DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Der har vi det. Den viser 499000,-
    Noe som er veldig rart. Det "hjulet" som tilsynelatende skulle være riktig viser mer (det som skal ta hensyn til trekk som er tilbakeført osv).

upload_2025-9-4_13-8-31.png

Så et eller annet i utregningen her som ikke stemmer overens.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel en screenshot fra appen. Sjekk faktura. Det står det slik:
    Screenshot_20250904_135813_Adobe Acrobat.jpg

Hvis du feks har brukt BillKill eller Betalo, får du ikke poeng for det. Og da teller det ikke mot nivåpoeng.

3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, vet det. Men tidligere så har beløpet der stemt bra med det på faktura, for jeg har fått nivåpoeng når dette beløpet var bare bittelitt over grensen.

Men fant da uansett ut at det tydeligvis manglet en tusenlapp. Går fint for meg å få disse om en mnd heldigvis.
    Ville ikke at dette skulle stoppe opp, samttidig som jeg venter på nesten 20k nivåpoeng fra Amex Elite av noe etterslep der som tar evigheter å rydde opp i tydeligvis..

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det at man må ha visa debet kortet for å beholde saga? Kundeservice sier det, og siden jeg har flyttet vekk lånet blir det dumt å miste saga. Men kortet blir jo aldri brukt...

5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Saga er et kundeprogram der begge kort inngår. Det er nok derfor du må beholde det.

stekus liker dette
  6. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk endelig svart kort i posten i går! Spent på å prøve DnB sin løsning for opptjening av poeng etter 6 år med AmEx.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eller tja.

Jeg er PB, men settingen blir den samme. Da jeg spurte PB'en min en gang, sa hun på en litt indirekte måte at månedsavgift var den samme uansett - så var det ikke like godt å la Visa kortet fortsette å ligge i skuffen som reserve-kort?

Om du vil kan du alltids klippe det i 2. Men det endrer jo ingenting, månedsprisen er som sagt likevel lik selv om det evt var mulig å velge bort kortet (som det altså ikke er)

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Til de som måtte være interessert mtp sBankens (gode) lokketilbud på boliglån for tiden - 4.9% eff for under 50% belåning og de spanter tinglysningsgebyret, så kan jeg melde om at de fortsatt kjører på med bullshittet sitt om ENTEN/ELLER DNB/sBanken, slik at de da spesifikt sa at jeg i så fall ville miste SAGA. Så da sa jeg nei takk, og tar heller Himla med litt høyere rente. 300 kr mnd er faktisk SAGA verdt for meg, i hvert fall frem til jeg har LTG (om 2 år).

9. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar gjerne makslån med slik minus rente……link?:eek::confused::oops::rolleyes:

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,181
    Bonuspoeng:
    113
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Sprek reklame det, med god pris!

Lurer på hva som skjer nå som rentekuttet på 0,25 er annonsert i dag.

De store bankene er jo nesten alltid trege med å regulere nedover, og velger sjelden å overføre hele 0,25'en til kundene. Jeg kommer til å mase på DNB nå som det er avklart at NB renten går ned.

Noen som har noe å poste her om nye renter? Jeg gjør det samme når jeg får svar.

Gabface liker dette
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    DNB gikk vel ut i avisene og sa at kundene får inntil 0,25% nedgang i dag. Jeg skal rett på kjører hvis de ikke kommer med full nedgang.

Kommer rentebrev ca uken etter rentenedgang. Avventer i 6-7 dager.

13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Markedsleder er nå 4,90/4,91% eff. Spent på hva Himla gjør. De hadde 5,06 før kuttet, de kan da muligens havne på 4,81. Annonserer renten 25. sept, slik jeg forstår det.
    Bulder er bra nå, 4,91% eff MED kundeutbytte (kan regne med ca 7k årlig med lån på 2m). Har en kompis med vervelink dersom noen er interesserte.

Jeg blir å flytte fra DNB. Fått nei til begge siste renteforhandlinger (fra 5,63eff da Penni og flere hadde 5,0), og ingen velvillighet fra 2 forskjellige rådgivere. Gidder ikke da betale så heftig overkurs i dnb for ingenting. Regner med de setter ned 0,25, så med de 5,42 eff jeg har i dag, ville jeg vel havnet på 5,17 eff fom 18. nov.

tobeornot999 liker dette
  14. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan det funker med periodisering av spend for året vs fakturadato? Jeg har i dag forfall 20. hver måned, så fakturaen genereres den 5. Hvordan blir det da med forbruket jeg har i desember og frem til 5. januar, vil det telle mot årets grense eller neste års? Er det noe å hente på å flytte fakturadato her?

Målet mitt er å få 100k spend fra nyttår og til utgangen av februar neste år for å sikre diamant. Dermed hadde det ideelle vært om jeg fikk med en del av spend i desember som poenggivende for 2026 på januarfakturaen, men det er kanskje frikoblet?

Men for å få utbetalt eventuelle statuspoeng innen utløpet av februar, men samtidig få med meg mest mulig spend, så bør jeg vel sikte mot at faktura produseres rundt 25 februar, noe som da vil si forfallsdato rundt 10-15 mars?

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    Bruk Curve. Ha all spend i desember på Visa feks. Når du da får faktura i januar bruker du GBIT og får spend på januar.

Så kan du ila januar be om å få en annen fakturadato.

Cumulus liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det er verdt å nevne at hvis man ikke allerede har Curve Pay Pro eller høyere så må man oppgradere eller bare kunne overføre maks 3 transaksjoner

Cumulus, Preference and DJasko like this.
  17. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Curve var bra tips, men da måtte jeg nok oppgradert ja. Skal sjekke hvordan det er med bindingstid osv.

Men hva med faktura, poengberegning og år for spend på saga, de spørsmålene er uansett relevante.

Flyingdutchman liker dette
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,389
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg har skjønt det, men jeg er helt fersk i SAGA-gamet, får man poeng når faktura utstedes. For min del er det den 15. med forfall 29.
    Jeg har som mål å bikke 100k i tidsrommet 16-31 desember, for å så få 10k nivåpoeng tildelt 15 januar.
    "Telleren" nullstilles 1. januar, og da kan jeg starte med å svi av 2x100k for å få ytterlige 20.000 nivåpoeng i løpet av 2026. For gapet fra 200k-500k lønner det seg å bruke SAS MC heller enn SAGA, for det gir 11250 nivåpoeng vs 10000. Dessuten er jeg usikker på om jeg bikker en halv mil på MC totalt sett, og da er det uansett lurt å bruke SAS MC.

holmen liker dette
  19. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Spend følger kalenderår ikke fakturaperiode.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Men poengene kommer etter at fakturaen er utstedt?

Del denne siden