DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,358
    Bonuspoeng:
    183
    Klarer ikke å skjønne hvordan disse statuspoengene skal beregnes, noen som har mer utfyllende kilder?

Siden de skal beregnes månedlig, betyr dette at omsetningskrav er på måned eller årsnivå f.eks?

2. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tolker det som om det kommer i bolker på 10 000 poeng.
    Men i innkjøringsfasen, må man vente til april før det er klart. Deretter kjøres bolkene ut hver måned. Dvs. at de 10 000 kommer første måned etter kravet er innfridd (og etter april da).

poeng_poeng liker dette
  3. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er svar fra rådgiver vedrørende mitt PB-program.

Hei XXXX,

Stemmer det, vi fikk beskjed for 1 times tid siden.

1.januar 2019 lanserer vi nye fordeler i SAS Eurobonus, samtidig som vi justerer poengopptjeningen. Informasjon går ut til kundene i dag, de fleste vil motta informasjon i postkassen i nettbanken samt i Melding til deg.

Vi innfører statuspoeng hos SAS EuroBonus og en relevant forsikringspakke, samtidig som vi reduserer poengopptjeningen fra fast 25 poeng /100,- til 15 poeng i NOK og 20 i valuta.

Statuspoeng:

Kundene våre med oppgradert kort vil få mulighet til å tjene statuspoeng hos SAS, dette er poeng som ikke kan løses inn mot reiser, varer eller tjenester innen EuroBonus-programmet, men som gir mulighet til oppgradering av EuroBonus medlemssnivå. Kundene får 10.000 statuspoeng per år ved omsetning for mer enn 100.000,- per kalenderår og ytterligere 10.000 statuspoeng ved omsetning over 200.000,- per. kalenderår.

Forsikringspakke

• Egenandelsforsikring ved leiebil

• Prisforsikring ved kjøp av varer

• Kjøpsforsikring ved kjøp av varer i butikk og på nett

Jeg ville bare vurdert frem til 1 januar om du fortsatt tenker det er en lønnsom avtale siden frem til nyttår får du fortsatt 25 poeng.

Om det er noe jeg kan hjelpe med tar du bare kontakt.

Ha en fin dag,

Vennlig hilsen

XXXX XXXXX| Private Banker | Private Banking

Ursa liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,277
    Bonuspoeng:
    183

Kopi og lim svar,standard kundebehandler :)

PB har jo uansett inkludert reiseforsikring,uavhengig av kortbruk og i denne ligger vel alle disse nye flotte forsikringene de skryter av?
    For min del blir denne endringen en nedtur med tanke på reduseringen fra 25-15. Her burde de endret fra 25 til 20 så fordelen med pb i forhold til saga står ved like.
    Annet jeg reagerer på er det lounge key,dette ser jo ut som kun er for saga og ikke pb?

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Sannsynligvis fordi PB har eget lounge opplegg? Men bør bekreftes.

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,277
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder kun Gardermoen og Sola samt Priority pass som er et annet opplegg en key lounge

7. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    DNB slår til igjen - den nye ordningen var nedtur :(

Forsikring som de nå tilbyr i pakke er det haugevis av andre som også tilbyr, og det helt gratis!

8. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Maggie - Hva er forskjellen på Loungekey og PP?

Finner forøvrig ikke Lounkekey på SAGA sin side?

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    synes SAGA tilbyr mye bra, og jeg setter pris på deres løsning.
    jeg mener de her tilbyr et konkurransedyktig alternativ til AMEX sitt tilbud.

synes det er "nedtur" å lese dine negative tilbakemeldinger på SAGA og generrelt DNB.
    har du et horn i siden til de, eller er det noe annet personlig?
    jeg er ivrig leser her inne, og prøver å få med meg nyheter og "hacks" om diverse, men dette du bidrar med her synes jeg blir litt mye.

så får admin fjerne mitt innlegg om det er for støtende eller noe.
    ha en flott dag

Firepart liker dette
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det vel bare å bytte bank da :) Sånn sett i sammenheng med at broparten av kredittkortene tilgjengelig i Norge har redusert poengopptjeningen den siste tiden så er dette ikke noe annet enn å forvente, og det er ikke mulig å gjøre alle til lags.

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,277
    Bonuspoeng:
    183
    For å være ærlig,i dag er første gang jeg har hørt om loungkey så jeg vet ikke forskjellen.
    Om du ser på DnB sine nye tabeller fra 1januar så er den fordelen kun ført opp på saga medlemmer..

12. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg synes bare det DNB tilbyr av løsninger og deres generelle tilbud ikke holder mål. Kriteriene for å bli SAGA-kunde forsvarer ikke fordelene.

Mitt personlige forhold til DNB, som SAGA-kunde, er at de ga dårlige betingelser på forsikring, men også lån. Lånerenten var milevis unna konkurrenter, det samme var lånesummen jeg ble tilbudt. Forsikringen ga meg heller ingen fordeler annet enn at de var dyrere enn andre med like vilkår.

Når det gjelder deres generelle prisnivå på banktjenester er jeg heller ikke svært begeistret. DNB har alltid vært en bauta i norsk bankindustri. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor.

Så hvorfor forsvare en bank som er helt elendig på svært mange områder, og som egentlig ikke leverer noe som helst av særlig nytteverdi i kundeprogrammet? På toppen av det hele krever de flere millioner for å bli SAGA-kunde, og da er man så heldig at man får lov til å betale for å delta i kundeprogrammet om EB-opptjening... nei, ikke bra!

Storbaba liker dette
  13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje du ikke har klart og forhandle lån og forsikringer godt nok?
    Hadde DnB lån og forsikring men bytta just grunnet ansatt rabatt i annen bank. Men fram til da hadde jeg 1,99 i rente på lån og forsikringer var billigst blant alle i over 1 år. Måtte flere runder til før de kunne matche. Men handler mye om forhandling også ;)

TravelManBiz liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er fornøyd med det jeg får jeg.
    I forrige bank fikk jeg 0 EB/100kr
    I forrige bank hadde jeg høyere lånerente enn i DNB
    Jeg har lavere kostnader på forsikring i DNB enn i forrige selskap

Så det kommer nok helt an på hvilke kort du har på hånden i en forhandlingssituasjon, og hvor ivrige de er på å ha deg som kunde.

Sonictravel and Xflipper like this.
  15. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det kan godt hende jeg hadde hatt litt å gå på ang. forhandlingsteknikken. Men tilbudet var så dårlig at det umulig kunne bli bra uansett. Forøvrig virket det ikke som om de fikk med seg at jeg faktisk var Sagakunde heller, særlig på bankdelen. Forsikringene var uansett ikke gode nok.

Jeg fikk over 100% større låneramme nær 1% lavere renten hos Sbanken, uten diskusjon. (Hos Sbanken, av alle banker!)

Når jeg på toppen av det hele må investere millioner på dårlige betingelser for så å bli avspist med dårlige fordeler i Sagakundeklubben blir jeg bare gretten. Men slik er det alltid hos Dnb. Den eneste fordelen som faktisk kan monne litt er 20% hos Power på supertorsdag. EB opptjening blir jo enda dårligere fra 1. januar. Det er soleklart at kunder må si fra for å få en bedring, men hos Dnb er nok strategien allerede lagt og kundene blir ignorert.

Jeg kjøpe bolig gjennom Dnb engang, og det hastet litt med overtagelse. Heller ikke da kunne de akselerere saksbehandlingen på finansiering slik at jeg slapp og mellomlande i midlertidig bolig. Jeg endte opp i banken over gaten hvor lånet ble fikset umiddelbart (ti minutter) på langt bedre vilkår. For min del stinker Dnb og de fortjener dårlig omtale (fra mitt ståsted). Om det er noen som er fornøyd med Sagakunde-fordelene vil jeg gjerne høre om dem, for det må det være noe jeg har gått glipp av. Noen usle små rabatter her og der, og bagasjetagger lissom....

16. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er veldig fornøyd med DnB og har langt lavere rente en feks SB. Forsdelene er mer en bonus egentlig...

Chrisbgg liker dette
  17. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel strengt tatt ikke verre enn å bli kunde en annen plass. At det går an å irritere seg så mye over at én av ti ikke leverer det man vil er for meg uforståelig, det er jo bare å la være.

Chrisbgg liker dette
  18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    har nå som sagt verken lån eller forsikring hos DnB, men er Saga og veldig fornøyd med svar tid og banken generelt.
    1% rente bedre? Virker nesten som om de ikke ønsker deg som kunde med noe slikt. Nå vet jeg ikke når dette var og hva renta var(?) Men høres helt sykt ut.

19. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    gikk nettopp fra 1,9 til 1,95% på boliglån
    en av markedets beste gruppelivsforsikringer
    meget god barneforsikring
    for meg, den beste/billigste båtforsikringen
    personlig kunderådgiver
    har tatt kontakt ang konto til barn eksempelvis. de fikset meget god info og råd om hvilke produkter som er anbefalt. de fikset alt. jeg bare sendte fødselsattest og signerte i nettbanken.
    en av de beste EB opptjeningene i markedet
    loungekey ;)
    egenandelsforsikring leiebil
    prioritet på tlf(jeg ringer direkte på mobil, men for andre)
    tilbudene du refererer til på div butikker med jevne mellomrom
    30 øre rabatt på drivstoff med mulighet for dobbeldipping

jeg er hvertfall fornøyd:)

Xflipper liker dette
  20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se hva som skjer med DNB Private Banking, om de også får statuspoeng, hvor mye, loungekey, og mindre opptjening (er 25p/100kr i dag)

Del denne siden