DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Med forbehold om at SAS MC gir like vilkår til alle er det 30 poeng på forbruk i utlandet som gjelder:

Neonex and Gullars like this.
  2. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Jeg har inne en søknad på DNB Saga for å tjene poeng opp til EBG. Denne ble PR e-post godkjent i dag. Samtidig ser jeg at det nå er Supertilbud og jeg har ordnet det slik at jeg kan kjøpe to Iphoner. Det vil jo gi en del avslag hvis jeg gjør det denne helga, med 20% rabatt hos POWER. Men jeg rekker antagelig ikke å motta DNB SAGA-kortet til dette.

Vil det være mulig å bruke Curve-kortet (som jeg ikke har brukt enda) med et annet underliggende DNB-kort, for deretter å bytte over til SAGA-kortet når dette kommer og få godkjent dette som en del av 100.000 kronene som gir statuspoeng mot SAS EBG? Eller må jeg bruke det originale DNB-kortet for å få rabatten? Usikker siden det står at avslaget kommer på fakturaen og ikke når jeg betaler?

Last edited: 25. juni 2019
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Curve og time travel vil fungere for å få tellende omsetning og vanlig EB-opptjening, men du vil ikke få Supertilbud-rabatten.

Jomik liker dette
  4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Screenshot_20190625-203517_Chrome.jpg

Jomik liker dette
  5. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøkte å søke om Saga, men får bare svar at siden jeg ikke har lønnsinngang i DnB så kan jeg ikke få Saga. Stemmer det for dere andre? Eller er hun dama barr vrang? Ser ikke noe om dette på nettsiden deres...

6. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og kona fikk nettopp, ikke lønnsinngang eller boliglån der

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere kanskje hatt en eller flere kontoer hos DNB uten betalings problemer (betalt full faktura hver måned)?

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder unntakene, så er det min erfaring at det er soft-unntak. Det er altså noe butikken prøver å håndheve selv, som å tvinge deg til å kjøpe et abbonement de får provisjon for. Det går helt fint å late som man ikke har et DNB-kort når de spør, og da får du også EB og rabatt på gavekort. (Testet det på XXL).

Det kan nesten være verdt det å lage et slags avtagbart rødt vinyltrykk som det står "Bank Norwegian" på som dekker hele kortet bortsett fra chip ;-)
    (Må bare passe på at de ikke ser på terminalen at det står DNB MASTERCARD når du putter inn kortet)

9. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Kun et billån og forsikring på en klokke

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    113
    Da tikket denne meldingen inn. Passet veldig bra siden jeg skal ut og reise allerede på tirsdag. Amex-kortet får seg en pause i sommer:

50 % flere SAS EuroBonus Ekstrapoeng

Gå ikke glipp av ekstra sommerpoeng! Du som har oppgradert til Mastercard Upgrade får enda flere EuroBonus Ekstrapoeng uten å bruke kortet mer enn vanlig. I juli og august får du nemlig 30 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kr på alle varekjøp i utenlandsk valuta.

Maggie liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,261
    Bonuspoeng:
    293
    Du har SAGA?

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    113
    Ja

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,047
    Bonuspoeng:
    183
    Kom på mail,eller i nettbanken?

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    113
    Screenshot_20190627_195520_ch.protonmail.android.jpg
    Fikk mail i dag tidlig

Last edited: 27. juni 2019
    trygveat liker dette
  15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Også mottatt - så da ligger det vel likt med SAS MC Premium nå i sommermånedene.

16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,692
    Bonuspoeng:
    113
    Saga pros og cons;);)

holmen and Rscott like this.
  17. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    83
    Har ikke så veldig dårlig samvittighet for å lure de skurkene i elektroshappene som finner på diverse halvsannheter for å selge produktene sine. Det du sier er at jeg antagelig kan gå i skranken på power og kjøpe en ipad. De spør om jeg har Saga mastercard. Jeg svarer nei, går så og betaler i kassen med Saga mastercard og får 20% tilbake på mastercard fakturaen?

Går det ikke gjennom har jeg jo sikkert 30 dager full returrett. Noen som har testet om de får rabatt på Ipad om en kjøper på nett med Mastercard?

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Hvis du får kjøpe en, så får du også rabatten.

En annen ting de gjør er å stemple kvitteringen med DNB (eller skrive det inn i ordren) slik at du ikke får det fulle beløpet tilbake hvis du angrer. Jeg kjøpte noe på clas ohlson, var ikke fornøyd med produktet og ville gjerne bytte det til noe annet. Istedenfor å gi meg tilgodelapp på hele kjøpesummen så fikk jeg tilgodelapp på kjøpesummen minus DNB-rabatten. Noe som sugde for jeg ville jo gjerne kjøpe et bedre produkt hos dem, så DNB-rabatten var da borte.

Når det gjelder netthandel så har disse produktene en lei tendens til å ikke være på lager under kampanjen. De tar de ut av netthandelssystemet rett og slett, for å ikke tape penger på smutthull.

19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,340
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forstod informasjonen fra DnB slik at hvis du bestilte og betalte i nettbutikken så ville du få rabatten selv om varen ikke var på lager og ville komme senere? Er det slik at Power ikke trekker beløpet men venter til sendingsdato?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    Rabatten hat pleid å funke på nett? Selv om varen ikke er på laget. Mener i allefall det går, det viktige er at du betaler i kampanjeperioden

Del denne siden