DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,872
    Bonuspoeng:
    293
    Hett tips til Saga Platinum-kunder: ikke bestill nytt kort. De sendte meg et vanlig gullkort istedet..
    66E15513-21A1-4940-9009-8E68A777F4C1.jpeg

Vaskehanske and holmen like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Det fikk kona også. Måtte bestille på nytt.

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Mtp EB-opptjening; betaler man per måned, eller per 30-dagersperiode, slik at det vil være best å vente med å aktivere EB-opptjening til man er begynt på februar?

Noen som har prøvd og sett om de får poeng/spend på SAGA ved bruk av (nye) payr?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,872
    Bonuspoeng:
    293
    Hva fikk hun da?

5. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Gold, er ikke Plat.

Det var noe rart med nettbanken, som gjorde at koblingen mot Saga hadde blitt borte.. Ikke spør meg.

6. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Per måned. Så nå hadde jeg ventet til mandag for å være sikker på å ikke måtte betale 99 kr for januar.

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,940
    Bonuspoeng:
    183
    Har lånet mitt gjennom Akademikerne i Danske Bank pr idag men vurderer å bytte over til DNB da jeg begynner å bli rimelig lei Danske Bank. Har fått 1,45 i tilbud på renta der som er noe over 1,25 som jeg har via Danske.. Men DNB Saga følger med. Verdt det? :p Lånet er på 3,3 mill så er vel ikke så stor differanse i mnd kostnader med litt høyere rente.

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo alltids flytte, få innvilget SAGA, og så flytte tilbake (litt, ikke umiddelbart) senere. Jeg vurderer å gå hinn veien. Min kusine som jobber i bank gjorde meg oppmerksom på at jeg ikke trenger å komme innenfor 5x-inntekt ved flytting av lånet, kun ved inngåelse (kvalifiserte til SAGA før jeg søkte lånet).

Men det er jo fort 8k i året, da (hvis du har serielån, som meg). Jeg er studentmedlem, så betaler ingenting for medlemskapet i akademikerne, så kan jo stille seg litt annerledes for din del hvis du betaler kontingent.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,940
    Bonuspoeng:
    183
    Er studentmedlem selv :D

10. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å bestille SAGA m/Eurobonus for å få 20K i velkomstpoeng og opptjene grunnpoeng nå som det er litt tynt med flyreiser. Banken hevder jeg må ha lønns-/brukskonto i DnB for å få kortet.

I dag har jeg Skandiabanken og bruker aldri kortet deres. Betaler bare regninger med den kontoen og all bruk går på Amex og SAS MC. Husstanden har lån i DnB.

Er det noen som har satt seg inn i eventuelle vesentlige ulemper med å bytte til DnB?

Jeg startet å lese denne tråden, men 74 sider ble litt mye:rolleyes:

rota liker dette
  11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dere har lån DNB har dere vel også en brukskonto som lånet trekkes på? Ser ellers ikke noen store ulemper på å bruke DNB vs Sbanken som dagligbank.

Er du misfornøyd så er det jo bare å endre tilbake til Sbanken etter du har fått innvilget Saga

Points4Fun liker dette
  12. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng! Er jo bare å bytte igjen. Ja, har brukskonto i DnB registrert på fruen, men det er jeg som skal bygge statuspoeng.

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er dette kanskje svart på før. Jeg har et DNB SAGA MC ekstrakort på kona. Jeg ser jo at hennes forbruk kommer på min faktura. Men teller forbruket på ekstrakortet med i de 100k / 200k omsetning som kreves for å få 10k / 10k Eurobonus statupoeng på min hovedkonto?

14. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Ja:)

TravelManBiz liker dette
  15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om Power kommer på neste supertilbud?

16. Pettersen

Pettersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    HEHO and Xflipper like this.
  17. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
  18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper ikke dette betyr slutten for Supertilbud hos Power med DNB Mastercard :(
    Denne helgen har ligget fast i flere år!

HEHO liker dette
  19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som har opplevd ikke å få (eller å få) nye velkomstpoeng på kortet i det siste? Har som regel fått nye etter et opphold på 4+ måneder. Sist jeg hadde opptjening var i juli 2020.

Lurer på om de har strammet inn og fikset systemene, eller om det kan skyldes at jeg var litt uheldig og aktiverte én dag før fakturering i januar. Spør selvfølgelig ikke kundeservice, så lurer derfor på folket her sine erfaringer.

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk velkomst poeng sist kampanje som vel var sommeren 2020?
    Aktiverte på nytt nå og fikk første faktura for et par dager siden. Der var det ingen velkomst poeng men eller ingen mnd avgift for eb opptjening. Så venter en mnd og avventer. Har Pb kort. Bestilte saga kort til fruen som aldri har hatt egen eb opptjening, så der kommer det 20K poeng.

Neonex liker dette

Del denne siden