DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    De ansatte er ikke blinde, de fleste er ei heller dumme og vet hvordan et DNB-kort og en MC-logo ser ut. Fritt frem for å prøve seg på en spansk en, men det kommer da klart frem i e-posten fra DNB om at det er visse restriksjoner, så at disse følges burde da ikke være så veldig overraskende. Sannsynligheten for at ingen prøver seg på en rask en for å "lure" butikken er like stor som at han i kassa på Kiwi aldri har hørt "høhø, da er den vel gratis". At de ekskluderte produktene ikke kan betales i nettbutikken under kampanjen behøver man vel ikke være rakettforsker for å skjønne?

    Normalt i varehandelen vil en kreditering kunne kjøres direkte tilbake på kortet det er betalt med fra terminalen, men dette må håndteres manuelt i etterkant av slike kampanjer for at beløpene skal bli riktig, regner med at dette også burde være lett å forstå.

    @October: Du står fritt til å bestille hva enn du vil (minus ekskluderte produkter) i nettbutikken såfremt kortet belastes i kampanjeperioden. Får du ikke til å bestille på nett grunnet tomt lager er det bare å dure innom nærmeste butikk innen 18:00 lørdag så kan de nok hjelpe med en bestilling der :) Kortet blir belastet i kjøpsøyeblikket og rabatten trekkes fra på månedsfakturaen fra DNB.
     
    Last edited: 29. juni 2019
    October and Xflipper like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Nå sender DNB ut info om at statuspoeng er overført og hva de kan brukes til.

    E7482EE9-695E-4EEC-9017-226F2D869F29.jpeg
     
    jgroneng and Xflipper like this.
  3. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det står klart og tydelig DNB MC på kvittering når man handler, så det spørs jo om det funker. Ble spurt hvilket kort jeg skulle bruke i fysisk Power butikk, men tipper om man handler hos kveldsskiftet, som består av diverse ungdommer som ikke bryr seg, at man lettere kan slippe unna med sånt
     
  4. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer an på hvor oppegående butikkens kasseansvarlig er, men om du først får betalt med MC er det ikke nødvendigvis at du får godskrevet rabatt om du har klart å få handlet noe "du ikke skulle" om de følger det opp med kortutsteder, det er jo ikke akkurat en "bordet fanger"-situasjon at du er berettiget noe rabatt om du først får lurt kortet inn i terminalen på en ekskludert vare, men om du får det til så får du heller klappe deg selv på skulderen over at du har spart noen kroner ekstra :)

    Om man spekulerer i å få kjøpt iPad og vil levere den tilbake om du blir "tatt i forsøk på fusk" og mister rabatt, da hadde du vel egentlig ikke veldig lyst på den i første omgang og kunne spart de 3000? :) Om du har fått betalt og venter på å se om du får rabatt og det er eneste grunn til å eventuelt levere tilbake, vær nå i det minste anstendig og høflig nok til å la være å bryte forseglingen slik at den er salgbar som A-vare igjen etter ditt lille eksperiment slo feil! :)
     
    Rscott liker dette
  5. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal ikke kjøpe ipad, men takk for tipset ;)
     
  6. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ja takk, fikk med meg det... Statuspoengene tikket inn i dag 30. juni, og jeg har ny opptjenigsperiode fra i morgen, 1. juli!! :mad: Fikk jo poeng for forbruk i mai den 2. juni, og derfor regnet jeg med at de skulle klare å vente til 1. juli med å sende statuspoengene.. Har altså fått poeng fra DNB to ganger i løpet av juni.. Prøvde å ringe DNB kundeservice, ingen hjelp å få.. Prøvd å sende e-post til Diamond-mailen, tiden vil vise om de vil hjelpe meg :eek:
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har du bikket 200k nå ? Om så tror jeg ikke du kan gjøre meget desverre :(
     
    KristianSk liker dette
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk i dag (i anledning kampanjen) 6000 i velkomstpoeng for mitt hvite studentmc. Forrige gang jeg fikk velkomstpoeng var ved fakturagenerering 31. mars 2019.

    Vet ikke om dette da er sweetspot for nye velkomstbonuser eller det kanskje skyldes at "overføring" fra Cresco kan ha gjort noe med systemene til banken. (hadde hvitt mc + cresco før cresco ble lagt ned).

    Aktiverte opptjening 22. juni, og foretok en curve time travel den 25. juni.
     
  9. Mazza

    Mazza Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke hos meg dessverre :-( Har «mast» på DnB i 2 mnd nå for å få en forklaring på hvorfor jeg ikke har fått statuspoeng. Fått bekreftet at jeg hadde krav på det 11.4, men ikke fått poeng. Opptjeningsperioden går ut i dag og er noen få poeng unna gull :-/ Blir vel å bite i det sure eplet.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du mangler få poeng, bør du jo kjøpe dem. Enten for poeng eller penger. Og så får du enklere gullkort i neste runde med statuspoengene fra DNB.
     
  11. Mazza

    Mazza Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, kommer til å gjøre det. Irriterer meg likevel for jeg er ikke langt unna å ha omsatt for 200k, så plutselig kommer det 20k på samme side av opptjeningsperioden i stedet for splittet på hver sin side :)

    Kjøpe poeng for kr eller poeng? Tips? Mener selv at poengene fort er verdt mer enn kronnasjene man må ut med.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer vel litt an på hvor mye poeng du mangler .
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kjedelig, men ikke så overraskende når man går tilbake i historikken og ser at DNB har delt ut poeng på slutten av måneden flere ganger i år.

    @holmen: vent med å gå over grensen til du er inne i ny periode :)
     
  14. Mazza

    Mazza Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Ble kroner :) Manglet 2300 poeng. Hadde jeg visst DnB hadde vært så trege så kunne jeg disponert litt annerledes tidligere :) Men, men, tror likevel det er verdt det på sikt med reisemønster fremover.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Nå ligger SAGA MC i skuffen frem til 1/8. :)
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye koster grunnpoeng om dagen?
    Jeg mener det er verdt å få en kickstart på opptjeningen i neste periode.
     
  17. flynofly

    flynofly Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Kommer statuspoengene først etter at man har betalt faktura for forbruket som var utløsende til 100.000,- eller ved månedsskiftet etter å ha passert 100.000 i omsetning? (Fant ikke det på websidene til DNB og heller ikke helt klart i denne tråden)
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer som vanlig når fakturaen blir generert.
     
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg har det kommet sammen med ekstrapoengene, dvs samme dag som faktura blir utstedt etter at du har bikket 100K. Dag i mnd varierer fra person til person. Jeg får det den 16/17.
     
  20. Mazza

    Mazza Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    100 grunnpoeng = 100 kr
    100 grunnpoeng = 1000 EB-poeng

    :)
     

Del denne siden