DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    830
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker min 4%-konto som lønnskonto. AvtaleGiro, eFaktura, Vipps og hele pakka funker fjell. Eneste som mangler er debetkort, men det er det vel ingen bonusnisser som bruker uansett. Og skulle det slumpe til at man skulle trenge BankAxept-kortet en enkelt gang er det jo bare å finne frem appen og overføre til den ellers tomme 0%-kontoen der og da.

tobeornot999 and Maggie like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan ble du kvitt debetkortet?
    Sist jeg forsøkte det på mail, fikk jeg beskjed om at om jeg sier opp det vil hele kundeprogrammet ryke.
    Mener jeg for første gang på mange år, ikke har blitt trukket årsgebyret nå 1.januar.

3. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er helt korrekt.

At noen kan mene det ikke kvalifiserer til å kalles en "brukskonto" fordi man ikke kan få DEBET kort hadde jeg ikke trodd man skulle høre på Insideflyer.
    Kanongod konto, sikkert litt individuelle rentebetingelser, men betaler ned hele programmet for de aller fleste som kvalifiserer til PB.

4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    830
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har debetkortet, men det er knyttet til en 0%-konto som alltid er tom. Det er heller ikke eget årsgebyr på debetkortet på PB, det er inkludert i de 3.000,- du betaler årlig.

Maggie liker dette
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,816
    Bonuspoeng:
    183
    Er det én konto med denne renten, eller kan det settes opp flere?
    Jeg har en passe irrasjonell kontostruktur med flere kontoer og så går det penger hit og dit for å mentalt ha skille på ting, og det funker for meg - men hadde unektelig vært ålreit å ha kontoer med god rente til denne bruken, og kanskje et incentiv til å bytte fra Saga.

upload_2025-1-25_0-21-51.jpeg

btm liker dette
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    830
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket i appen nå, og der finnes det mulighet til å etablere flere konti med samme vilkår. Startet bestillingen men fullførte ikke, for jeg gidder uansett ikke ha mer enn én konto å holde rede på. Antar man kan lage så mange man vil, men kan ikke si det med sikkerhet.

Henrik liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,107
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ha mange. Jeg har mange. :cool:

Henrik liker dette
  8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    For dem hvor det er nyttig og som tilfeldigvis ikke har tenkt på det selv.

Hvis man uansett har ønske eller behov for rammelån så bruker man selvfølgelig det som kombinert spare- og brukskonto også.

Med forbehold om et vist minimums økonomisk ferdighetsnivå (som de fleste bonusnisser nok har).

phileas and Nuvolari like this.
  9. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Perfekt løsning. Jeg gjør også akkurat det. Lønnen går inn på sparekontoen men 95% flyttes umiddelbart til rammelånet. Alle regninger trekkes fra rammelånet. Sparekontoen brukes stort sett til vipps og småtteri.

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Konto på Vipps? Por qué?

11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Når kidsa maser om penger?

Chrisljo liker dette
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm, boligrenten på rammelånet er 1,29% høyere en renten på regningskontoen.
    Dette må jeg ha inn med t-skje. Hvordan får jeg belastet rammelånet med regninger?
    Ser kun mulighet til overføring fra rammelån til konto.

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Sette rammelånskontoen som default konto for regningsbetaling.

Maggie liker dette
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Hamburgermenyen har ikke dette alternativet, hvordan går man fram?

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    I Nordea er det ihvertfall mulig. Alternativt må du manuelt velge rammelånskontoen hver gang du skal betale en regning.

Maggie liker dette
  16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken bank? I Nordea går det bra, mener jeg fikk det til i DnB også, eller var det Danske Bank. Alternativt kan man overføre penger rett før forfall - i hvert fall store regninger.

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke dette er mulig i DnB. Prøvde endre konto på en e-faktura nå, men får kun opp diverse kontoalternativer, ikke selve rammelånet.
    Lønn går over fra 0% kontoen til 4% kontoen den dagen den kommer inn og resterende til 5,06 %, mot rammelån 5,29%. Så ikke mye å spare.

Last edited: 25. jan 2025
    Nuvolari liker dette
  18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,267
    Bonuspoeng:
    183
    Nordea for vanlige dødelige har sparekonto på 4,75% men kun 12 uttak. Har de noen ordning lik PB med høy rente og ubegrenset antall uttak?
    Spør for en uvanlig dødelig som ikke har lyst til å legge for mange egg i DNB-kurven

19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,118
    Bonuspoeng:
    113
    Antar det er meg du spør? Jeg har Nordea med Econa betingelser. Da er det tydeligvis ubegrenset antall uttak.

kiev liker dette
  20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,267
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. Jeg er bare vanlig dødelig i Nordea siden jeg ble tvangsflyttet hit fra Gjenstridige Bank for et par år siden, mens Tekna som jeg tilhører havnet hos Handelsbanken. Veldig mye hazzle å bytte bank*, så jeg tror jeg bare holder meg i Nordea og ikke hopper til en annen svenskebank.
    * Her har bank-lobbyister gjort en god jobb med å overbevise regulerende myndigheter at det ikke er mulig å la konto følge forbrukeren. Argumentasjonen ligner det Televerket prøvde for å stoppe portabilitet på telefonnummer. Bare sprøyt selvfølgelig, teknisk sett banalt å gå over til enten et DNS-lookup-system likt det vi nå har på mobilnummer, eller et todelt direkte-adresserende system likt IPv6.

jgroneng liker dette

Del denne siden