DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. strikerbird

    strikerbird Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen hørt om DnB private banking kunde skal få metall kort?
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt er i hvert fall laget av simpel plast, og jeg har ikke hørt et ord om at det er planer om å endre det.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    De burde samarbeidet med reisebrevene fra IF;)
    upload_2023-3-29_12-0-21.png
    upload_2023-3-29_12-0-57.png
     
    drsyk liker dette
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ny event for Private Banking-kunder - golfturnering.

    Jeg har aldri golfet så jeg hadde ikke tenkt til å delta på denne. Noen andre som skal?

    dnbpbgolf.png
     
    drsyk, themichael and paramberg like this.
  5. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er det forskjell på concierge med PB kontra Saga? Noen fordeler?
     
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen forskjell. Tjenesten leveres av Ten for både PB og Saga og det er heller ingen forskjell når det gjelder prioritert behandling av forespørsler. Det er tidspunktet for når henvendelsen kommer inn som avgjør rekkefølgen, enten den kommer fra PB-kunde eller Saga-kunde.
     
  7. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Innlogget på DNBs PB fordelsside står det at man ringer eller sender mail til egen PB-adresse for concierge. Med blir man sendt til en nettside der man lager konto. Er det forskjellen? Dvs hos PB slipper man å forholde seg til nettside, innlogging m.m..?

    https://www.dnbelysion.no/
    Denne linken dukket opp på Google. En annen link enn Saga-adressen. Noen som vet hva dette er?
     
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Akkurat det samme for Saga-kunder. Det er nøyaktig samme tjeneste PB og Saga har tilgang til. PB har en annen mailadresse de bruker enn Saga, men mailene kommer til samme tjeneste og det er ingen forskjell på hvem som blir prioritert først.
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,126
    Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye merverdi gir Private Banking fra vanlig Saga?

    Helårlig reiseforsikring er fair enough, men har Gjensidige sin med Tekna-avtale og den koster betydelig mindre årlig enn PB-årsprisen. Legetimer hos Eyr har jeg også gjennom arbeidsgiver, så inntil evt. jobbytte kan jeg vel vanskelig tilskrive den noe verdi i kroner og øre.

    Noen som har byttet opp og angret?
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Din analyse er god, har du eventuelt nytte av de 8 LoungeKey/OSl lounge besøkende?
     
    Henrik liker dette
  11. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63

    Jeg sa opp PB når det tok 250 kr mnd for programmet.

    1. Jeg har reiseforsikring via jobb
    2. Jeg har lege-app via jobb
    3. Plasseringene mine er i Fond, og fikk således aldri noen rådgivning om plasseringer heller.


    Derimot: Det jeg likte var jo selvsagt det litt kaksete kortet.
     
    Are and Henrik like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,126
    Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sant… Høres veldig likt ut.
    Litt det jeg tenker, god forsikring på jobb og supplert med egen. Noe helsedekning gjennom jobb som dekker samme, og med mesteparten av pengene i fond og en slump på sparekonto jeg bevisst vil beholde på sparekonto, virker det ikke som allverdens verdi er der for meg personlig.

    Takk!
     
  13. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har noe erfaring med bankens rådgivning for formueforvaltning. Lurer litt på hva man kan forvente av en slik tjeneste
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har beholdt PB, selv om fruen har reiseforsikring gjennom arbeidsgiver som dekker hele familien. Det kom godt med da vår koffert ikke dukket opp under vår nylige reise til Thailand. Da kan man bruke begge forsikringene og ender da opp med langt høyere dekning. Reisen var selvfølgelig betalt med ct+eurobonus poeng, og da er det vel vanskelig bruke kredittkort forsikringen som har forbehold at 50% av reisen er betalt med kredittkort.

    PB arrangementer er langt bedre en SAGA, samt PB gir 8x lounge per år, fks når man flyr rødnese. Totalen gjør at jeg velger PB foran SAGA.
     
    drsyk liker dette
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket minner meg på at Framtind er eneste reiseforsikring jeg kjenner til i Norge p.t. som dekker «verdi av bonuspoeng» ved avbestilling. Er verdt noen kroner for nisser på forumet. Aner ikke hvordan de beregner dog.
     
    Maggie liker dette
  16. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Dere som har PB får dere aktiv oppfølging? Har dere alltid over 2MNOK hos DNB? Bryr de seg om man i korte eller lengre perioder ikke har det? Hva slags erfaringer har folk?
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Hører aldri fra dem.

    Det andre spørsmålet kan jeg ikke svare på, da jeg ennå ikke har hatt mindre enn 2 MNOK hos dem.
     
    zeldr liker dette
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter med et inntrykk at etter at de innførte betaling for programmet så bryr de seg ikke så mye om du kvalifiserer. Jeg har flyttet både lån og pensjon derfra, og sitter nå kun med AlS/ISP rundt 2m, men som også har vært under, ikke hørt noe fra dem.

    Men jeg ville nok ventet 6-9 mnd før jeg flyttet formue.
     
    zeldr liker dette
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har booket hotell gjennom tilbyderen deres (som skal gi sen utsjekk etc). Er dette egentlig Virtuoso bookinger, eller lignende?
     
  20. strikerbird

    strikerbird Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Nå har de økt kravet til 3 millioner…
     

Del denne siden