DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Are også sier, lånet er hos DNB, så de er jo faktisk plassert hos dem. Resten av huset er mitt. (Og konas da..)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, der gikk jeg nok i baret ja..
    Tomten er jo festet :(
     
    holmen liker dette
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har brukt concierge tjenesten til å spørre om mulig oppgradering av kommende hotellrom? Tenker at det kan være større sjanse for oppgradering gjennom tjenesten,en å prøve selv?
     
  5. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Concierge servicen til DNB PB er den samme som DNB Saga, AmEx Gold Card, SAS AmEx Platinum og en mengde andre bankers bedre kort bruker.

    Den er bra, men ikke nærheten av Conciergen til American Express Platinum Card (ekte). Den driftes av Q og er i en helt annen liga.

    Jeg føler at DNB PBs Concierge (Affinion) har fryktelig mye å gjøre, er overarbeidet og det tar ofte lang tid å få svar. De ordner mer enkle ting og trenger lang tid på mer avanserte forespørsler.

    Når det gjelder AmEx Platinum (ekte) er dette en langt mer high end-service.

    De svarer eksepsjonelt raskt, ofte i løpet av få minutter. De har et langt mer internasjonalt kontaktnett og dette er også mer eksklusivt.

    Har vært fornøyd med Affinion og brukte de mye før, men ville aldri vurdert å bruke de når jeg har Q. Kan fortsatt bruke Affinion via Saga Platinum, men det skjer ikke.
     
    Last edited: 03. aug 2018
    Maggie liker dette
  6. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Stort sett enig, har tidligere fått svar og hjelp fra de i løpet av arbeidsdagen.
    Sendte imidlertid en mail den 25/7 med forespørsel om reservasjon av bord på en restaurant den 29/7. To dager senere hadde jeg ikke fått noe svar, så sendte de en "påminnelse". I dag skriver vi 3/8, og har fremdeles ikke hørt noe.

    Dette var ingen big deal, og jeg ordnet det selv. Kunne selvsagt bare tatt opp røret og ringt de, men av og til er mail beleilig. Føler meg dog litt sviktet ;)
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det har aldri skjedd meg. Max noen få timer før jeg får tilbakemelding.

    Vet at jeg har ekstremt høy standing hos American Express, så kan selvfølgelig ha noe å si.
     
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Bruker de ikke. Lei av å måtte registrere så utrolig mye detaljer for hver enkel henvendelse.
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger aldri det med Q. De har alt «on file» og jeg spør bare om de kan skaffe meg det og det, så er det fikset.

    Håper de blir med over når AmEx Norden tar over AmEx i Norge, selv om jeg regner med at noen andre tar seg av Platinum Card da.
     
  10. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det har vært tilfelle tidligere hos meg også. I det minste et raskt svar ala "Vi ser på dette og kommer tilbake til deg straks vi får svar fra xxxx".

    Har heller ikke behøvet å registrere noe info.
     
  11. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har sendt henvendelse til Q concierge tidligere ang hotellbookinger. Henvendelsen videresendes da til deres travel-tjeneste som er outsourcet til Select Travel. Mulig de bruker flere byråer, det kjenner jeg ikke til. Tror uansett ikke at concierge-tjenestene jobber så mye med hoteller.

    Har brukt Select mye de siste tre årene, og har vært meget fornøyd. Noe oppgraderinger og div perks gjennom amex's FHR osv.
     
  12. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Alt med Concierge Servicen til American Express Platinum Card (ekte) som driftes av Q er langt mer high-end enn den tjenesten Affinion tilbyr.

    Skulle samtidig bare mangle når man ser det opp mot pris og status på kortet.
     
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G @duppsko - Nå har ikke jeg Amex Platinum, så for meg er det ikke en problemstilling med Q. Kun Affinion, som jeg syntes er meget dårlige.
     
  14. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke opplevd at Affinion var dårlige. Jeg brukte de som AmEx Gold Card-medlem og de har skaffet meg bord på Teaterkafeen rett før jul, div. klokker, klær, oppgradering av flybilletter osv.

    Vet ikke om det har noe med at jeg har veldig høy standing hos American Express i Norge, men de sto på for meg.

    Men, Q som jeg nå bruker er selvfølgelig mye bedre, mer high-end og raskere.

    Opplevde også at Affinion hadde lengre svartid på sommeren (når alle har ferie) enn f.eks. en ukedag i oktober.

    Dette er ikke tilfellet med Q. Svarer like fort i juli som på høsten + at de er 24/7, noe som er en stor fordel.
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G - Hvilken klokke fikset de for deg?
     
  16. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    3 stk. Rolex Cosmograph Daytona i stål, 1 Rolex GMT Master II (butikken måtte være åpen på en søndag, da det var den eneste dagen jeg var i byen), Rolex Explorer II, Omega Seamaster Planet Ocean + at Q har hjulpet meg med Tudor Blackbay GMT nå i sommer.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G - I alle dager. Hvis de klarte å skaffe deg Daytona, så er jo årsprisen for Amex Platinum allerede verdt det. Var dette i år?
     
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, Daytonaene kjøpte jeg for flere år siden (10 år +) og de var det Affinion som ordnet for meg. Alle var kjøpt i Norge.

    Vet at jeg har veldig høy standing hos AmEx (har vært medlem siden 2000) og har brukt kortet for uanstendig høye summer i alle årene.
     
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Så denne da jeg logget ut fra nettbanken:
    I hele juli og august får du 5% rabatt på alt du kjøper på bensinstasjoner i Norge og i utlandet når du betaler med ditt Private Banking Mastercard fra DNB.

    Forøvrig er det irriterende at de ikke kan bruke mobilnummeret mitt for å slå meg opp når jeg ringer. Ihvertfall 2. gangen jeg ringer dem og de har fått infoen min en gang.
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Den 5
    De 5% har jeg fått godt utbytte av.
    Gjelder alt du kjøper på bensinstasjoner og i Usa får man en Snapple under en dollar. Har blitt flittig brukt disse månedene
     

Del denne siden