DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,992
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg pendler til/fra ALC og har godt utbytte av FT de gangene jeg ikke flyr SAS/KLM/LH eller LX. Noen flyplasser har du både lounge og FT, andre en av delene eller ikke noe. Airport transfer er en vits. De få gangene linken i appen funker er prisene latterligere. Jeg bor 17 min unna OSL. Taxi 500-900 avhengig av tid på døgnet og om det er helg. Åirport transfer var 2300.......

tobeornot999, Wiolenze and holmen like this.
  2. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Har det vært noe PB events i det siste?
    Mvh,
    SB

3. Tore

Likes mottatt:
    114,992
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke fått invitasjon til noe på lenge nå

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Erling Kagge om å samle moderne kunst var veldig bra.

I møterom "bankboksen" (liker navnet) I Bjørvika for 3 uker siden ish.

Rikelig med nibbles, middag og musserende vin.

Etter det, Slettvoll event for PB forrige uke. På Skøyen. Med rikelig alkoholfritt :D

jonss liker dette
  5. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det var mye. Hvordan fikk du så mange invitasjoner?

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, bruker DNB aktivt som hovedbank.

Har også endel plassert i fond gjennom dem + boliglån der. Så antagelig har de plassert meg på en liste PB kunder som legger igjen endel fortjeneste hos dem og derfor får litt ekstra goodies.

Maggie liker dette
  7. Tore

Likes mottatt:
    114,992
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg og har de som hovedbank og har godt med dinarer i systemet dems. Men tydeligvis ikke nok til å få alle invitasjoner annet enn se som blir publisert uten invitasjon

NKA_Pls liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for å smøre noe inn, men Sølvguttene i Frogner kirke er også rett rundt hjørnet. Hyggelig, årlig invitasjon.

Håper du får den?

Hvis det er for tynt med invitasjoner, kan du alltid spørre din tilordnede private banker. De er generelt veldig tilgjengelige, etter min erfaring med et par-tre forskjellige av dem over endel år jeg har vært i PB.

Dette høres veldig presist ut fra @strikerbird, men vet ikke om det styrer noe som gjelder invitasjoner/service.

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Er invitasjonen til Sølvguttene sendt ut? Den har ikke jeg mottatt da.
    Jeg har mottatt de de skrev tidligere, men tenkte ikke at Erling Kagge var med så bra servering, så droppet den. I tillegg var det premiere på den Norske krigsfilmen på Colosseum nå nylig.

strikerbird and tobeornot999 like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Sølvguttene ble lagt ut 1 november, og (selvsagt) booket fullt på et par dager - som vanlig. Men det er helt greit. Må ha fingeren på trigger'n, si :p

Det kom også invitasjon til Gladiator 2 på Colosseum. Men krigsfilm har jeg ikke registrert, kanskje fordi jeg bare skipper sånne mailer hvis tiden ikke passer uansett.

strikerbird and Maggie like this.
  11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    830
    Bonuspoeng:
    113
    Har 250.000,- i limit på PB MasterCard. Noen som kjenner til hvorvidt dette er max hos DNB, eller er det noen vits å be om økning? Noen som har prøvd?

(Nei, jeg bruker ikke så mye på en måned, tenkte bare denne kunne fungere som en "reserve" ved eventuelle kortsiktige likviditetsbehov. Da kan jeg slutte å betale månedsgebyr på et rammelån som jeg i praksis aldri bruker.)

12. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Ville heller valgt «likviditetsreserve» eller hva det er de de kaller det (fancy ord for forbrukslån). Renten er det halve av mastercardet (ca 10%) og det blir som en konto med en kreditt ramme som du kan overføre til og fra. Koster ikke noe å ha det hvis saldo er 0,-

Wanderlust liker dette
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Tror den er fast. Har rammelån selv, kjekt å ha.

14. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    501
    Bonuspoeng:
    93
    Madammen er Saga, men kvalifiserer til PB. Hun er derimot ikke interessert i poeng, lounge, stauts, osv. (men setter likevel veldig pris på at jeg ordner alt slikt når vi reiser...).

Mitt spørsmål blir da - er det verdt det for henne, uten å bry seg nevneverdig om ovennevnte, å gå fra Saga til PB? Så vidt jeg kan se er det ingen ekstra kostnader kontra Saga?

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Det koster 250kr i måneden, men man får da en helårsreiseforsikring av god kvalitet. Noen andre fordeler er det også, men ingenting betydelig vil jeg si.

Thomas123 liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis hun har reiseforsikring annet sted (mange har jo det), er det ikke verdt pengene.

Det er stort sett forsikringen og 8 gratis lounge besøk som er verdien i progrqmmet. Samt personlig kundekontakt i banken.

Jeg har PB, og bruker både forsikringen og alle 8 besøkene hvert år, og da er prisen på 3000 kr/år grei nok.

17. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig få som nevner at du får en brukskonto med 4.5% rente...Selvsagt lønner det seg for de som kan.

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,721
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor tar du det fra?

Brukskontoen har 0% rente og har hatt det lenge.

Man kan opprette en sparekonto med brukbare vilkår (ingen begrensninger på uttak osv) - men du kan ikke ha kort tilknyttet kontoen.

Dermed er det vel litt rart å kalle den brukskonto. Den har 4% rente nå.

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Dette viste jeg ikke om, hvor finner man det? Brukskontoen min har 0%
    Tipset er å bruke en sparekonto med ok rente (per dags dato 4,00%) som regningskonto. I fjor tjente jeg ca 1400,- på dette.

Nuvolari liker dette
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør det samme selv men i Nordea. Lønn går rett inn på sparekonto med 4,75% rente. Ubegrenset med uttak. Fungerer som lønnskonto.

Maggie liker dette

Del denne siden