DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    7. mai.

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    7. mai fikk jeg 3 mail fra DNB
    1) Nå kan du sikre deg billetter til årets festivaler!
    2) Utspill fra USA ga store svingninger
    3) Toll og tøys!

Ingen av de har, så vidt jeg kan se, invitasjon til Mission Impossible.

Hva var emnefeltet?

Driver de med forskjellsbehandling? :)

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var emnefeltet: Invitasjon | Premiere Mission Impossible: The Final Reckoning | 21. mai på Colosseum kino

Om de driver forskjellsbehandling, vet jeg ikke noe om :)

Fikk mailen 7. mai kl 09.03

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg savner med reiseforsikringen vår er et fysisk forsikringsbevis. Vi får jo den PDFen i nettbanken man kan skrive ut selv men det er litt jalla.
    Så jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med det, og bestille sorte plastkort med tosidig trykk. Eventuelt enfarge i hvitt/sølv-trykk, eventuelt med et signaturfelt hvis man vil skrive navnet sitt også. Er det noen interesse for dette?

Tenkte å ta en hundrelapp for å få det tilsendt i brevpost (porto og litt for bryet).

Forutsetningen for akkurat det er at det er samme polisenummer på alle, at den ikke er tilpasset hver og en av oss (fint om noen sjekker deres pdf-bevis)

Her er et eksempelkort jeg bestilte for familien, hvor jeg la inn navn og fødselsdato på vedkommende:
    upload_2025-6-27_10-59-27.png

EDIT: Siden kredittkortene våre har sølvtrykk, så blir det kanskje finest med sølvtrykk på reiseforsikringsbeviset også?

Last edited: 27. juni 2025
    tobeornot999 liker dette
  5. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Usikker på lovligheten rundt dette, selv om det er til privat bruk.
    DNBs logo er et registrert varemerke, som betyr at DNB har enerett til å bruke logoen sin. Banker er ekstremt nøye med sikkerhet og tillit. Et "hjemmelaget" kort med bankens logo kan potensielt skape forvirring, misbruk, eller i verste fall bidra til svindelforsøk. Banken ønsker å ha full kontroll over utseendet og funksjonen til kortene sine for å opprettholde tillit.

sovehue and btm like this.
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Derfor er planen også å bruke PDFen som DNB selv distribuerer. Bare at man printer på plastkort istedenfor på papir.

Hadde ikke tenkt til å legge på en QR-kode hvor man kan få kryptovaluta mot å bare dekke gebyrene..

For ordens skyld, her er kortet hos DNB:
    upload_2025-6-27_12-25-22.png
    Som sagt, få det trykket opp på et plastkort så det er mer holdbart og ser mindre hjemmelaget ut enn om man printet det på papir.

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113

Absolutt interessant, og kunne gjerne tenke meg mer enn ett. Noen mulighet for at det blir mindre enn en hundrelapp per stk om man stapper 3-4 stykker i samme konvolutt?

Og er det noen som har peiling på om DNB bytter polisenummer hvert år, eller er det likt hele veien?

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart, prisen faller jo per kort jo flere man bestiller, og portoen er nesten den samme :) Først høste om det er noen interesse.

Har ikke opplevd at polisenummeret har endret seg. PDFen som er nå har 2023 i navnet.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    Det jeg har oppdaget med "den beste reiseforsikringen", som de selv sier:

Den dekker forsinkelser, bare ved noen få, utvalgte årsaker.

I motsetning til reiseforsikring ellers, som dekker alt av forsinkelse over feks 4 timer, med noen få unntak.

Realiteten, når jeg trengte forsikringen for en sjelden gangs skyld er nok at sølete Fremtind (unnskyld uttrykket) protesterer og sier det ikke var feks maskinfeil på flyet. De dekker egentlig nesten aldri forsinkelse.

Anbefsler folk å være obs på dette + lese vilkårene når de velger reiseforsikring.

Jeg var litt sløv og trodde på. DnB da de sa det for PB kundene var "markedets beste forsikring". Not so much.

Det som i realiteten kan gå galt, typ forsinkelse eller tapt bagasje dekker de enten ikke, eller med lusne max 5k kr pr person. Selv kofferten fra Tumi kostet mer, og da har jeg ikke engang begynt å tenke på innholdet.

EndreD, biaop, kjeks and 2 others like this.
  10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke inntrykk av at Fremtind skiller seg negativt ut her. Forsinket bagasje 5k ser ut til å være det som gjelder hos flere selskap.

Reisegods hos Fremtind/DNB står med "ubegrenset", med noen betingelser.

Innhenting av reiserute er også ubegrenset. I utgangspunktet er det jo flyselskapet som skal betale hvis et fly er forsinket?

Så her fremstår det for meg som du har utelatt en detalj eller misforstått hva andre forsikringer dekker.

11. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    668
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er at forsikringen håndteres av Fremtind. Langt fra like bra eller enkle å ha med å gjøre som feks Gjensidige.

Preference liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    Ser poenget ditt.

Fremtind har funket fint for meg de gangene jeg har trengt det. Det er jo noen egne vilkår mellom DNB PB og Fremtind. Så det kan tenkes de også har avtalt egne saksbehandlere på DNB PB kundenes poliser så de ikke kommer direkte til en sommervikar, men hopper over til en med litt bakgrunn og serviceinnstilling. Dette siste er bare en gjetting ut fra egen erfaring, jeg vet ikke om det er tilfelle.

Etter min erfaring gjennom mange år (jobben betalte/bestemte leverandør), var derimot Gjensidige helt håpløst kranglete selv på småting - og ble kalt Gjenstridige av en god grunn. Så man kan nok erfare forskjellig.

Før DNB PB forsikringen hadde jeg helårs If/Europeiske i mange år. De var jevnt over proffe og enkle å forholde seg til. Men nå sporer vel DNB PB temaet litt av fra min side... :p

kiev, EndreD, jgroneng and 1 other person like this.
  13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113

Er det fremdeles aktuelt å trykke opp kort, HaraldOslo ?

Er i så fall fremdeles interessert :)

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være forskjellige grunner til at du ønsker et laminert papir-kort, så dette er ikke noen kritikk av spørsmålet ditt.

Min egen tanke er likevel at papir er litt 1990, mens digitale kort (det er enkelt å lagre DNB PB kortet digitalt fra PDFen som er i innlogget nettbank) i Google Wallet eller Apple sin tilsvarende er mer 2025 :p

15. RobotAssassin

RobotAssassin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en hendelse i sommer som jeg i utgangspunktet ikke tenkte var verdt bryet med å registrere på reiseforsikringen, men siden jeg har PB forsikring så slo det meg at kanskje de var litt mer frem i skoa, så da prøvde jeg like vel. Til absolutt ingen nytte.

Bodde på hotell, hadde skittentøy i et par poser som lå oppå koffertene. Da jeg skulle pakke ut på neste hotell slo det meg posene var borte. Antar at vaskerpersonalet har forvekslet de med søppel, og kastet de.

Svaret jeg fikk var (kortet ned):
    Jeg vil kanskje påstå det motsatte. At det er mer sannsynlig at vaskedamene har kastet de, enn at at har forsvunnet i løse luften. Men det akkurat det, gidder jeg ikke bruke tiden på :)

paron, Preference and Maggie like this.
  16. OSL_traveller

OSL_traveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Er det bare meg som tenker mye på det, men hva har skjedd med designet til Dnb sine PB-kort? Føler at de ser mindre «eksklusive» ut. Hva synes dere? Det tidligere designet var bra!

Attached Files:

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,413
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ny design på kortene nå? Mine det ikke sånn ut?

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har begge kort i PB med gammel look og utløp 2027 for MC, som er det eneste jeg bruker av de 2. Debet-kortet ligger i skuffen.

Synes forsåvidt de nye kortene så bra ut, jeg!

19. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Mine ser slik ut, så da er det nok nytt design.

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,799
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ikke slått meg til ro med det. Men det er meg da :p

Del denne siden