DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker flightpark en del i OSL, men med flightpark må man også betale for noen minutter på korttidsparkeringen, og da kan de fort bli dyrere enn avinor igjen.

    Nå sist hadde vi bilen hos flightpark og de tok den med på EU-kontroll hos NAF, ganske så smidig for oss.
     
  2. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Tilleggskort for SAGA går fint, men det er litt tungvint, du må fylle ut et skjema og sende inn med post. Vet ikke hvorfor de ikke har digitalisert dette enda, har vært sånn lenge..
     
    Filip, Xflipper and Erlingni like this.
  3. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Noen her som vet om det er mulig å se hvor langt man er på vei for statuspoengene for 100 000 / 200 000 omsetning på saga-kortet?
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke mulig. Du må summere sammen forbruket.
     
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan logge inn i nettbanken og via chatten be DNB summere opp for deg. De sender så beløpet via sms, stort sett innen for 1 times tid
     
    Last edited: 24. nov 2019
  6. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar :) Det var jo forferdelig tungvindt fra DNB. Liker den baren til Amex som viser progresjon. Summerte fakturaene for kortet hittill i år, kom på 220 000, så bør komme 10 000 poeng til snart.

    Har dere tips om hvilket kort man bør prioritere når man har makset CT med Amex og status med DNB?
     
    Last edited: 24. nov 2019
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at det er tungvint, min løsning er et excel ark hvor jeg legger inn poeng mottatt, Og regner tilbake til forbruk derfra.

    personlig gikk jeg tilbake til AmeX elite pga bedre opptjening enn DnB når jeg hadde masker DnB opptjening mot statuspoeng.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte også gjøre dette. Var ikke snakk om og få hjelp.
    De bør få til en ordning asap..
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du ikke har tenkt å si opp amex og dnb mc kan jo bare fortsette å bruke de kortene. Om du skal si de opp for å spare penger kan du bruke shell mc og/eller sas
    Chattet med dnb nå. Fikk svar på chat etter 1min.
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke kunde i DNB i dag, og ser at kravene for SAGA er "SAGA passer for deg som har inntekt på 1 000 000 kroner, samlet husstandsinntekt på 1 500 000 og/eller plasserbar formue på 2 000 000 kroner."

    Oppfyller ikke inntektskravet, men aksjefond og bankinnskudd overstiger formueskravet. Er det slik at dette kun skal dokumenteres, eller kreves det at man faktisk flytter det hele til DNB. Har vilkår i dag som jeg ser DNB vanskelig kan matche, og har ikke så lyst til å gi slipp på det :)

    Ideelt sett ønsker jeg meg kredittkort og intet annet, da jeg heller ikke lenger har boliglån.
     
  11. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ingen planer om å si opp de, de er de kortene som drar inn mest poeng. Tenkte mest på om det er noen andre kort som gir bra omsetningsbonus som jeg kan benytte nå på slutten av året.
     
  12. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Tror den plasserbare formuen må flyttes til DNB ja, saga krever nok at du blir totalkunde, så de kan tjene penger på at du har formuen i deres fond og kapitalinstrumenter. Det går jo an å bare ringe med de å høre, om at de ser at du kan potensielt bli en bra kunde klarer du nok å få Saga på den måten.
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det finnes ikke.
     
  14. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Både jeg og fruen fikk saga uten å måtte være totalkunder. Har kun en klokkeforsikring i DNB.
     
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,243
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har brukt Saga med Curve for 100k/200k poengene og fått? Ved at man ikke får bruke Curve på rabatthelgene...
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, ingen problem. Alt som gir poeng teller også med på statuspoenggrensene.
     
    mrt liker dette
  17. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg snakket med DNB i dag ang minimum inntjening hvor de svarte at de kunne strekke seg til 800k brutto for å innvilge SAGA, men det virker som om det kommer litt an på konsulenten..
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Noe som har fått poeng siste dagene? Pleier å komme dagen etter faktura, men nå har det snart gått en uke.
     
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    poeng kommet på konto her den 17/11 ca samtidig med fakturaen ble klar
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Takker, kanskje jeg fortsatt er i minus etter endel avbestillinger av flybilletter og Curve go back in time.
     

Del denne siden