Mitt er i hvert fall laget av simpel plast, og jeg har ikke hørt et ord om at det er planer om å endre det.
Ny event for Private Banking-kunder - golfturnering. Jeg har aldri golfet så jeg hadde ikke tenkt til å delta på denne. Noen andre som skal?
Ingen forskjell. Tjenesten leveres av Ten for både PB og Saga og det er heller ingen forskjell når det gjelder prioritert behandling av forespørsler. Det er tidspunktet for når henvendelsen kommer inn som avgjør rekkefølgen, enten den kommer fra PB-kunde eller Saga-kunde.
Innlogget på DNBs PB fordelsside står det at man ringer eller sender mail til egen PB-adresse for concierge. Med blir man sendt til en nettside der man lager konto. Er det forskjellen? Dvs hos PB slipper man å forholde seg til nettside, innlogging m.m..? https://www.dnbelysion.no/ Denne linken dukket opp på Google. En annen link enn Saga-adressen. Noen som vet hva dette er?
Akkurat det samme for Saga-kunder. Det er nøyaktig samme tjeneste PB og Saga har tilgang til. PB har en annen mailadresse de bruker enn Saga, men mailene kommer til samme tjeneste og det er ingen forskjell på hvem som blir prioritert først.
Hvor mye merverdi gir Private Banking fra vanlig Saga? Helårlig reiseforsikring er fair enough, men har Gjensidige sin med Tekna-avtale og den koster betydelig mindre årlig enn PB-årsprisen. Legetimer hos Eyr har jeg også gjennom arbeidsgiver, så inntil evt. jobbytte kan jeg vel vanskelig tilskrive den noe verdi i kroner og øre. Noen som har byttet opp og angret?
Jeg sa opp PB når det tok 250 kr mnd for programmet. 1. Jeg har reiseforsikring via jobb 2. Jeg har lege-app via jobb 3. Plasseringene mine er i Fond, og fikk således aldri noen rådgivning om plasseringer heller. Derimot: Det jeg likte var jo selvsagt det litt kaksete kortet.
Ikke sant… Høres veldig likt ut. Litt det jeg tenker, god forsikring på jobb og supplert med egen. Noe helsedekning gjennom jobb som dekker samme, og med mesteparten av pengene i fond og en slump på sparekonto jeg bevisst vil beholde på sparekonto, virker det ikke som allverdens verdi er der for meg personlig. Takk!
Er det noen som har noe erfaring med bankens rådgivning for formueforvaltning. Lurer litt på hva man kan forvente av en slik tjeneste
Jeg har beholdt PB, selv om fruen har reiseforsikring gjennom arbeidsgiver som dekker hele familien. Det kom godt med da vår koffert ikke dukket opp under vår nylige reise til Thailand. Da kan man bruke begge forsikringene og ender da opp med langt høyere dekning. Reisen var selvfølgelig betalt med ct+eurobonus poeng, og da er det vel vanskelig bruke kredittkort forsikringen som har forbehold at 50% av reisen er betalt med kredittkort. PB arrangementer er langt bedre en SAGA, samt PB gir 8x lounge per år, fks når man flyr rødnese. Totalen gjør at jeg velger PB foran SAGA.
Hvilket minner meg på at Framtind er eneste reiseforsikring jeg kjenner til i Norge p.t. som dekker «verdi av bonuspoeng» ved avbestilling. Er verdt noen kroner for nisser på forumet. Aner ikke hvordan de beregner dog.
Dere som har PB får dere aktiv oppfølging? Har dere alltid over 2MNOK hos DNB? Bryr de seg om man i korte eller lengre perioder ikke har det? Hva slags erfaringer har folk?
Hører aldri fra dem. Det andre spørsmålet kan jeg ikke svare på, da jeg ennå ikke har hatt mindre enn 2 MNOK hos dem.
Jeg sitter med et inntrykk at etter at de innførte betaling for programmet så bryr de seg ikke så mye om du kvalifiserer. Jeg har flyttet både lån og pensjon derfra, og sitter nå kun med AlS/ISP rundt 2m, men som også har vært under, ikke hørt noe fra dem. Men jeg ville nok ventet 6-9 mnd før jeg flyttet formue.
Er det noen som har booket hotell gjennom tilbyderen deres (som skal gi sen utsjekk etc). Er dette egentlig Virtuoso bookinger, eller lignende?