DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har man tilgang til 24/7 Concierge Service som PB via World Elite’s «internasjonale» nummer, eller må man forholde seg til den DNB tilbyr (Affinion) som er fram til 21 på dagtid, 17 på lørdager og stengt på søndager?

2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
  3. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Virker som DNBs versjon av MC World Elite er en veldig simpel versjon av kortet. World Elite skal egentlig konkurrere med AmEx Platinum (Centurion line), men DNBs versjon er jo ikke i nærheten.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer fra personen som skjelte meg ut for cash ;-)
    Hvilken obligasjons fond ville du anbefalt?

5. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Maggie - Hehe, det er ikke helt sammenlignbart :p

Jeg vil sitte med cash så jeg kan komme meg inn på lave verdier når ressesjonen får satt seg godt :)

Jeg differensierer og kjøper obligasjoner. Altså ikke via fond, men enkeltutstedere.

6. Klokkesamler

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @HenrikE-G @Pingus - Chattet med DnB nå. De var ikke klar over at det var noe tilknytning til World Elite - selvom det står dette bak på kortet. Jeg går derfor ut ifra at det ikke kvalifiserer til One World :p

7. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel kun SEB, Danske Bank og Nordea som tilbyr "ekte" MC World Elite i Norge. For DNB er det American Express Platinum Card (Centurion line) som er det ypperste kortet de tilbyr, men dette forsvinner i løpet av året fra DNB når AmEx overtar det norske markedet selv.

Kan jo være at de oppgraderer sitt MC PB-kort til å bli "ekte" World Elite de også når dette skjer.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Bak på kortet står det World Elite. Finnes vel ikke flere programmer om dette,så kortet følger world elite fordelene,uten at jeg har satt meg inn i hva det betyr enda :)

9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke i nærheten.

Om man går inn på World Elites nettsider i f.eks. USA eller UK vil man se at kortet har veldig mange flere fordeler.

DNBs versjon har f.eks. ikke 24/7 Concierge Service. Kun åpent til 21 på hverdager og til 17 på lørdager. Søndag er de stengt. 24/7 har alle virkelig premium-kort. SEB, Danske Bank og Nordea tilbyr alle det på sine World Elite-kort.

MasterCard er nok mindre strikte på hva kortet skal inneholde. Det er bankene som utsteder MC, mens AmEx utseder selv, eller banker gjør det på lisens. AmEx har derfor mye større kontroll på sine kort.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Bør nok rette dette spørsmålet til DnB,hva det betyr at disse kortene har world elite,noe saga kortene ikke har.

11. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke noe spørsmål fra min side, bare en forklaring på hvorfor jeg mener DNBs PB MasterCard ikke er noe fullverdig World Elite-kort.

Mangler flere vesentligheter som «alle» ekte World Elite-kort har med som standard.

Ser egentlig ikke store fordelen med kortet opp mot SAGA-versjonen.

Er klar over 25 EB-poeng, men dette har ikke noe med World Elite å gjøre. Dette er en DNB/SAS-ting.

Så kan man nevne Reise Best og lounge/Priority Pass, men det er vel det.

Last edited: 27. juni 2018
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant..
    Så da man kan vel i prinsippet også hevde av umyndige barns fondskontoer er en del av kapitalen?
    Baller fort på seg da om man har spart en stund..

drsyk and stakar like this.
  13. Klokkesamler

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Are - Det er plasserbar formue. Dersom du flytter pensjonsavtalen din til DnB så tjener jo de penger på den. Pensjonsavtaler er fantastisk for bankene å ha, for der får du rett og slett ikke tatt ut pengene før du blir pensjonist, og da er det relativt stor sannsynlighet for at sparehorisonten er ekstremt lang, og pengene forblir på klientkonto hos DnB.

Pensjon
    @Gullars - Dersom dette er/blir standarden i PB hos DnB så blir det jo straks inflasjon her, som på Saga. Da vil det for min del være Nordea jeg kommer til å gå over til :p

Maggie liker dette
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 12.000 nye poeng her om dagen etter programbytte. Husk at EB-opptjening blir kansellert og må manuelt startes igjen ved bytte av program hos DNB.

miura liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Ser du opptjeningen på hver transaksjon og antall poeng i denne periode?

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk til svar fra min rådgiver i pb at dette gikk automatisk siden jeg hadde eb opptjening gjennom saga kortet. Har ikke fått faktura enda men rart det evt har kommet med 12K eb poeng per fakturaen? Disse har alltid blitt skilt ut før direkte til eb konto.

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    De er en del av de. (Det kan du lett regne på).

Det er ikke riktig, men det kan hende noen har aktivert det for deg.

18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Der kom poengene! 12k velkomstbonus og 15k for kortbruk. Rundet 100k poeng og er plutselig halvveis til 240k og Australia når Shell MC kommer om få dager :)

Calling, DanH, Maggie and 1 other person like this.
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Klokkemannen fikk jo poengene automatisk ved oppgradering til PB.
    Aldri fått velkomstpoeng ved faktura med samlet men krysser fingrene :)
    Fakturaen min kommer alltid sist :-(

20. Klokkesamler

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    drsyk and Maggie like this.

Del denne siden