DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Men det reiser et nytt spm. Vil vi da kunne tjene opp 3 x 10.000 statuspoeng i 2020 ettersom den første ble opptjent i desember 2019? Vil tro det.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner meg skeptisk og tror du fort spiser 10k av neste års kvote.
    Er jo rimelig ofte 1 linje support i store bedrifter tar feil dessverre
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Nå tror jeg du stiller spørsmål som DNB ikke har tenkt på.. :p
    Men jeg vil tippe nei. At man bare får tjene inn 2x 10k poeng på et kalenderår. Men, jeg har tatt feil før! (en gang i 1989)
     
    drsyk, ChrisTW and Xflipper like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lurt å gamble, hør på de erfarne @holmen og @Xflipper ...DNB har knota det til for mange på forumet her, og du får heller ikke reversert overføringen av status poengene, når de først er overført. ;)
     
    Xflipper liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    DNB PB har meg på 2.9% for rammelån på 2 millioner. Ble satt opp fra 2.65% 2. oktober. Hvis noen fortsatt har 2.29% tror jeg vi har noe pruting å gjøre :)
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trekker tilbake det jeg sa om 2,29%. Jeg har fått en økning i mellomtiden.
    Nå har jeg 2,45% nominell rente på rammelån med ramme på 3 millioner.
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem å få statuspoengene i januar.

    Vedkommende fra dnb var veldig tydelig på at det eneste som betydde noe var spend innenfor kalenderåret. Altså 100k/200k innenfor et kalenderår. Om poengene kom i januar året etter betyr ingenting.
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Ble positivt overrasket da jeg fikk fakturaen fra DNB MC nå. Ikke fordi den var liten, det var den langt derifra. Men jeg hadde brukt kortet flittig på superdagene deres og fått nesten 15k i rabatter.

    Det jeg ble positivt overrasket over er at jeg faktisk har fått bonuspoeng på opprinnelig beløp før rabatter. Så ikke bare har jeg "tjent" 15.000 kroner, jeg har i tillegg fått gratis bonuspoeng for disse. :)

    Jeg har alltid innbilt meg at jeg kun fikk bonuspoeng for beløpet etter rabatt.
     
    jgroneng, Maggie, drsyk and 2 others like this.
  9. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk DnB Saga i juli. Siden den gang har jeg brukt rett over 100k, og ventet da inn 10k statuspoeng denne måneden. I går ramlet det inn statuspoeng, men ikke bare 10k, men i tillegg 10k til. Så da lurer jeg på om omsetningen før juli også regnes med? For da gir det mening siden jeg omsatte mye på kortet før jeg fikk oppgradert til Saga. Men det var jo annet kortnummer. Kan det hende at omsetningen på Dnb MC i år uten Saga og med Saga summeres? Uansett klager jeg ikke på 20k statuspoeng, men litt uklart hvordan dette beregnes.
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, de regner kun omsetning fra du oppgraderer til eurobonus. Dette har dnb bekreftet overfor meg. Det er nok en feil og de kan ikke tilbakekalle poengene heller. De betalte ut 10.000 statuspoeng til meg når jeg var på Nok 95.000. Dette resulterte i at jeg fikk poengene 10dager før eb opptjeningsperioden utløp. Dette kunne dnb ikke gjøre noe med.
     
    LNAND liker dette
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dog flere som har fått kompensjansjon for dette i form av 15-25k ekstrapoeng. Så det gjelder å være på og klage.
     
    LNAND liker dette
  12. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat startet på ny periode, så 10.000 statuspoeng i bonus er helt utmerket. Spent da på om det ramler inn 10.000 til når jeg bikker 200,000 i omsetning.
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 25.000 i komp.
     
    ChrisTW, drsyk and Xflipper like this.
  14. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opptjeningsperiode som starter 1.juni. Fikk dnb saga i år. Er det slik å forstå at jeg kan få 20k poeng før nyttår og 20k neste år hvis forbruket er høyt nok? (40k innenfor min opptjeningsperiode)
     
  15. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93

    Jepp, det stemmer! Opptil 20k poeng for 200k forbruk i NOK pr kalenderår
     
    kristiaan liker dette
  16. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Er det mulig å få tilleggskort til samboer her? Det er vel bedre enn point-earner (som vi bruker i dag), fordi det også vil telle mot 200k. Jeg finner imidlertid den muligheten kun på debit kortene.

    Men det står følgende under "spørsmål og svar":
    "Jeg har tilleggskort på min Mastercard-konto. Får jeg også poengopptjening på det?
    Ja, det får du. Poengopptjening på eventuelle tilleggskort vil bli godskrevet hovedmedlemmets Mastercard-konto."

    Kanskje de her mener tilleggskort til seg selv...?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde tilleggskort tidligere. Så det opp, og har ikke nå.
     
    Erlingni liker dette
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Takker! Sikkert en gammel ordning, slik at de som hadde fra før, får beholde det og også får EB-opptjening på det. De pleier jo ellers å være flinke til å gjøre alle bestillings mulighetene tilgjengelig i nettbanken.
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ta en telefon og hør, går fort som Saga ;)
     
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    til info; de som er saga kunder har 15% rabatt på https://www.flightpark.no/

    vi hadde nettopp en tur fra SVG og jeg sjekket priser hos dette firma vs avinor.
    for lokalkjente kostet P8(ca 8min å gå) 490,- for 5 dager, mens flightpark skulle ha 590,- minus nevnte 15%. da endte jeg på samme sum omtrent. eneste kriterie for rabatten er at du betaler med ditt saga mc.

    du leverer da bilen på avtalt tidspunkt på parkeringen ved P1 like ovenfor heliporten hvor ansatte registrerte kmstand og dro avgårde til eksternt parkeringshus. i booking la vi inn ankomsttid på flyet og møtte opp på samme sted. her ventet varm og god bil, klar til returen hjem.
     
    Ombo and drsyk like this.

Del denne siden