DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Er du fortsatt DnB kunde?
    Om du ikke er ,samt er så negativ til DnB så ser jeg ikke helt hvorfor du gidder bruke tiden din på denne tråden?

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Det smarteste tidspunktet på og ta denne praten pleier å være når det er stor forskjell mellom sin egen rente og nibor renten.
    Nibor renten har steget siste måneder så det er godt gjort av de her inne som har fått senket renten sin i disse dager

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Tydelig at det er stor forskjell på betingelsene man får fra DnB.
    For min del klarte jeg ikke å komme under 2.05% selv med flere andre tilbud godt under 2% på bordet.
    Dette gjaldt da refinansiering samt ny bolig.
    Begge låntakere med 5år++ på universitetet og fin inntekt.
    Allerede SAGA kunde..
    Gav de til og med muligheten tll å forsøke en gang til før jeg signerte nye papirer, men ingen sjanse.
    Så da røyk jo huslånet der og billånet ikke lenge etter.. Og eurobonus på MC.. Så er ikke mye de tjener på meg lenger..

4. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Må man avslutte kundeforholdet når man flytter lånet? Tenker å bare beholde saga og flytte lånet, hehe

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror jeg fortsatt har SAGA selv om jeg ikke har noe særlig aktivitet igjen.
    Har riktignok noe pensjonssparing via jobb og ungene har fond som farfar spanderer :)

Har hatt konto i banken i rundt 35 år så lar de nok leve videre...

6. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tenker å benytte meg av DNBs nye mc eb produkt, da er det greit med fortsatt å ha saga selv om man flyttet et av lånene

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Har flytta lån og forsikring. Fortsatt saga

poeng_poeng liker dette
  8. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Om du er så positiv til DnB så skjønner jeg ikke hvorfor du bruker tiden din her inne. Du takler tydeligvis ikke å lese om ulempene. Du vet hva Pros & Cons betyr, sant?

9. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Tror det går helt fint. DnB er nok glade for å fortsette å ha kunder og fortsette å skryte av sitt kundeprogram.

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Om du er så negativ til dnb så skjønner jeg ikke hvorfor du bruker tiden din her inne.
    Du takler tydeligvis ikke å lese om fordelene.
    Du vet hva Pros & Cons betyr, sant?

La oss fortsette på denne galeien! Kjempegivende...

Poenget mitt, dine innvendinger er tydelig belyst.. Takk for deg!

C

Last edited: 17. nov 2018
    Maggie and Gullars like this.
  11. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Tok akkurat et søk på finansportalen og DnB havnet ut på ca. 200. plass med boliglån for sagakunder. Sparekonto kom omtrent like høyt opp på listen. Dette må vi vel si oss fornøyd med. For å få lov til å ta del i enkelte kundefordeler som sagakunde koster det ikke mer enn kr. 50 eller 100 pr. mnd for å samle EB. For en vanlig familie blir det fort mange poeng å samle i løpet av et år. Man kan også få hele 4% rabatt på drivstoff, og jeg kan ikke tenke meg det finnes noen andre banker som matcher dette.

For å bli sagakunde og få disse supre fordelene kreves ikke mer enn to millioner investert i banken, eller en million i inntekt.

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Du svarte ikke på spørsmålet mitt :)
    Er du DnB kunde?
    Selvfølgelig er det bra med både fordeler og ulemper men du utrykker deg med en ensidig negativ vikling.

13. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Jøsses og uvanlig dårlig stemning det var her. Kan bli eurobonuskrig av mindre ;) Og jeg som tenkte Saga kanskje ikke var så dumt....mtp at jeg har en hel kortstokk så fremstår vel ikke saga som komplett tullball? Signet ivertfall opp for opptjening først på DnB MC så kanskje jeg greier både velkomstbonus både på Mc og Saga før nyttår. :)

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Det du skriver er feil etter feil.
    Du opplyser prislistene,de fleste saga eller pb kunder har egne forhandlede renter,akkurat som i Nordea/Danske bank osv..
    Det siste du skriver gjelder private banking,saga er langt fra så nøye. Derfor har pb også bedre fordeler en saga blant annet markedets beste reiseforsikring inkludert i kundeprogrammet.
    Jeg ser per dags dato ingen bank som gir meg bedre total fordeler en DnB.

15. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,360
    Bonuspoeng:
    183
    For egen del som Saga kunde har jeg vært fornøyd med opptjening av 20 poeng PR 100 kr spent på MC da amex ikke dekker så mange brukersteder. Har ikke lån i DnB så den biten bryr jeg meg fint lite om.

Med redusert opptjening blir det litt mer åpent om det er verdt pengene å beholde MC, avventer inntil videre for å se på behov for statuspoengene de innfører, og ikke minst hva Lounge tilgangen som skal komme med kortet fra nyttår betyr i realiteten. Savner pt info om vilkår osv for dette så om noen har linker eller kjenner mer til dette produktet vil jeg gjerne vite mer

16. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dette innlegget er så mye feil i at det er vanskelig å ta seriøst...

C

17. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ikke noe feil i det jeg skriver, og jeg forholder meg til enten prislisten hos DnB eller finansportalen. Hva er i så fall feil?

De fleste vet nok at man kan forhandle frem bedre betingelser men vi må jo forsøke å se litt objektivt på dette da det har vært etterlyst tidligere i tråden. Forøvrig hadde mitt forrige innlegg en positiv vinkling.

Om alt er feil må prisene DnB presenterer være feil, det må også kundefordelsprogrammet og da må de jo rette opp i dette som landets største bank. De bør også rette feilene i finansportalen.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder å bruke tiden din på dette?

vegardg and Mavo like this.
  19. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Hva gjør du selv egentlig her inne?

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Dele og få gode tips om opptjening av bonuspoeng, og bruk av de samme poengene.
    Og ha hyggelig passiar med andre likesinnede.

Del denne siden