DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det lønner seg aldri å binde, hva enten det gjelder strøm, tlf eller rente. Over tid taper du. Hvis ikke hadde de aldri tilbudt det.
    Å binde er bare lurt for de som trenger forutsigbar økonomi.
     
    drsyk and Maggie like this.
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    No shit altså:D Har lært the hard way
     
    drsyk liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde feilen 1 gang i livet, det hold, nå aldriiiiiiiiiii igjen?...Venter med å binde om mulige 2-3 mnd, da er markedet enda mer i resesjon, forventer noen flyselskap går under også, Chapter 13... Da griner FED igjen! Norges (klovner) Bank vil da slavisk følge etter...
     
  4. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål om bonusopptjening på Saga kredittkort:
    Vi hadde bestilt billetter til Beijing i påsken. Jeg betalte med mitt Saga kredittkort og fikk selvsagt poeng for det da jeg betalte for billettene. Nå er turen kansellert og jeg har fått pengene tilbakeført på kortet. Saldo på Saga kortet er nå på ca kr. 20.000 . Hva skjer nå man står i pluss på kredittkortet? Vil jeg få poeng når jeg bruker kortet mens jeg beveger meg nedover mot 0 i saldo eller får jeg kun poeng når jeg faktisk bruker kreditten? Hvis jeg får poeng så har jeg på en måte fått poeng for de samme pengene to ganger.....men håper jo selvsagt at det er mulig....
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du får poeng for alt forbruk, så no worries
     
    Ombo liker dette
  6. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Da har Dnb en bedre ordning på det enn Amex Elite. Får du tilbakeført penger der så venter de med poeng til du har samme saldo som du hadde før pengene kom tilbake. Dersom man frykter kanselleringer så er kanskje Dnb det beste kortet å bruke da...?:oops:
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Refunderinger til kortet gir negativ poengopptjening, så i praksis blir det nok null poeng på de neste 20k.
     
    Rikke liker dette
  8. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, det høres mest logisk ut.
     
  9. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle svar. Enig i at det logiske er at jeg ikke får ny poengopptjening men at de venter med poeng til jeg har samme saldo som da beløpet ble betalt tilbake. Blir spennende å se. Håper imidlertid at forbruket teller mot de kr 100.000 jeg må bruke for å få status poeng. Ellers sliter jeg med å få høyt nok forbruk i tide.....
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 20k i forbruk. Ikke 40.
     
    drsyk liker dette
  11. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er dessverre også redd for det. Men kunne jo håpe siden billettene ble betalt i 2019 og nå er vi i 2020........
     
    Xflipper liker dette
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er faktisk ikke riktig. Jeg bandt renta på huslånet på 2,1 og det lønte seg faktisk i den perioden den var bundet. Det var ikke mye jeg tjente riktignok, men dog...
    Jeg bandt ikke renta for å tjene på det, men som du skriver for forutsigbar økonomi (nyskilt og greier, så da var det greit), men det skader jo ikke å ta med seg en liten gevinst på toppen.
     
    RoadKing liker dette
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er ikke helt riktig vel? Din første opptjening i september går på gammel EB periode. Om du derimot går over noen dager inn i Oktober derimot vil regnestykket stemme (mulig det bare var en skrivefeil?)
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer litt an på timing hos SAGA og opptjenings periode hos SAS, enkelte har meldt om 40k er teknisksett mulig.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen regel uten unntak :)
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Skrev litt dumt ser jeg. Klart, du får ikke poeng en gang til for penger som blir refundert til kortet. Men om du innbetaler 5k mer enn du skylder på kortet får du poeng når du bruker de 5 også
     
    Ombo and trygveat like this.
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,012
    Bonuspoeng:
    183
    Et tips som ikke er så kjent er når man gjør kjøp i utlandet og bruker mva refusjon som fks Global Blue. Da setter man Visa kortet sitt opp som mottaker av mva refusjon. Så man ikke ender opp med fratrekk av ebpoeng/cashpoints osv.
    Bruker de 16 sifrene foran på bankkortet.
     
    Ombo, drsyk and trygveat like this.
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Tar det i cash i stedet...:D
     
    drsyk liker dette
  19. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Du har helt rett, det var en skrivefeil Men spiller ingen rolle for min del ettersom DNB uansett ikke vil ha meg som kunde. Nekter å gi meg Saga kort hvis jeg ikke flytter over lønnsinngang til dem, selv om jeg oppfyller de krav til inntekt som kommuniseres og har konto i banken fra før.
     
    OttoL liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen sjekker om du har lønn hos DnB etter at du har fått saga ;)
     
    drsyk liker dette

Del denne siden