DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    I anledning kampanjen, fristet det mer med SAGA. Første resultat: avslag - vet ikke om jeg er uattraktiv som kunde, kundebehandler på chat er dum eller det er bedre å forsøke over tlf eller i møte med en rådgiver.

Er ikke i nærheten på inntekt, er vel oppe i 1.75 i formue (altså nesten). Fikk først kontant nei. Dro da frem at jeg vet om enslige sykepleiere som har SAGA, og at de dermed kan gjøre individuelle vurderinger. Fikk da på gli, frem til han spurte om inntekt, og iom at den ikke er i nærheten, (520k) ble det nytt avslag. Nevnte at jeg skulle søke boliglån i strorden 4-5m og skal ha ny reiseforsikring om en måned. Så ikke ut til å hjelpe.

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe, men det ville ikke overraske meg om du er den perfekt gjennomsnittlige bankkunde ;)

Alt annet like står du antagelig sterkest til å få Saga om du lufter å flytte boliglånet (etter det er tatt opp og vedlikeholdt over en periode), men også i disse tilfellene virker det som de helst vil se en lønn omkring 700k.

Neonex liker dette
  3. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Over 700k holdt ikke når jeg prøvde :(

4. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    For meg gikk det veldig greit. Fikk saga gull til både meg og fruen. Eneste vi har i dnb er et billån fra før. Ikke krav til noe annet heller

5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk du via en fysisk rådgiver i bank, eller via chat/tlf/annet? Har du 700k i inntekt, eller har du og fruen da 1,5m i inntekt tilsammen? (Det er visst et tredje mulige kriterium).

6. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte på nett, ble oppringt av kunderådgiver. Har over kravet til inntekt ja, men trodde de krevde at vi flytta over boliglån, lønnskonto etc

7. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Har akkurat fått DNB Mastercard (ikke SAGA, står "Gold" på det) som erstatning for at Cresco Car Premium blir faset ut 15. juni. Ble fristet av dobbel vekomstbonus for "Eurobonus upgrade" (6000 poeng) ut juni og fikk tilslutt bestilt det manuelt via chat i går (8. juni) pga. nettbankproblemer for tidligere Cresco kunder.
    Så begynner jeg samtidig å vurdere SAGA med Eurobonus upgrade da dette vil gi meg 20 000 poeng.
    Om jeg søker om SAGA nå før jeg får utbetalt velkomstbonus til DNB Mastercard, vil velkomstbonusen der bli kansellert eller vil dette kredittkortet være helt uavhengig av ev. DNB SAGA kredittkort?
    Ønsker naturligvis å sikre meg velkomstbonus for begge kortene hvis det lar seg gjøre.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,289
    Bonuspoeng:
    183
    Man skal få velkomstbonus for hvert enkelt kundeprogram.
    I ditt tilfelle slikt jeg har skjønt det vil du få for begge om du får til Saga.
    Hva koster mnd pris for gull kortet? Om poengene først kommer inn 1-2 mnd får man regne på om de 6K poengene er verdt det mot total mnd pris.
    Mot SAGA er det ingenting å lure på :)

AV83 liker dette
  9. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Månedspris for "Mastercard upgrade" er 49 kr for DNB Mastercard ("Gold"). Har igrunnen tenkt å si det opp så snart jeg får velkomstbonusen.
    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/mastercard-upgrade-fordeler.html

10. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hvorfor er private banking kunder ikke inkludert i tilbudet?

Maggie liker dette
  11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,807
    Bonuspoeng:
    350
    Tenker du bør spørre DNB om det;)

RoadKing liker dette
  12. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk bekreftet av DNB at jeg hadde nådd omsetningskrav på 100k den 11.4, men har enda ikke fått 10000 statuspoeng. Har noen av dere fått statuspoeng etter den 11.4?

13. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk mine statuspoeng når de sendte faktura for den måneden jeg hadde passert 100 000 i omsetning. Så høres ut som det er blitt noe trøbbel hos deg.

14. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Det var det jeg trodde var vanlig praksis. Får ta kontakt med dem igjen. Har vært litt trøbbel ved at de har gitt meg for mye poeng, og at jeg nå står i minus hos dem. Ikke at det er noe problem å få for mye poeng :) Men ville heller hatt det riktig og fått statuspoeng enn for mange ekstrapoeng.

15. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvis jeg ønsker å benytte leiebilfordelene som følger med Saga hos Avis, må jeg selv hente bilen? Tenkte å bruke Saga kortet mitt til å booke en leiebil, men den skal plukkes opp av en kompis. (Det står jo at tilleggssjåfør over 25 år er inkludert i prisen). Noen som vet om det er mulig eller må man personlig møte opp med kortet og hente bilen?

16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Tilleggssjåfør trenger ikke være der (det holder med kopi/bilde av førerkort), men har inntrykk at de ønsker at leietaker er der (viser alltid legitimasjon nåe jeg henter. Har du mulighet til å stikke innom i forkant å gi beskjed?

jallesjo liker dette
  17. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nei, han kommer med fly, og skal hente den på flyplassen for å kjøre og plukke meg opp på veien dit vi skal. Jeg bor for langt fra flyplassen til at jeg skal kunne stikke innom.

18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått sønnen min til å plukke opp en bil for meg i Norge som ekstrasjåfør, men først etter at jeg var innom og signerte kontrakten. Han kom da med et senere fly.

Har også forsøkt å få leid bil til han i USA da jeg var hjemme. Det var bare å glemme, selv om han hadde med Saga ekstrakortet til madammen.

Har også ymse erfaringer med gratis ekstrasjåfør, spesielt i USA. En gang måtte alle møte personlig og signere - og jeg ble belastet for ekstra sjåfør. Presidents Club fra Europa gjaldt ikke i USA sa hun. Andre ganger har jeg ikke behøvd å registrere sjåfør (typisk kona) i det hele tatt.

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,104
    Bonuspoeng:
    183
    Gir Avis et forsøk for første gang i Sør-Afrika. Uendelig dårlig nettside for å bestille gjennom DNB sin avtale, men det er vel verdt å surre litt gjennom en nettside fra 1999 for å få 7000 bonuspoeng.

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang leie/kroner? Jeg leide en bil tre dager nå i helga og fikk desidert mest gjennom Viatrumf.

Last edited: 11. juni 2019

Del denne siden