DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Datoen de gis. Jeg fikk først beskjed om at jeg passerte 100.000 nok i spend 2 aug. Deretter mottok jeg poengene 6 aug med dato 6 aug. Når jeg på nytt tok kontakt med dnb sier de at det stemmer at jeg ikke har passert 100.000 i spend.
     
    Sonictravel liker dette
  2. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    I mitt tilfelle kom statuspoengene sammen med ekstrapoengene inn på samme dato som kredittkortfakturaen ble utstedt - 06.08.2019. I EB-oversikten på sas.no står også poengene som bokført på denne dagen - altså ingen tilbakedatering.
     
    Sonictravel liker dette
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Skaff deg Amex Elite og SEB MC så er vel gullkortet i boks?
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Veeel.. vet ikke om jeg hadde anbefalt Amex Elite som en sikker vei til status. 6 mnd, og venter fortsatt på statuspoeng sammen med noen tusen andre kunder. For ikke å snakke om en del titalls tusen ekstrapoeng som står og gjør seg unyttige i Stockholm. Mangler 5.000 poeng til EBD hvis jeg får poengene jeg har til gode, men har ikke tenkt å legge ut på noen større MR før de står på konto.
     
    TravelManBiz liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    En stund siden kikket innom AmEx og poeng. Ut. bestilte AmEx Elite ifjor nov. og fikk de 20 store rimelig kjapt innen 1 mnd ca ca. Likeså med ektefelle. Har det skjedd en større forandring nå? Neste runde er i nov for. kalkulerte 20 for i vippes opp til EBD, hvis ikke, går vel de inn på neste periode og blir EBG re kvalifisert før jeg idet hele tatt rekker å sette meg på et fly:rolleyes:
     
    Andyfly liker dette
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Tror problemet oppstod på nyåret. I følge Amex gjelder det tusenvis av kunder. Jeg bestilte mitt i slutten av mars. Hører stadig om noen som plutselig får poengene sine, så de jobber i hvert fall med saken.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var ikke bra...vi lever i håpet på at AmEx ordner opp innen "rimelig tid". Får følge med på hva som skjer i nov.19. Merkelig at AmEx ikke har orden på sakene sine.
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å ha havnet i samme situasjon her. Det tikket inn statuspoeng i dag etter ca. kr 80.000 i omsetning i 2019. Jeg hadde regnet med å få disse poengene i perioden som starter i september, så håper DNB klarer å rydde opp.

    Har du kommet noe vei med saken din?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Intet nytt. De sier de jobber med saken. Jeg mister poengene igjen om 13 dager. Det enkleste er bare å overføre 10.000 poeng den dagen jeg faktisk passerer 100.000 i omsetning.
     
    trygveat liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,278
    Bonuspoeng:
    183
    Omgang 2 med 10K status poeng,blir de overført ved fakturaoppgjør når man runder 200K i forbruk? Jeg hadde ca 10K stående på mc kortet før jeg startet opp eb opptjening før sommeren. Det er totalt forbruk de teller mot,ikke saldo?
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Poenggivende omsetning.
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, på samme måte som ved 100K hvis jeg forstår spm rett. Usikker på hva du mener med saldo i denne sammenhengen. Kunne muligens vært et tema for de første 10, men ikke de siste.
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,278
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i pluss på kortet,da det stod ca 10K på mc kortet før jeg aktiverte eb opptjening.
    Regner med at jeg får statuspoeng ved 100K og 200K omsetning,ikke at de 10K som sto på saldo har noe å si?
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det må jo være omsetning og ikke saldo. Hvis du har fått de første 10 skal det i hvert fall ikke ha noe å si for de neste 10. Jeg er ganske sikker på at jeg fikk de første 10 selv om jeg registrerte EB sånn omtrent halvveis til 100, men at jeg passerte 100 på samme faktura. De neste 10 fikk jeg når jeg passerte 200.
     
    Maggie liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg bestiller Saga idag, vil spend da resettes til nyttår, eller vil spendperiode være idag+365dager?
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjening er per kalenderår, så det resettes til nyttår.
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk nettopp svar her, dessverre uten løsning på statuspoengene:
    De tilbyr 15.000 ekstrapoeng som kompensasjon, så får finregne litt på poengopptjeningen og vurdere om jeg skal si meg fornøyd eller ikke.
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gikk i dass for meg også.
    Fikk poengene 1 måned feil.

    PS: min kompensasjon var 25000 poeng, så stå på kravet;)
     
    drsyk, trygveat and Xflipper like this.
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,278
    Bonuspoeng:
    183
    Genereres disse status poengene i det kredittkort fakturaen sendes ut?
     
    Xflipper liker dette
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Men poengene har ved mine to tilfeller i år kommet på EB-konto dagen etter mottatt faktura.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden