DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg nok vente meg noe lignende selv... har 2,59% på mitt primær lån pr. idag... men 2.73% på sekundær og tertiær etc....
     
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    sitter i samme båt. får poengene 7. men ikke denne gang.
    godt med forumet her, for det hadde gått meg hus forbi:oops:

    gi en lyd hva diamant sier da. jeg som ennå klater mot gold må nok vente en måned på svar:D
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Dnb bekrefter nå at poengene er litt forsinket.
     
    bombusfervidus liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    5,607
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg vært så utålmodig og tatt kontakt med DNB om manglende poeng denne måneden. DNB sier at ca. 450 kunder er rammet av feilen og manglende poeng vil bli overført sammen med februar-fakturering, dvs. ca. 7. feb.
     
    snus_mumrikken, ChrisTW and OttoL like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det som slår meg med DNB av og til er at de virker veldig strømlinjeformet utad, men de der systemene de sitter med må nå nesten være datert tilbake til 2. verdenskrig. For det kan vel umulig være så vanskelig?
     
    jonss liker dette
  6. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg forsøker å registerere SAGA MC-kortet i MasterCard Airport Experiences-appen, så får jeg bare feilmelding om at kortnummer er ugyldig. Noen andre som har hatt dette problemet?
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Funker ikke på mitt heller. Men er nok pga bonusopptjening allerede er aktivert på kortet.
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    928
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en myriade av systemer fra alt mulig de har tatt borti i årenes løp. Det værste jeg vet om er DnB livsforsikring (tidligere Vital) hvor systemet er så utdatert at det vanskelig lar seg knytte opp mot andre systemer. Derav er det feks umulig å få eFaktura fra DnB Liv. Hvis du spør så får du et hyggelig svar tilbake om at «nei det tilbyr vi ikke men du kan få avtalegiro!»
     
    Chrisbgg and OttoL like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    DnB er ikke alene. Det er mye gammelt der ute.
    Når det gjelder Efaktura mm., det handler mye mer om vilje enn at ting liksom skal være så vanskelige. Hovedårsaken er nok heller at det sitter noen gamle seniorer og skalter og valter med systemene og syns væla var bedre før og vil ikke gjøre noe med det. Så sitter det en ledelse og nikker og bukker og er livredde for at gamlingene skal dø/pensjonere seg så de tør ikke gjøre noe, før de en dag oppfatter det som er en kjennsgjerning; Kjerkegården er full av uunværlige mennesker.
    For ordens skyld, jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg selv er en gammel senior så ingen skal komme å ta meg for å trakassere en yrkesgruppe. Men... Jeg har ikke endringsangst :)
     
    October, drsyk and Xflipper like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde man kunne avskrive både hardware og software i regnskapet:D For å opprettholde konkurransedyktighet er vel det nødvendig å oppdaterer sine systemer, og innfase den yngre generasjon i håp om at de blir der i 30+/- år for å drifte og videre utvikle systemene, og ikke kun for å opprettholde det eksisterende som har blitt et dinosaurus.

    I verste fall blir det out sourcing og IT avdeling i et u-land, der kundeservice svarer på engelsk og ikke minst den innloggende portalen må en benytte google translate for å få norsk tekst... Nei her må en takke DNB for å gi oss 20.000 status poeng på sølvfat...Ellers hadde jeg takket for meg og byttet bank;)

    Endrings angst, rekkevidde angst, klima angst, hva skal vi all den angsten?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, rent finansielt finnes det nok midler. Problemet er gjennomføringen. Dokumentasjon er mer eller mindre ikke eksisterende. Yngre krefter (især de som faktisk kan noe) søker ikke på slike jobber i et arbeidsmarked som skriker etter folk. Når så man sitter igjen med de som kan systemet uten dokumentasjon og ikke finnes interessert i å dokumentere/endre/åpne på noen som helst måte som truer deres posisjon som småkonger, da blir det vanskelig.

    Om man så skulle greie å få inn yngre krefter, så skal de ha sterk rygg for å stå i mot de gamle som vi motarbeide dem for alt hva det er verdt.

    Så, en dag, forsvinner de, pensjon, jobbskifte, død, whatever. Det ropes krise i helle firmaet, dyre konsulenter blir hentet inn og en møysommelig prosess blir tvunget fram. Mest sannsynlig overgangen til et eller annet standard system, i noen tilfeller utvikler man nytt, enten på ruinene av det gamle eller et eller annet kommers rammeverk.

    Men, dette er en digresjon fra trådens tittel. Jeg skal holde kjeft :)
     
    livinspeed, tobbens and drsyk like this.
  12. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdaterte mitt kort i appen i går fordi det forrige var utløpt. Det gikk helt fint, to nye loungebesøk lå og ventet.
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Vi snakker om en bank som fikk en nativ mobil-app i 2019! Norges største bank ...

    Legg inn sperre for FTP i DNBs nett, så skal garantere at banken stopper!

    Siden jeg er av yngre garde, så føler jeg meg ikke krenket her :)
     
    drsyk, RoadKing and OttoL like this.
  14. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Noen av dere som har stoppet eurobonusopptjening på Saga og mottatt nye velkomstpoeng ved å starte igjen eks et halvt år senere? Jeg har stoppet min da jeg ikke har behov for statuspoeng før om 8 mnd.

    Digresjon rundt DnB er vel at de leverer vel alt helt på det jevne, andre banker er kanskje hakket mer offensive på enkeltprodukter, men totalt sett er det vel vanskelig å finne noen som er bedre på alt?
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Med gode mellomrom har jeg fått(Mener 2 ganger)
     
    drsyk and Andyfly like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,866
    Likes mottatt:
    57,435
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lenge vil du si at et godt mellomrom varer? :cool:
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    4-6 mnd. Hadde kortet i 6+ mnd begge gangene.
     
    drsyk and holmen like this.
  18. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Helt konge, passer perfekt for meg.
     
  19. Saints

    Saints Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig svaret på dette står i et av mange tidligere innlegg, men når det kommer til overføring av de 10.000 poengene fra dnb..
    Beregnes de etter 100k i forbruk på mastercard eller 100k i innbetaling av faktura?
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    100.000 i forbruk.
     
    Saints liker dette

Del denne siden