DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,968
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, prøver igjen:
    Hvor finner jeg link til DNBs bookingside for Avis bilutleie?

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,968
    Bonuspoeng:
    293
  4. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg snakket tidligere her, om at som SAGA kunde ønsket jeg å bli PB kunde.

Har nå snakket med DNB.

De var enige om at jeg hadde over 2mill i investerings objekter (eiendom med inntekt) men i følge kriteriene deres så talt ikke eiendom.

Jeg kunne selge meg ut, og da ville jeg være velkommen som PB kunde.

Jeg viste jo dette, for det står i kravene for PB, men tok allikevel en telefon til DNB, lider ingen skade av et nei.

Maggie liker dette
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se om du får rett! Håper det :)

Maggie liker dette
  6. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor finnes det noe mer info om premium-delen av OSL-loungen? OSL nevner den jo ikke i det hele tatt på sine nettsider.

7. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge OSL er det KUN DNB Private Banking-kunder som har tilgang i Premium-delen på OSL.

Last edited: 25. juni 2018
    Maggie liker dette
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    I tilfelle må det være et bra sted å henge for å knytte kontakter :D

9. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Så det er bekreftet at 2 millioner i plasserbar formue er kravet nå? Så hvis man kommer med en aksjesparekonto eller lignende med 2 millioner eller mer i seg og er villig til flytte den til DNB så er man innenfor?

Hvordan er eventuelt grensen på SAGA for tiden? Noen som vet?

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Saga får du mer eller mindre kastet etter deg, har jeg inntrykk av.

11. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ok. Jeg jobbet i DNB for en 8-10 år siden og den gangen mener jeg å huske at det var relativt "hårete" krav til inntekt, i alle fall målt i den tids kroneverdi. Men har også lagt merke til en inflasjon i antall folk jeg ser rundt omkring som drar opp SAGA-kortet i butikken i de siste par årene.

12. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @TRD_Lars - Selvsagt er det i orden. Når kravet er 2 mill, og du har 2 mill så holder det.

Uten at jeg tørr påstå det så er det teoretiske kravet 1 mill i inntekt - men dersom du har mye lån etc. så kan det holde for å få Saga.

Jeg som syntes det er gøy med slike program syntes Saga mistet all sin verdi når inflasjonen i programmet kom. Jeg vurderte å gå over til Danske Bank (da jeg er er Econa-medlem) eller Nordea (de har god premium og private banking-program.)

Så de mister nok en del formuende kunder når de gjør slik endringer. Saga gav jo i tillegg INGEN fordeler.

13. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, SAGA har jo ikke all verden av fordeler, men om man uansett er kunde i DNB så er det vel litt bedre enn DNB Leve osv. Er vel en helårs reiseforsikring, den er vel verdt en 1000-lapp kanskje. Og man får 4% rabatt på bensinstasjoner i stedet for 3%, litt ekstra eurobonus, eget telefonnummer til kundeservice som går utenom køen osv.

Men det er klart det har jo en pris knyttet til seg og. Skal man f.eks. plassere 2 millioner i fond hos DNB er det ikke automatisk gitt at det er like billig som å ha dem hos f.eks. Nordnet. Jeg mener å huske at jeg ved enkelte anledninger har måtte betale kjøps/salgsgebyr på enkelte fond gjennom DNB som er gebyrfrie å kjøpe/selge via Nordnet. Om det å bli PB kunde hos DNB ender opp med å koste meg 1% av 2 millioner så er det neppe verdt det.

14. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @TRD_Lars - Godt oppsummert med gebyrer. Jeg handler enkeltaksjer og sitter på indeksfond hos DnB. Dette er billig hos DnB, så for meg er det ikke noe endring. Jeg har lagt opp et løp hvor jeg skal ut av fond og store deler av enkeltaksjene, og sette det i solide obligasjoner - og da kan det hende det vil se litt annerledes ut.

Jeg vil helst sitte på cash når resesjonen starter i USA.

Maggie liker dette
  15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk DNB PB-kortene (visa/mastercard) i posten nå og legger merke til et par endringer:
    - Visa står nå som visa platinum
    - Mastercard står som world elite på baksiden.

Er dette noe som kan gi ytterligere (udokumenterte) fordeler?

Et søk gir meg treff på bl.a. https://www.mastercard.com/en-lb/consumers/find-card-products/world-elite/travel.html hvor man har lounge-tilgang via LoungeKey eller statusmatch hos Qatar og Oneworld alliance.

Særlig det siste hadde jo vært tøft å få på plass, for de gangene man flyr oneworld. British Airways har jo en del ruter ut fra London som er gunstig priset.

Maggie, Edvard and Gullars like this.
  16. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp. De er konkurransedyktig priset på i alle fall sine egne DNB-brandede fond og forsåvidt kurtasje på aksjehandel på Oslo Børs. Husker bare jeg gikk på en smell på ett eller annet fond med 4-5 stjerner på morning star som plutselig hadde betydelig gebyr på kjøp. Mulig det var landkreditt utbytte eller forte trønder.

Mer eksotiske ting kan fort være mer kostbart å handle gjennom DNB enn via nettmeglere.

Dersom man mer eller mindre har "låst" porteføljevalget sitt kan man sikkert gebyrfritt bare flytte hele aksjesparekontoen sin over til DNB for å oppfylle formueskravet, det skaper neppe problemer før man eventuelt må rebalansere.

Hvordan er det eventuelt med pensjonssparing? Teller fripoliser og lignende mot formueskravet?

Last edited by a moderator: 26. juni 2018
  17. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg er ingen pensjonsekspert, men fripoliser er vel neppe plasserbar formue.

Last edited by a moderator: 26. juni 2018
  18. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har SAGA Platinum og der er både MasterCard og Visa merket med Platinum.

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det som vippet meg over kravet :)

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Statusmatch til Quatar Gold hadde gått meg hus forbi. Får ringe nummeret som står der da :)

Del denne siden