DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Oslo4Fun

Oslo4Fun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

dersom EB bonus skjer ved fakturadato, vil de ta faktisk sum til forfall eller faktisk forbruk gjennom perioden?
    Dvs, dersom man overfører penger før faktisk faktura, bør man jo få EB bonus og tellende for 200.000 av disse også?
    Noen som kan bekrefte slik at jeg ikke ender opp med feil taktikk som SAGA newbie?

EDIT: Leste gjennom tråden, til jeg kom til ca side 35. Der opplyses det at det er omsettingsverdien som man får bonus fra, ikke faktureringsverdien. Så kan jeg betale ned på kortet og fortsette å bruke før fakturaen kommer :)

Last edited: 13. juli 2019
    DanH and Xflipper like this.
  2. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    93
    Bikket 100k i juni, bikker vel 200k i løpet av året. Så får hvertfall de neste 10k statuspoengene i riktig periode.
    Er vel little hope in the hanging snore, men
    sendte inn skriftlig henvendelse til DNB, kundeservicen der skulle ta det videre til deres "EuroBonus-avdeling", og komme tilbake til meg når de har fått svar.
    Stay tuned :)

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har erfaring med omsetningsbaserte statuspoeng frå SAGA. Er det kun omsetning når ein har EB opptjening aktivert, eller er det heile året under eit?
    Og følger det kalenderår eller EB år?

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    DNB følger kalenderår, så for mange kan de da (avhengig av opptjeningsperiode) få en pangavsluttning eller pangstart på opptjening.

Uvisst om de kun teller perioden man har opptjening aktivert. Ville nesten tro det, men det er jo lett å teste hvis det er noen her som ikke har skrudd på opptjening, men har allerede et høyt forbruk på MC. Da burde det komme måneden etter (neste faktura) hvis det gjelder alt forbruk.

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Såg over no, og det var ikkje mange tusen eg hadde før eg aktiverte opptjening når eg vart saga kunde(kun små kjøp på kamanjer med power og XXl)

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fra en aktiverer eb opptjening og til 100K/200K omsetning det ved neste faktura status poengene blir generert?

7. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    poengene kommer sammen med ekstrapoengene påfølgende faktura etter omsatte 100 000

Maggie liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    I serien med ting DNB sin conciergetjeneste kan og ikke kan gjøre:

Nokså bra: Restaurantanbefalinger i Dufftown, Skottland (~1500 innbyggere): fungerte tålelig greit. De hadde ikke noe liggende for hånden og måtte undersøke noe, så noe lengre responstid, men kurante anbefalinger.

Ikke fullt så bra: Spore opp en gjenglemt Kindle enten på ADD eller CPT. De hadde forsøkt å ringe noen telefonnummer de ikke fikk svar på (som var grunnen til at jeg ba dem om å sjekke, jeg ble lei av å ringe til telefoner ingen svarer på), men ga opp etter et lite døgn og sendte meg bare noen telefonnummer jeg selv kunne prøve.

9. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,894
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker de andre kilder enn de samme som oss? Michelin, Gambero Rosso, tripadvisor m.fl?

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler. Men på kompistur er det veldig mye ryddigere å bare videresende en PDF med noen anbefalinger enn å knote med linker til Yelp, TA, Michelin osv. i en gruppechat.

11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    113
    Har det vært en 50% mer poeng-kampanje på DNB mastercard i juli? Ser jeg fikk inn to overføringer på 14k og 7k poeng i dag, som er 7k mer enn forventa.

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,077
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, 30% opptjening i utenlandsk valuta i juli og august.

Flight Cancelled liker dette
  13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,894
    Bonuspoeng:
    113
    Har EB opptjening som slutter 30.08. Klarer ikke gull så derfor har jeg vært nøye med å ikke passere 100.000nok i spend på saga mc nå i august slik at jeg får de 10.000 statuspoengene i september og i neste opptjeningsperode. I dag fikk jeg beskjed fra dnb og ser i sas appen at jeg har fått 10.000 statuspoeng. Dnb er enig i at jeg ikke har nådd 100.000nok i spend.

De har sendt saken videre. Klarer de å løse slike ting eller blir det bare en uendelig runddans?

14. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan se ut som DNB har vært ekstra ivrige denne måneden. Jeg fikk også statuspoeng idag selv om jeg fortsatt har noen tusen igjen til jeg passerer 200.000 i omsetning.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Og dere er helt, helt sikre på at dere ikke har betalt inn litt ekstra en måned så totalt forbruk har rundet 100/200k selvom fakturaene totalt er lavere?

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,894
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Dnb var også enig.

17. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Har aldri betalt inn noe mer enn utestående beløp på faktura. Omsetningen lå på ca 185.000 da batch nr. 2 med statuspoeng tikket inn. Helt OK for min del som startet ny periode i april, så har ikke kontaktet DNB om saken :)

18. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Heldige dere :) Jeg har fått bekreftet av DNB at jeg bikket 100K i april, men har fremdeles ikke sett noen statuspoeng :eek: Startet ny opptjeningsperiode 1.7, så orker ikke jage på DNB på en stund til. Tror jeg har snakket med 4 ulike kundeveiledere som alle har sendt saken til "Eurobonus-avdelingen" uten noen fremdrift eller god forklaring tilbake. Hvor vanskelig kan det være? :p

19. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,360
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål til dere som har mottatt statuspoeng fra DNB, hvilken dato er det disse gis, er det datoen de overføres konto eller tilbakedateres de?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,894
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg fryktet. Dersom poengene ikke flyttes til september når jeg faktisk kommer til å passere 100.000nok i spend på kortet mister jeg faktisk muligheten til å klare ebg i neste opptjeningsperiode.

Del denne siden