye poeng inn. Så jeg øppa kroner til 18 laken og strupa poeng til 155k.
Dessuten, når jeg først skulle blø, så vil jeg jammen bestemme reisedagene selv, og endret fra lørdag - tirsdag til fredag - tirsdag.
Med andre ord, en fin kveld med masse nyttige resonnementer og vel utført arbeid.
Jeg kan selvsagt ikke fortelle Fru Roadking dette, hun vil ikke forstå, men det er deilig å kunne dele dette med likesinnede her
.
Siden det er en snartur, så blir det heller ikke Harley denne gangen, men for en gangs skyld skal jeg ha en heftig cabriolet
Praktfull dag folkens
Vis alt...