DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fakturert eller omsatt beløp som danner grunnlag for statuspoeng?

Hvis førstnevnte kan det passe fint å deaktivere eurobonus nå og reaktivere igjen i desember, for så å gå amok på julehandelen mot faktura-kickstart i 2020 ;)

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis fakturert beløp. Det er et alternativ om ikke EB status poeng nullstilles opp mot 200.000 kr. Skal høre med kundeservice da jeg har fått mine 20.000 om DNB eventuelt trekker dem tilbake ved å ta"pause på EB"

Gullars liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det går fint. Vil jo fortsatt ha omsatt for 200k. Men gi en lyd da! :)

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener folket her ang sannsynlighet/reel sjanse for å bli SAGA-kunde i følgende scenario? Noe spesielt jeg bør forberede eller poengtere under forhandlingene?

27 år. Årsinntekt 490k garantert (30k i bonuslignende utbetaling), 1.5m i formue, 0 lån foreløpig (skal nok ha ila 6 mnd tid - ser for meg mellom 4m og 5m da).

Kan muligens også verve en kunde til Reise Best-forsikring og muligens også bunadsforsikring. Er dette ting som kan telle positivt?

5. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Bare en måte å finne ut av dette på og det er å kontakte DNB ;) For min del, med ca 750k inntekt, 0 formue, under 1 mill i lån så var jeg ikke aktuell for SAGA. Dette begrunnet de med at de ikke trudde min inntekt ville stige til over kravet demmes i fremtiden.

Men vil vel si du muligens har bedre kort på hånda enn meg, da du er litt yngre, har en betydelig sum i formue og skal ha en god del i lån innen kort tid. Hvis du samtidig kan argumentere med at lønnen vil stige fremover, så burde det være muligheter :)

6. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    De gav dette bort over en lav sko tidligere? Uansett har jeg hørt at man har fått sin lokale kundekontakt om å fikse dette selv om man ikke har nådd opp på inntektskravet.

Med under en million i lån og såpass inntekt burde du vært en drømmekunde for banken ;)

7. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Vil vel tru at hvem kundebehandler du får har litt å si også. Jeg gikk til min lokale DNB filial (porsgrunn) og hun påstod at hennes overordnende sa det ikke var tema. Så da var det vanskelig..

Mulig jeg prøver meg ved en annen anledning senere hvis jeg får tips om en annen kundebehandler :)

8. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet hvordan det fungerer med statuspoeng dersom en har EB-opptjening aktivert i perioder? F.eks. EB-opptjening i januar og februar, med 30k omsetning. Deretter deaktivere, og aktivere igjen i juni, med 70k omsetning. Vil en da få 10 000 statuspoeng?

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ehhh. Nei.

Her har jeg gått på en kjempesmell.
    Dnb chat sa det var fakturagrunnlag, men poengene ble utbetalt i henhold til omsetning.

Krise for meg, som fikk poengene 1 måned for tidlig

Gullars liker dette
  10. SES

SES Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har dere noen formening om det er ligningsinntekt eller lønn på lønnslipp de ser på?

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det tror jeg må være en feil. Det skal gå på fakturagrunnlag Jeg registrerte Eurobonus på Saga MC i mars, og bikket 100K i slutten av april. Fikk 10.000 statuspoeng overført dagen etter mottatt faktura 17. mai. Da var jeg godt over grensen i omsetning. Tilsvarende fikk jeg velkomstpoeng og opptjente ekstrapoeng dagen etter at faktura ble utstedt 17. april.

Last edited: 23. mai 2019
  12. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hvis du har omsatt og blitt fakturert for det samme.
    Jeg betalte inn på kortet før faktura.
    Dvs en måned hadde jeg brukt 50k, betalte inn 30k og brukte 40k til.
    Faktura kom på 60k, men omsetningen er 90k

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg hørt at de heldigvis har strammet inn på dette i det siste. Det er jo noen krav her som de har satt for at man skal få SAGA og da synes jeg det er helt ok at de forholder seg til disse retningslinjene.

Rscott liker dette
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg er dum her nå, men fakturagrunnlaget er jo fortsatt 90K? Fakturasummen blir selvsagt 90-30=60K. Hva mener du skulle ha skjedd? At du bare fikk godskrevet 60K mot statuspoeng siden du hadde gjort en ekstra innbetaling for å redusere fakturabeløpet?

Prøver på ingen måte å være vanskelig, en ønsker bare å forstå om det er et cath22 jeg må være obs på slik at jeg ikke roter bort de siste 10K statuspoeng i inneværende opptjeningsperiode (september), slik at jeg kan få 3x10K i neste.

15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok som du skriver ja. Fakturagrunnlaget blir 90.
    MEN; jeg snakket med dnb og de sa at det ville være faktisk sum utsendt på faktura, dermed skullle det vært 60.
    Det var det altså ikke

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Plasserbar formue, eller bundet opp i bolig/annet?

Hvis du har 2 millioner i plasserbare midler og putter de inn i et fond f.eks, så spiller det ingen rolle hva du har av lån.. da kan du bli private banking. :)

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som @Neonex er 1/2 mill short for PB ;) Må spare litt til .

Xflipper liker dette
  18. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å huske at det for litt siden ble lagt inn fri egenandel ved skade på leiebil i Sagakortet, men finner ikke igjen dette. Hadde det tidligere på Amex, så tenkte ikke noe over det der og da. Roter jeg eller finnes det ? ;)

Edit: Fant det :)

Last edited: 24. mai 2019
  19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    ..eller låne 1/2 mill. :)

20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er plan B (komme med kontoutskrift etter jeg har fått overført lånet men før evt overtakelse av ny bolig), hvis de nekter :p Halve formuen min er bundet opp i BSU-lignende greier (regnes vel ikke da som fri kapital), men å ha PB frem til det visstnok skulle koste 3k i 2020, kunne jo vært noe.

Del denne siden