DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, nettopp. Og når det viser seg at det man trodde var en god deal kanskje ikke var så god, så får man tips om dette også ;)

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    113
    Når man først snakker om tips, fikk du med deg det @Maggie ga til deg? :)

3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, og etter min erfaring gikk forhandlingsprosessen ganske dårlig på alle punkt.

De kunne ikke matche på forsikringer, banktjenester generelt eller sparekonto. På lån var de katastrofalt dårlige. Åpningstidene og kredittgrensen på MC er bra.

Så oppsummert kom de ganske dårlig ut av det både for hver tjeneste isolert sett og samlet. Kvaliteten på rådgiverene i de respektive tjenestene ønsker jeg ikke gå inn på. Jeg opplevde ikke at jeg fikk andre/bedre priser enn det prislisten trolig viser for sagakunder.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er veldig skuffet over hva jeg har blitt tilbudt som sagakunde. Fordelsprogrammet gagner ikke mitt forbruksmønster i særlig grad, slik at jeg opplever null fordeler tiltross for at jeg binder store deler av økonomien til DnB.

Det blir sagt at man ikke blir verdsatt som trofast kunde lenger i noen bransjer. Det ser ut til å stemme bra for min del. I dag er det ikke særlig problem å være fleksibel slik at man enkelt kan dele opp forsikring, sparing, investering og ordinære daglige banktjenester på annen måte, og man kan spare stort på det.

Fordelen ved å ha kun en kontaktperson kan fort vise seg å bli en bakdel siden kunnskapene til denne personen ikke er fullkommen på alle punkt. Feks. så kreves inngående kompetanse i forståelse av forsikringsvilkårene.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Men når det viser seg å være en ganske god deal for meg likevel, så velger jeg å ikke høre på det "tipset".

Tips til deg: den siste setningen i mitt forrige innlegg.

Crom83 and Chrisbgg like this.
  5. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Dama synes jeg er ganske håpløs som samler bonuspoeng som et ekorn samler nøtter før vinteren.

Jeg synes hun er ganske håpløs som ikke samler bonuspoeng som et ekorn samler nøtter før vinteren.

Særlig fordi at hun ikke var særlig imponert over SAS Plus til HKG etter F med Lufthansa og Asiana.

"Du tror vel ikke at vi FAKTISK har råd til å fly F med PENGER?!"

(Bonus)Poenget mitt: vi er uenige og lever godt med det.

Last edited: 18. nov 2018
    drsyk, holmen, Are and 7 others like this.
  6. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager sent svar, fra 2,24% til 2,15%

Maggie liker dette
  7. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    1.95 nominell her. Har god erfaring med å vise til andre tilbud..

agrims liker dette
  8. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Imponert over alle lave renter, vi fikk beskjed om at ingen hadde lavere enn det vi hadde. Ringte inn i dag så får vi se hva vi kommer fram til...

agrims liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok kontakt med rådgiveren over mail med inspirasjon fra denne tråden :)
    Jeg refererte til at jeg har hørt om flere saga og pb som har fått bedre betingelser etter sist rentehopp,svaret jeg fikk var,

Når det gjelder lånerente har du gode betingelser på lånet i dag. Jeg er ikke kjent med noen som ikke har fått renteoppgangen som du never, men jeg har mulighet til å sette renten ned til 2,15 %

I første utkast fikk jeg da kun reversert .09% Hadde 1,99 opp til 2,24 og nå tilbud om 2,15%.

Noen her inne som fikk samme første tilbud og klarte forhandle til lavere?

10. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 2,10% på første forsøk, og tenkte det var ok, så jeg gikk for det.

11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    har som tidligere nevnt 1,95.

nå er det jo begrenset hvor mye det svarer seg å ta krangelen om å få 0,05 mindre da.
    for min del hadde jeg spart videre diskusjon til differansene er større.
    mener 2,1 er meget ok i dag

12. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vurderte å "prute" litt til, men gadd ikke.
    Har så lite lån at det egentlig bare er prinsipielt at jeg klaget i første omgang.

13. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk 2,14 orket ikke diskutere videre, men likte ikke at DnB hevdet at ingen hadde så lav rente som 1,99‍♀️

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Gjensidige har fortsatt 1.99% for NITO og Tekna.. men såklart.. Gjensidige Bank har jo blitt kjøpt opp av Nordea, så aner ikke hva som skjer med den avtalen i fremtiden.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Danske Bank har fortsatt 1.99% for Akademikerne.

TOSflyer and Jorge like this.
  16. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    1,99 og 2,14 effektiv rente? isåfall hvordan belåningsgrad gjelder dette for? Jeg ligger under ''prislisterente'' men et godt stykke ned til disse rentene dere referer til. Og ja, de hevder alltid at ingen andre har så lave renter når man snakker med dem.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    1.99/2.14 er vel lån på over 2 millioner, under 75% belåningsgrad.

18. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    vil de gi bedre rente om man flytter forsikringer dit?

19. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har ikke forsikringer der.

20. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    113
    Gjennom min fagforening har jeg tilbud på 1,95% rente opp til 85% belåningsgrad hos Danske Bank. Fikk denne renten matchet i DNB før renteoppgangen, men har ikke tatt meg tid til å forhandle på renta etter da jeg uansett vurderer å bytte bank i nær fremtid. Mista personlig kontaktperson i banken når hun jeg hadde slutta i sommer, i tillegg til at de nå kutter i EuroBonus-opptjeningen fra og med nyttår.

Litt av spørsmålet er vel også om og når andre banker følger etter og øker renta. De drar jo uten tvil litt kunder av å vente litt lengre enn andre banker.

drsyk liker dette

Del denne siden