DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Ble i uken som var kunde hos Nordea PB. Jeg hadde også dialog med DNB, men opplevde langt bedre dialog hos Nordea; mer effektiv (ble oppringt av han som ble min private banker 10 min etter at jeg sendte inn skjema om mer info), bedre oppfølging, samt at jeg faktisk føler at min kontakt "kjenner meg" relativt godt. Vet ikke om andre hos DNB har tilsvarende erfaring med deres tilbud.

    Fikk Nordea Black (World Elite) automatisk. Kapitalen som Nordea skal forvalte er godt under det kravet på 50 MNOK som har blitt nevnt i tråden, men det er også relativt sett godt over minstekravet for å bli PB-kunde som nå har blitt 6 MNOK. Er altså ikke helt i nedre siktet.

    Forstår forøvrig godt at de har økt minstekravet - produktet ville definitivt blitt mer forringet med flere kunder. Min kontakt har maks 60-70 kunder til enhver tid.

    Er relativt sparsommelig til tross for formue, så tror jeg kommer til å sette god pris på ubegrenset lounge. Men brorparten av omsetningen min kommer nok til å fortsatt gå via AMEX.
     
    SayWhat, agrims and Travellingalf like this.
  2. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Når ble PB-kravet oppjustert til 6MNOK? Ble det ikke ganske nylig satt ned til 2MNOK?
     
  3. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg snakker nok om Nordea - så litt avsporing. DNB har kravet nede på 2 MNOK.
     
    RoadKing liker dette
  4. lutt

    lutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Om noen skulle lure, slike ser Nordea Black forsendelsen ut. Altfor stor for postkassa, så måtte bruke vold for å få den ut.
     

    Attached Files:

  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Fant ikke posten jeg lette etter hvor jeg mener å huske du snakket om at samboeren din skulle bestille eget saga mc pga de 12K velkomstpoengene.

    Fruen min har samme opplegg som din med saga bi knyttet til min pb mc men jeg finner ikke i nettbanken hvor jeg kan bestille saga mc til henne,kun erstatte pb mc kortet.

    Hvordan gjorde dere dette?
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk du fram for bestilling av et vanlig mc?
    Jeg kontaktet chaten og fikk til svar at hun var tilknyttet mitt program og skulle hun ønske eget kort kun tilknyttet seg selv måtte hun inn i sitt eget program. Tolket det da til at pb mc kortet hennes ville trekkes tilbake
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Så fruen din bestilte uten og være innlogget?
    Når hun var logget inn kom vi ingen vei :-(

    Kortet er tenkt kun for utnytte velkomsbonuser,fikk dere 6000 raskt etter innmelding?
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hm,da skal jeg sjekke på nytt. Jeg kom ingen vei i nettbanken hennes eller gjennom chaten.
    Kvalifiserer man automatisk til saga mc om man har saga bi?
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    I DnB Saga tråden har det blitt diskutert angående hvilken rente man har på boliglånet etter sist renteoppgang.
    Er det mange her som har fått reversert rentehoppet som man automatisk har fått i nettbanken?

    Hva er laveste nominelle rente PB kunder har per dags dato?
     
  10. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Ble huskjøp i oktober, og måtte da true DnB med overgang til annen bank.
    2,05 nominell ble gitt.
     
    Last edited: 05. des 2018
    drsyk and Chrisljo like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    De har litt til å gå på...
    Er individuell prissetting per kunde pluss at man hele tiden må være på de.
     
  12. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk bedre pris og betingelser hos danske bank (jeg er akademiker), så PB er ikke priset godt nok i mine øyne :p

    Dog har jeg pensjon og alt samlet hos DnB, så fordi jeg er lat så får jeg ikke optimal pris.
     
    drsyk liker dette
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    DNB matchet meg (Akademikerne) og samboeren (NITO) ned fra 2,24 til 1,99% nominell.
     
    wilco liker dette
  14. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Til info reduserer DnB MC PB poengopptjening fra 25 til 15 poeng pr 100 kr brukt. Triste greier..
     
    Maggie liker dette
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nå blir det vanskeligere å tjene opp bonuspoeng til å bruke en CT i det hele tatt, så da er det jo heller ingen vits med 2 stk CT per år for min del. Måtte isåfall flydd mer i jobbsammenheng :)
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Etter Danske Bank senket renten sin til 1,95nom for akademikere og faktisk helt ned til 1,89nom for rammelån innenfor 45%belåningsgrad.
    Er det noen pb-ere som nylig har vært i forhandlinger angående sin rente og hva har man evt fått tilbud om?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke med i pb, men flytter lånet mitt fra Gjensidige til DNB ganske snart. 1,95% får jeg hos DNB.
     
  18. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Er rammelånsrenten i akademikeravtalen? 1,89 er jo veldig bra!
     
    Maggie liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    1,89 og fordelen av rammelån,er fantastisk bra.
    Til sammenligning har de ansatte i DnB 1,85nom/eff,sier litt om hvor bra Danske bank renten er..
     
    Last edited: 11. jan 2019
    PetterX liker dette
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at dette beskattes,hva vil du si den egentlige kostnaden/renten blir til slutt?
     

Del denne siden