DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Takker.
    Nå ble ene flyet på utreisen 70min forsinket og da ramla det inn 5x lounge vouchers fra smartdelay, som vi kan bruke på returen :)

McBuljo and DJasko like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Er faktisk eneste måte å bestille tilleggskort til Saga Mastercard å printe et skjema og sende i post? :eek: Eller er det bare meg som ikke finner riktig knapp å trykke på i nettbanken?

3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan sende det i nettbanken. Har gjort det selv og fått innvilget ekstrakort.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Så print, signer, ta bilde og send som melding i nettbank?

5. interface87

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan fylle den ut som pdf og sende i nettbanken. Trenger ikke å printe ut fysisk.
    IMG_2820.jpeg

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, ok. Da får man jo ikke signert den, men det gjør tydeligvis ikke noe. Uansett er det en stund til jeg får gjort det siden jeg ikke har fått kortet i posten enda og vet kortnummeret. Samboer får klare seg med mitt kort i Apple Wallet enn så lenge

7. interface87

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, du får signert den digitalt. Det er nok.

8. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    På Mac er det mulighet for å signere PDFer i Preview. Du skriver da bare inn en slags signatur på din touchpad, eller scanner inn signaturen på ett hvitt ark med webkameraet. Antar man kan få til lignende på Windows.

9. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    På Windows har Edge bedre PDF redigering, om noen sliter prøv den, signering med finger eller scannet signatur fungerer fint.

Preference liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Er det der chaten? Trodde du mente meldingstjenesten i nettbanken, men den støtter jo ikke vedlegg :rolleyes:

11. interface87

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Start med å kontakte kundeservice via chat, og informer om at du ønsker å bestille et tilleggskort. De vil da sende deg en melding i nettbanken, som du kan svare på og legge ved nødvendige dokumenter.
    upload_2025-10-14_21-45-27.png
    upload_2025-10-14_21-46-2.png

Jorge liker dette
  12. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk til slutt 4,79. De ville tydeligvis veldig gjerne ha en ny kunde inn i systemet.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, min intern-kontakt i DnB sa også at de siste promillene satt langt inne.

Holdt av for å vinne nye kunder.

Betyr jo ærlig talt nesten ingen ting heller, om man feks har 6m I boliglån. Holder ikke engang til 2 personer på kino med popcorn. 1 gang I året. Når skattefordel også er tatt inn i regnestykket :p

14. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig luksuriøst kino du har der du bor da :p

6 millioner i lån, da utgjør 0.05 prosentpoeng 3000kr i året. Trekker man fra skattefradrag er det fremdeles 2.340 ferdig skattede kroner - akkurat nok til å dekke årsavgift på SAS MC premium ;)

EndreD, Frode789, AirMags and 6 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det var litt retorisk.

Men 2,3k pr ÅR er ikke den formuen i besparelse som noen folk på nettet vil ha det til når de omtaler sånt. Noen er villig til å sende de pengene rett til SEB for å ha et kredittkort ;)

Trent600 liker dette
  16. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Jau, jeg skjønte det. I det store og hele, helt enig. Om man tåler å ha lån på 6M i dagens marked, og ikke av den grunn må spise nudler hver dag, har man som regel økonomien greit på stell. Ville bare påpeke at man må ta egne avgjørelser og prioriteringer i livet - og det innebærer å regne litt på økonomien i det man gjør. For noen kan det jo sikkert være en tankevekker.

Nå har jeg heller ikke kranglet på renta med rådgiveren - den fikk jeg bare i fanget til min overraskelse. Får se hva som skjer ved neste endring i styringsrenta.

Vi er tross alt på IF :p

Eddie47, kiev, Xflipper and 3 others like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Der kom det melding i nettbanken om økning av prisen for Mastercard Upgrade til 169 kroner fom 1. Januar

18. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    De har også oppdatert kravene til Saga på nettsiden. Forhåpentligvis ikke noe de vil håndheve for eksisterende kunder......

IMG_6535.jpeg

Frode789 liker dette
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Nokså utspekulert. Har man ikke 2 mill man kan plassere hos Dnb har man ikke noe å stille opp med ved forhandling av huslånet. Godtar man ikke renta dnb mener passer så mister man saga programmet.
    Jo mer dem ser at man bruker fordelene jo mer vil dem kunne holde tilbake på renten.
    Flytta lånet bort fra DnB i sommer fordi dem ikke ville matche nytt tilbud. Så nå er jeg spent på om jeg blir å høre noe om det

20. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er det som gjør at du tenker det er automatikk i dette? Mener du at du tenker DNB vil spekulere i at kunder ikke vil bytte bank fordi de ikke vil kvalifisere seg på nytt til Saga?

Er kjent med at det har vært "oppryddinger" hos Saga, og de har vel som krav at man kan dokumentere inntekt (eller sparing) innimellom. Jeg tenker det vil oppleves veldig surt for de som allerede har programmet etter de gamle grensene. Det er vel husstand de har kutta ut husstandsinntekt som gjør at mange vil falle ut etter nye krav.

Del denne siden