DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    jeg har en lokal dnb jeg benytter.
    der har jeg hatt hun samme over lang tid. hun er også den som står på nettbanken som min kotakt, listet opp med mobilnummer. har ikke du det? står til høyre på siden.
    nå skal sies at jeg har hatt henne som direkte kontakt siden lenge før jeg ble SAGA.
    jeg var i en fase på sensommer i år hvor jeg var 99% klar for å flytte over til handelsbanken.
    dnb laget en avtale som gjorde det greit for meg å være, bla med rente. legger ved et utklipp av ene lånet.

agrims, poeng_poeng and Xflipper like this.
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en idiot av rådgiver først, klagde fikk en ny kar med smak av "det gode liv" han er helt rå på rådgivning, ordnet med både forsikringer og bedre rente, firma konto, billånene, Avis president, Priority pass, bagasje tag, rammelån osv, hvilke fond jeg skal plassere pengene i uten for mye risko/avkastning.
    Var GOLD før fikk han karen ble oppgradert til Platinum, (6 år siden).

Kan jo sies vært medlem der siden 16 års alderen da fikk mitt første "ungdoms kort" eller hva det het av mamz+papz.....

Maggie and Xflipper like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyttet over fra saga til pb for en stund siden.
    Hadde nylig 1,99%nom boligrente men etter renteoppgangen sist fikk jeg ny betalingsplan med 2,24%nom. Disse kommer jo automatisk om man ikke pruter.
    Ser at nibor renten har steget ganske mye siste tiden.
    Er det allikevel noen som har klart forhandle seg fram til bedre betingelser etter den varslede oppgangen?

4. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43

For ca. 1 time siden fikke jeg prutet den ned til 2,15%

Are, Xflipper, Maggie and 1 other person like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer :)
    Hva fikk du prutet den ned fra?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,199
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sa at jeg flytter kundeforholdet hvis jeg ikke får bedre betingelser, og gikk ned til 2,10%

drsyk and Xflipper like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Lolzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :)

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Så beste Saga kunde har per dags dato 2,10% Noen bedre her inne?
    Den dere gullrenta på dn.no ødela dagen min,ser ut som alle mine naboer har bedre rente en meg :-(
    Jeg som før renteoppgangen trodde jeg hadde en av markedets beste renter bortsett fra de som jobber i bank da ;-)

9. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har 1,99 på boliglån. De forsøkte å øke til 2,24 for en måneds tid siden, men jeg prutet den tilbake. Men da hadde jeg et tilbud på 1,95 fra annen bank. Valgte da å bli grunnet svært gunstige forsikringer.

Xflipper liker dette
  10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    1.95% på boliglån, DNB Saga.

Maggie liker dette
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du brev i nettbanken om rente oppsettelse etter sist at DnB hevet renten?
    Og evt fikk annulert hele rentehoppet?

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk tilbud fra Nordea på 1.95 rett før DnB satt opp min fra 1,99 til 2,24..
    Lurer på om jeg må ta meg en prat med rådgiveren min.
    Problemet med forhandlet rente er at hver gang de setter opp renten får de som har forhandlet den største oppgangen,så da blir det ny runddans :)

13. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Man får som regel samme rente i en hvilken som helst annen bank, så at man har særskilt gode vilkår på noe som helst som Sagakunde er tull. Jeg tenker litt på stockholm-syndromet når jeg leser enkeltes synspunkter om DnB.

Altså at man får følelser for sin overgriper og forsvarer dette i offentligheten. Man innser ikke at gresset er grønnere andre steder osv.

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,199
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke du slutte å klage på DNB og oss som har et produkt der som vi synes er helt ok?

Det er helt greit at du er misfornøyd med DNB, men vi har vel ulike behov og muligheter for forhandling av betingelser, og sånn er det ofte.

Hvis du vil klage på DNB, send dem en mail, eller ring dem. Eller kom i det minste med saklige innvendinger mot produktet som diskuteres.

wilhelm, leeds1979, Xflipper and 5 others like this.
  15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det var da fælt til galle du skulle klare å spy ut..

Etter alt du har skrevet, er det ganske tydelig at du enten har truffet på feil person i Dnb, eller så ønsker de deg ikke som kunde..

Det er vanligere enn en skulle tro.. Spesielt i alt utenom 75% av boligens verdi segmentet..

Men nok nå, du trenger ikke rakke ned på samtlige i denne tråden om at vi er stup dum i hodet bare fordi du er butthurt pga dnb sin behandling av deg.

Jeg digger dnb, blir invitert på festivaler, kurs, julemiddag, får konsert og teaterbiletter, i tillegg til godt med EB poeng.. og har det generelt veldig godt i Dnb..

C

wilhelm, tgarm, michaelsh1 and 8 others like this.
  16. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Det er verdt å ta praten. Det er ikke gitt at neste renteoppgang er rett rundt hjørnet sånn utviklingen går om dagen.

Maggie liker dette
  17. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Du er bare verdens mest forsmådde kunde slik du kommenterer til enhver tid.

leeds1979 and vegardg like this.
  18. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Etter reaksjonene å dømme er det tydelig at jeg treffer et ømt punkt hos flere. Tråden dreier seg om pros/cons og da bør man vel tåle å lese det som står på begge deler av streken.

Selv er jeg en av dem som ikke får særlig mye ut av kundeprogrammet slik at det fremstår som verdiløst for min del. Det er mulig andre setter større pris på event og bagasjetags enn meg.

Anton80 liker dette
  19. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    kjære petter;
    nå må du lese hva innleggene som siterer deg sier.

jeg tror ikke det går så mye på pros/cons eller ømme punkt.
    jeg tror at for meg, og flere her inne sin del så er det nok heller er det at det har kommet til et metningspunkt for hvor mange ganger jeg synes det er spennende å lese nye innlegg i denne tråden og det stort sett er fra deg, som skriver det samme som du har skrevet 10 ganger før.

se lyst på det, og tenk på at du gjerne har den super gode avtalen du har i din bank er fordi vi andre blir i dnb, og ikke presser oss inn på ditt territorie ;)

god helg

Chrisbgg, Anita and Xflipper like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er helt enig i ditt resonement. Av de bankene jeg har hatt et kundeforhold med er DnB hittil den beste. Er du saga eller pb?
    Øya,miniøya og som sist,Phantom of the opera for 100kroner billetten til et godt formål er veldig god kundepleie.

Julemiddag var ny for meg,hva er opplegget der?

Del denne siden