DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det i morgen, fortell fortell! :)

Erlingni liker dette
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende. Hadde jo håpt de tar opp kampen virkelig med en form for rabatt ;)

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Delvis oppdatert på nettsiden. Når jeg prøver å sjekke SAGA, så linker den til det samme (49 kr mnd, så de har nok ikke fått ut alt enda).

upload_2018-11-7_8-58-47.png

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Om dette blir alt blir det nok ikke DnB mastercard på meg igjen, har hatt det ca 2 år men de siste 3-4 mnd har jeg vært uten. De må ha en godbit for at det skal friste meg til og hoppe på igjen.

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var jo dårlige greier. Opptjening går fra 15 poeng til 10 poeng per 100 kr. Kun 3000 velkomstpoeng. Forsikringene er vel det veldig få som bruker uansett. Egenandelsforsikring har jeg på reiseforsikringen.
    Jeg har SAGA så håper det er bedre der enn dette.:oops:

6. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Dette lå på Saga siden

Hva koster det?

Å oppgradere til SAS EuroBonus koster kroner 99 per måned. I tillegg får du 12 000 SAS EuroBonus-velkomstpoeng.

Fra 01.01.2019 endrer vi vilkårene:
    • 10 000 EuroBonus Ekstrapoeng i velkomstpoeng
    • Du får 15 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner du bruker i norsk valuta, og 20 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner i utenlandsk valuta
    • Inntil 20 000 SAS EuroBonus Statuspoeng per kalenderår
    • Tilgang til Lounge Key
    • Prisforsikring ved kjøp av varer
    • Kjøpsforsikring i butikk og på nett
    • Egenandelsforsikring for leiebil
    Prisen blir fremdeles 99 kroner per måned.
    Her kan du lese mer om de nye fordelene og vilkår.

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker (og spår) at det er gamle amex-villkår minus CT og med lavere opptjening. Du ser det i forsikringene (leiebil, pris, kjøp) og lavere opptjening. Blir ikke veldig overrasket om det viser seg å være en nøyaktig kopi av tabellen som ble lekket og "debunked".
    EDIT: Da har de oppdatert SAGA minutter etter jeg var der i sted :) Var jo ikke så gale, mtp at det på leaked tabell stod 149 kr mnd. Er jo faktisk rimelige statuspoeng. Seff dumt med 15p/100.

8. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    De vilkårene er dagens, datert mars 2016.

Sonictravel liker dette
  9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo bedre. Synd at de går ned til 15 poeng. Forsikringene bruker jeg ikke uansett, men må sjekke hva Lounge Key er for noe. Er vel ikke like bra som Priority Pass regner jeg med. Men det som er bra er samme månedspris og 20.000 statuspoeng. Med mitt Amex Elite kort, SEB MC og DNB SAGA kort så har jeg 52.000 statuspoeng hos SAS og gullkort:D:) Det er en veldig god deal.

10. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
  11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    20 000 statuspoeng forutsetter altså omsetning på over 200 000,- på kortet pr. år

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er overkommelig. Jeg har ca. 500’ i naturlig spend, så hvis Curve løsningen med Amex er Ok så er det mulig å få både DnB statuspoeng og 2x CT. Så går vi se det er ønskelig.

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jo er Mastercard som kan brukes overalt så det er ikke noe problem:) Blir hardere med de 300k på Amex Elite:eek:

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Private Banking virker som en dårligere deal, noe mer innsikt i hva andre fordeler som finnes der nå?

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo interessant. Nå blir det EBG uten å fly.. Og EBD for 38k poeng, altså én tur i C med SAS + et par turer i Europa i Plus.

Litt dumt at opptjeningen går ned fra 20 til 15 poeng/100kr, men på et forbruk på 200k på et år gir det 30k poeng i stedet for 40k poeng. Det er jo ikke der jeg får inn de fleste poengene mine.

OyvindN liker dette
  16. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte mail til rådgiveren min akkurat nå - ut ifra nettsiden så er det vel kun poengopptjeningen som forsvinner? HELE 10 poeng mindre, men oppsparing av grunnpoeng. Ser ut som jeg faktisk skal vurdere Amex Elite. da er det jo bare noen få flyturer, så er det gull.

17. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er svært skuffet over SAGA-fordelene da svært få av dem kommer til nytte, eller det er gunstigere å velge blant andre tilbydere. DNBs fordeler om gunstigere lån og forsikringer når jo ikke opp til konkurrentene. Det er heller ingen fordeler i form av bedre nettbank/oversikt/min økonomi eller noe som helst. De kunne i det minste tilbydt gratis opptjening av EB eller mindre gebyrer på normal bankbruk som plaster på såret, men neida. Tradisjonen tro fortsetter hos DNB.

18. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,634
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser jo egentlig ikke så veldig dumt ut, selv om jeg som alle andre her gjerne skulle sett at det ikke ble noen reduksjon på poengopptjeningen. Dog, alle statuspoengene herfra pluss SAS MC gjør at EBG blir latterlig enkelt å vedlikeholde fremover.

19. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,634
    Bonuspoeng:
    93
    Kikket du på opptjening for DnBs vanlige Mastercard? Saga-kortet går "bare" ned til 15p/100 kroner.

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,277
    Bonuspoeng:
    183
    Gi en pip når kunderådgiveren din har gitt lyd fra seg.
    Er det bekreftet at pb går ned fra 25 til 15 poeng?
    Da blir plutselig amex mer aktuelt

Del denne siden