DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Og etter at eg måtte "krangle" med DNB om å få samme rente som Danske bank/samfunnsviterne, så kom eg også med i klubben. Må vurdere om eg skal gå for 10 000 Status poeng eller ikkje.

    Får ein velkomstbonusen fleire gonger i året no, slik som ein kunne få i fjor?
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt slik kjedeleg å "purre" på gode svar, men det er vel betre en å laga ein ny tråd?

    Eg har blitt saga-kunde, og for å sleppe frustrasjonen av å lese 32 sider med all mogleg informasjon, så tenke eg å få summert opp dette med ei punktliste:

    - Kva er dei viktigaste fordelene med SAGA, sett bort frå bonusopptjening og statuspoeng ved 100' og 200' NOK i omsetning?
    - Fungerer ekstra avis-poeng
    - Loungebesøk, 2 gratis, men $27 for kvart besøk er ikkje gratis.
    - Kan ein få utbetalt oppstartsbonus, 10 000 ekstrapoeng fleire gonger på eit år, ved å restarte medlemskapet, og vil ein slik måte å forvalte det på, gjera at ein må begynne opptjeninga på nytt.
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    1. Prioritert kundeservice, høyere kredittgrense, nøkkelservice og noe annet småtteri. Ikke store greiene. Finere kort :)
    2. Vet ikke.
    3. Enig.
    4. Ja, jeg har fått det, men det er veldig uklart hvor lenge en må ha vært uten. Jeg gjorde dette nettopp, og hadde da vært uten bonusopptjening i litt over et halvt år.
     
    ValdresBjarne liker dette
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Avis bonuspoengene fungerer bra så lenge du bruker linken på DNB, men å få de 1000 ekstra poengene du egentlig skal ha på alle bestillinger betalt med Saga MC er en evig runddans med support. Avis President Circle fungerer bra, med oppgraderinger og god service som standard.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    1) Bag tags, bedre rente på "lån":rolleyes: Samme bonus på bilene. Økte innbilsk verdi av SAGA programmet... Egentlig føler jeg at det ikke er det samme det var en gang før i tiden.

    Dog de 20.000 status poengene er vel eneste årsaken til å ha en favoritt blandt de mange aktørene. Har forsatt bedre boliglåns rente enn Danske bank...enn så lenge, plutselig er program godene forandret igjen...
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir snart tyngre å drasse på desse bagtagene enn kofferten no, EBD, Saga, Insideflyer og Planetags av 707, 747 og DC3,,,
     
    drsyk liker dette
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Laaaang diskusjon med dnb kundeservice da de har utbetalt statuspoeng etter en feil.
    Jeg ønsket ikke poeng før i juni grunnet eb opptjeningsperiode på 01.06-31.05, men disse kom nå i mai:(

    Dnb mener at poengene fra de har 12 måneders gyldighet. Dette kan vel ikke stemme? Det vil i mitt hode si at de må betale sas disse poengene to ganger til alle som ikke har opptjeningsperiode lik kalenderåret?
    Er det noen som har opplevd dette?

    Trenger de 20 000 poengene for status neste periode, og drit dersom 10 000 forsvinner grunnet feil fra dnb:mad::mad:
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde de sagt på forhånd at de ikke blir utbetalt før i juni? Eller hvordan er det feil fra DNB sin side?

    Jeg spurte om å få utsatt utbetaling av statuspoengene, da jeg har periode som starter 1/8. Det var det ikke snakk om. Jeg sa at jeg da kom til å ikke bruke kortet før etter 1/8, da sa de bare "ja vel".

    "12 måneders gyldighet" høres jo forlokkende ut, men litt rart. Da burde man jo heller kunne få velge når man får poengene, så man ikke må planlegge hvor mye/lite man bruker kortet før en gitt dato.
     
    drsyk liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, og jeg som nettopp har begynt:rolleyes: Er det om å ha flest, eller det "kuleste" bag taggen:D

    EBD noen over/vedsiden av?(altså for oss dødelige, så EBP tells ikke)
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må bare si riktig strategi hadde vært som @holmen valgt, la kortet trekke støv helt til du ønsker EB poengene...

    @leeds1979 om du ikke har en sabla god advokat, ønsker jeg deg lykke til med DNB...:(
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe. Lar vel det gå uten advokat men nesten på nippet :confused:

    Saken er at jeg i en periode sist måned hadde behov for å bruke kortet over kreditgrensen i forb med en reise.
    Jeg snakket da med dnb i forkant og spurte;
    Utbetaler dere statuspoengene på grunnlag av omsetningen reelt, eller fakturert?
    Svaret var at det ble sendt ut sammen med faktura jeg rundet 100k.

    Nå har det seg sånn at jeg vippet over 100 i omsetning på mai faktura, men når man regner sammen årets fakturaer er jeg under.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,221
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror ikke man får de 1000 ekstra eb poengene,om man bestiller ved fks 5K/10K eb poeng kampanjene ?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok noe der.
    Jeg måtte krangle lenge for å få de 2000 eller hva det var for første leie med Saga som betaling, og blir forvirret av alle de ulike sidene man kan booke Avis på. De gjør det ekstremt vanskelig, og jeg kommer til å bruke Hertz eller Sixt heretter.

    Holder på å finne leiebil i California til høsten, og skal lage en tråd hvor jeg går gjennom alle de ulike selskapene, bookingsidene osv. Må bare ha litt tid...
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke automatisk, men leser man teksten hos DNB så skulle man fått det. Jeg har klaget 5-6 ganger nå, og det pleier gå gjennom på 2 eller 3 forsøk hver gang.
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,221
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg til de 5K eller 10K kampanjene?
    Uff,da har jeg godt glipp av en del poeng :-(
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var leit problem, men du får forsette å klage, dog vet ikke om du kan be dem trekke de 10.000 poengene tilbake da du ikke har rundet 100?

    Jeg er trofast til Excel, eneste som holder ting i sjakk, ellers hadde det klikka i hue på meg ei om hadde fått sove, om skulle ha husket på følgende: kreditt limit, forbruke, overføringer, 96 t regel, uttak regler, EB, Trumf, CT, SAGA(hva er bikka 200, ikke osv osv) Kvalifiserings periode hos SAS, Amex , hva du kan bruke av kort på hvilken app... Kanskje jeg har begynt å bli gammel og grå, jeg ihvertfall husker ikke de detaljene i hue :rolleyes:
     
    leeds1979 and MagnusT like this.
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Du får også 4% rabatt på alt av drivstoff. Ellers er det som nevnt veldig greit å komme først i køen på kundeservice:)
     
  18. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor ofte kan man klare å få velkomstpoeng (SAGA)?
     
  19. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått det 3-4 ganger de siste to årene, noen måneder mellom hver gang jeg har aktivert det. Uten at jeg har spekulert i det, men aktiverer EB-opptjening om kortet skal brukes på DNB-supertilbud.
    Nå sist var det vel 3 måneder siden jeg deaktiverte, og fikk ny velkomstbonus
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har EB-periode som starter 1. August, og må da passe på å ikke bruke kortet for mye før den datoen, da jeg ikke trenger statuspoengene før etter 1. August.

    Hvis jeg skrur av Eb-opptjening frem til 1. August, så sparer jeg 99 kr i måneden.
    Så kan jeg la være å bruke SAGA MC frem til 1. August, og så aktivere EB i juli, for så å bruke det kortet resten av året.

    Også bruker jeg Amex frem til August for å tjene opp 2 stk CT. Og SAS MC der de ikke tar Amex.

    Da sparer jeg 99 kr x7, samt at jeg får 10k poeng. Tviler på at det var dette DNB hadde i tankene da de startet med EB statuspoeng på kortet..
     

Del denne siden