DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Hva slags rente har folket her? Var lenge fornøyd med renta jeg fikk som Saga-kunde men har sakte men sikkert blitt satt opp til 2.90% nominell. Ringte, det beste de kunne tilby meg var 2.82%... noen som har tips?

2. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har 2,65. Sikkert noen med lavere også.

3. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Er du medlem i noe fagforening e.l utover Saga? Hvordan er sikkerheten din på lånet? Sånn jeg skjønte det på rådgiveren min kunne jeg få lavere om jeg gikk over til rammelån, trengte da en ny verdivurdering for å komme innenfor.

4. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg byttet senest igår over til DNB og saga. Fikk 2.65% rente og gikk også over til rammelån.

5. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Er medlem av Econa, så mulig de prøver å matche akademikeravtalen til Danske. Sikkerhet ca 60%.

6. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    3,24% her. Må tydeligvis ta en prat med dem.

7. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    ble satt opp til 2,69% fra medio november

8. zeldr

zeldr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har klart å få Saga med lav inntekt og mindre enn 2 MNOK i plasserbar formue? Ligger ikke langt unna, men fortsatt noe tid før det bikker 2 (inkl. BSU). Ser Nordea «kun» krever 1 MNOK. Har hatt DNB hele livet uten noen betalingsanmerkninger. Mulig å prøve seg på at man fikk tilbud av Nordea og vurderer å flytte alt dit?

9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,806
    Bonuspoeng:
    350
    Ville kontakta banken jeg. Ingen av oss kan svare på hva de vil si. De uttaler jo selv at de behandler søknader individuelt.
    Slå på tråden til kundebehandleren din du.

10. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tror det var enklere før i tiden. Kundeprogram fungerer ikke alltid like godt og man kan få bedre betingelser andre steder. Selv synes jeg de fleste kundeprogrammer ikke gir nok fordeler og man er tjent med å shoppe tjenester der hvor det er best og billigst.

Nå for tiden har man enkel innlogging og kan benytte bankid til innlogging overalt. Tidene hvor man for enkelhetsskyld samlet alt i en bank er forbi. Med det nye EU-direktivet vil man kunne "multitaske" i enda større grad, og det vil trolig komme flere tjenester etterhvert.

Det at man blir "tvunget" til å ha lønnskonto/brukskonto i samme bank som lån kan man lett unngå ved å bytte brukskonto i ettertid.

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du kommer langt med det. Men hva skal man med det? Kjenner selv flere som ikke er Saga-kunde som har samme rente hjå DNB som det rapporteres om i denne tråden.

Før i tiden brukte DNB Saga som et salgstriks for å få kunde basert på forventet fremtidig inntekt, men det gjør de ikke lenger.

12. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Denne tråden her viser bare hvor idiotisk prisingen(individuell) til DnB er. Det at flere ikke bytter bank bare av den ene grunnen er for meg et mysterium. Det at man er avhengig av å ringe å prute til det kjedsommelige for og få en tilnærmet konkurransedyktig rente, sier jo bare at folk flest betaler for høy rente i DnB.

13. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er DNB-kunde og søkte om Saga for et par dager siden, på bakgrunn av min og samboers samlede årslønn. Etter noen meldinger frem og tilbake med saksbehandler, sier hun at begge to må bli Saga-medlemmer når en søker på grunnlag av samlet årsinntekt. Er det slik for dere andre også?

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    For meg var det motsatt.. Kona fikk ikke SAGA, men kunne få kort som gikk på min konto. Nå skal jeg sende en melding til min kundebehandler og be om at kona også får bli SAGA.

15. holmen

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn tror jeg nok at det er i de aller fleste banker. Hvis du ser på listene på nett over hvilke renter de ulike bankene har, så er vel alle i denne tråden under det.

Men jeg er enig i at hvis man er medlem av et kundeprogram for de beste kundene, så burde man (litt mer) automatisk få de beste tilbudene.

16. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Har du noe belegg for den siste setningen du skriver? Jeg tar en runde en gang i året, men har enda ikke funnet en bank som kan gi meg en bedre rente. Eller er det folk flest i god gammeldags FRP-ånd?

Jeg er kunde hos DNB fordi jeg ringte og prutet hos min tidligere bank. Sånn er det bare. Ikke DNB sin feil at kunder er late.

holmen liker dette
  17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Som tidligere ansatt både i bank og forsikring kan jeg bekrefte dette. Som for enhver annen bedrift er målet selvfølgelig å tjene mest mulig penger, og det er slett ikke noe galt i det. Det innebærer at man i utgangspunktet tar så høye priser man tør, for deretter å justere ned den dagen kunden eventuelt måtte uttrykke misnøye. I de aller fleste tilfeller velger kunden da å bli værende, så fremgangsmåten er relativt risikofri.

18. holmen

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp.
    Akkurat som da jeg prøvde å si opp parabol-abonnementet mitt her for en tid tilbake. De lurte på om jeg ville forbli kunde hvis jeg betalte en tredjedel av den opprinnelige prisen. Ja takk.

De som ikke maser/prater med banken/andre leverandører, er de som betaler for at andre kan få bedre pris på produktene.

19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Tenk at banker vil tjene penger :eek:

20. holmen

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant timing fra DNB.
    I går snakket jeg med rådgiver om lånerente og om kona fikk bli med i SAGA.
    I dag fikk jeg dette:
    upload_2019-12-11_15-10-32.png

:confused:

drsyk, KVTL, ME262 and 1 other person like this.

Del denne siden