DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Saga 5.49% vanlig lån, men ser jo her at ein kam forhandle seg til samme rente ved rammelån.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden! Det var en god pakke.

Fikk lett 5,6 selv da jeg snakket med rådgiveren, men burde vel ha bedt om mer rabatt :p

3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Blir å ringe DnB på mandag da…

stekus liker dette
  4. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Har 5,24 i Nordea (ikke rammelån), men selv om de er flink til å fremstille det som om dette har gått via både banksjef, kongen og Trump for å få godkjenning i nåde, så tipper jeg at dette er en rente de tilbyr for å lokke over de som har "fagforeningsrenten". Kjenner til folk som har 5,29 i andre banker, så tipper DNB også kan tilby disse rentene om man treffer på rett person (altså noen som kjenner kongen og Trump).

biaop and dandor like this.
  5. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Litt off-topic, men er det lov å spørre om vilkårene på lånet og om du måtte spørre om noe spesifikt for å få det hos Nordea?

6. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    "Vanlige" vilkår. Ca 80% belåning. De dekket etablering og tinglysning. De spurte hva som skulle til for at vi skulle overføre lån og sparing, og da svarte jeg at det måtte lønne seg for oss, det var ikke aktuelt å flytte bare de matchet det vi allerede hadde. Sa også at jeg visste at folk fikk under 5.3 i enkelte banker.

dandor liker dette
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,130
    Bonuspoeng:
    113
    Hørt om en annen som nylig fikk 5,26% på rammelån. Ny saga kunde.
    Ringte til kundeservice men 5,44 var jo allerede en så god rente mente ho som tok telefon at det var umulig for ho å sette den ned. Etter litt mas sa ho at ho ville sende en henvendelse til mitt lokale kontor.

Noen som er saga fra før, som meg, og har fått satt ned renta i det siste?

8. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Til dere som har bestilt tilleggskort til samboer; Har dere virkelig måtte sende inn et fysisk skjema til en postadresse? Høres ikke ut som vi er i 2025 når jeg ser sånne ting, og det føles jo ikke veldig bra å sende alle personopplysningene i posten. Skjermbilde 2025-02-15 kl. 11.33.02.png

9. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Må ikke overvurdere DNB-IT. Nesten verre enn Nordea :p Skulle søke boliglån i 2021, og her måtte papirene skrives ut, signeres og og sendes med brevpost. Det var ikke nødvendig i Nordea.

Hvis du ikke ønsker papirarbeidet med tilleggskort (og dere har gjennomsiktig/delt økonomi), så kan et alternativ være å legge inn ditt kort i hennes ApplePay/tilsvarende.

da9l9ls1 liker dette
  10. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg antok at det ikke gikk å ha kortet registrert på flere ApplePay, men da skal jeg absolutt teste ut det. Sparer 300,- i året også

Jeg har også boliglånet i Nordea, og der er det ingenting som foregår på papir heldigvis

11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke ha kortet registrert på flere applepay. Han mente nok at kun hun har det. Du bruker det fysiske kortet.

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan ha samme kort på flere Apple Pay, vi har samme Curve på flere ulike iPhone med ulik iCloud konto.

btm and Preference like this.
  13. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Løste det slik før min kone ble trygg på ApplePay, men nå har vi samme kort på to forskjellige telefoner. Altså ikke tilleggskort. I SAS MC sitt tilfelle må det for å aktiveres i Apple Pay godkjennes i SASMC-appen på den telefonen det skal aktiveres på, mener jeg å huske. Altså last ned appen på begge telefoner, men når du skal aktivere kortet på din partners telefon så logger du inn i SASMC-appen på hennes telefon med din BankID. Gjorde det ganske nylig, men hvis hukommelsen er unøyaktig så er det fordi det gikk så lett.

14. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    La inn mitt kort i min samboer sin ApplePay nå. Det fungerte utmerket. Kunne velge å enten verifisere i app, eller på sms, så da fikk jeg sms med kode hun la inn. Var overraskende enkelt. Da faller behovet for tilleggskort helt bort i vårt tilfelle

15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Joda. Hos meg har vi to AMEX og et SAS MC i begges ApplePay. Ingen problem. Merk at for å bekrefte SAS MC i app, så må du da logge inn i appen på den telefonen man legger kortet til i. Evt kan man ringe og bekrefte.

16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra. Jeg fikk feilmelding da jeg prøvde men det er mange år siden. Da er det endret og det er veldig nyttig å vite :p

Rapolo liker dette
  17. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Flytt boliglånet til DnB og få 25.000 eurobonus

IMG_1591.jpeg

eventyrer liker dette
  18. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Den varianten har jeg ikke sett før.
    Fikk du den på e-post, eller ligger den åpent på en nettside?

19. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Kom på epost

da9l9ls1 liker dette
  20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564