DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Må ikke finne på å bli kunde først. Tyn ut maksimalt av det du kan få ift lav rente før du flytter huslånet. At dem gir deg saga må for DnB fremstå som et plaster på såret når dem ikke klare å gi deg enda bedre rente.

steve0 liker dette
  2. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Og "ikke klarer" når DNB sier det betyr "ikke vil":D

De mister dog markedsandeler/kunder som et synkende skip nå for tiden med rentekutt og bankbytte i vinden. Skal ikke se bort i fra at tilbudet plutselig blir bedre.

steve0 and stekus like this.
  3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble Saga kunde med en gang men takket nei til boliglånstilbudet som var for dårlig, så jeg har hverken lån eller lønnsinngang, bruker kun Saga MC.

Cumulus, steve0 and Jorge like this.
  4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her

steve0 liker dette
  5. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle svar, har sendt inn skjemaet uten at jeg har et kundeforhold, så får vi se hva som skjer.

6. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    454
    Bonuspoeng:
    63
    Adhoc kampanje fra DNB:
    50% flere poeng med SAGA MasterCard på utenlandske transaksjoner i deler av høstferien;

upload_2025-9-29_10-3-25.png

Preference liker dette
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Passer bra. Skal noen brukes noen millioner IDR de neste dagene.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som DnB nylig har strammet inn på vilkårene for å få Saga: https://www.dnb.no/kundeprogram/saga

Før var kravene lønnsinngang og enten inntekt høyere enn 1 000 000 kroner, samlet husstandsinntekt på 1 500 000 eller plasserbar formue over 2 000 000. Krav om boliglån var ikke nevnt med et ord. Ser man på linken over er kravene nå lønnsinngang, inntekt høyere enn 1 000 000 kroner OG enten boliglån ELLER plasserbar formue over 2 000 000.

Det ser altså ut til at man ikke kvalifiserer lenger dersom man har formue, men lav inntekt. De har også lagt til et krav om boliglån hvis man ikke har formue og husstandsinntekt er ikke nevnt med et ord. Såklart.. kundebehandlerne hos DnB har tidligere vært kjent for å se bort fra et eller flere krav dersom man er en god kunde, men SAGA uten lån (eller å flytte sparepenger/aksjesparekonti) ser nå ut til å være vanskelig.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,871
    Bonuspoeng:
    183
    Det ryktes også at de skal rydde opp i alle SAGA programmene man har innvilget opp igjennom, fyller man ikke de nye kravene så forsvinner SAGA. Så det å ha SAGA og ellers ha hele kundeforholdet en annen bank blir det slutt på.

Maggie liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Tja. Det kommer nok helt an på hvor god kunde man er. Tviler på at man blir tvunget til å flytte lånet hvis man har god omsetning på Mastercard og DnB tjener penger på deg, men kanskje man må flytte tilbake lønnsinngang hvis den ikke er der lenger.

På den andre siden er det DnB det er snakk om... De har ikke alltid vært kjent for god kundebehandling

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg som vurderte å bytte lønningskonto. Kanskje bedre å la den være hos DnB da... Lånet er flyttet for noen måneder siden ettersom de ikke ville matche Landkreditt...

12. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    93
    DNB tjener ikke noe særlig på Mastercard med mindre du kun delbetaler litt hver måned… så kan ikke forvente å beholde Saga kun på
    grunn av det.

13. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Ble ringt opp av en kundebehandler i dag og har avtalt møte i banken. Ble muntlig forespeilet 4.84% i boliglånsrente, evnt. rammelån, som ikke er så halvgærnt egentlig.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Beste rente i hele DNB systemet nå er 4,75% bekreftet min kundebehandler, som jeg stoler på.

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant, fikk akkurat poeng selv om jeg sa opp poenginntjening for september. Transaksjonene var rett før månedskiftet men bokført i september.

16. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo godt hende. Signerte akkurat avtalen og der sto det:
    Det får nå tiden vise :)

Preference, stekus and Skyline like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt enig i at DnB burde kunne etterkontrollere at du følger vilkårene du aksepterte og eventuelt sier opp avtalen om de skulle brytes. Dersom de endrer avtalte vilkår i ettertid derimot, for så å kaste ut kunden, så tenker jeg det er lov å føle seg dårlig behandlet. Og jeg tviler egentlig på at det kommer til å skje

18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Spådom: Så fort det er litt kundeflukt i DNB så settes maskineriet i gang og de kommer til å forsøke å hente inn mest mulig kunder no matter what, da er ikke vilkår i kundeprogrammet så viktig lenger.

19. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Er eurobonus mc upgraden instant? Eller iallefall innen noen dager?
    Litt utvidet familie med retur fra LHR senere til uka og er litt short med antall paxs for lounge tilgang. Må vel kanskje oppgradere konas kort for extra klipp

20. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Selve MC upgrade gikk raskt på to kort hos oss, effektivt dagen etter (senest). Men så må du registrere hos Mastercard Airport Experience også som såvidt jeg husker var nok en dag, så burde gå bra (men men mulig du kanskje må aktivere kortet (dvs. bruke det en gang på en kortterminal) før det blir tilgjengelig for registrering der. Ihvertfall gjorde vi det.

obay liker dette

Del denne siden