DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Virket glimrende her også. Nå blir det overnatting + middag hos Nordic Choice! Selv om hotellet selv sa at det ikke gikk ann å bruke gavekort på sånne pakker, men nordic choice kundeservice sa at det ikke er et problem. De la inn kommentar på ordren og jeg må ta med gavekortet til hotellet ved innsjekk/utsjekk
     
    tobeornot999, Maggie and freddyen like this.
  2. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ble jammen meg litt komplisert. Nå har vi registrert oss for kampanjen der vi skulle få 1000 kroner ekstra i gavekort fra DNB gjennom "Neste sommer"-programmet. Men, hvordan går man så frem for å bestille gavekortet fra Choice? Online? (fant ingen steder å legge inn en ekstragode fra DNB der). Telefon?
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113

    Gavekortet kjøpes her:
    https://www.nordicchoicehotels.no/digitale-gavekort/?epslanguage=no
    Følg så instruksjonene i vedlegget over for å få lagt til 1000 kr.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk lagt på 1000 kr på ett "gammlet" gavekort jeg kjøpte til samboer i julegave, utstedt i desember, og betalt med enten SAS MC eller Amex.
     
    Maggie and CowboyDan like this.
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Så da er julegaven i år sikret allerede? :)
     
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    En lei tendens til å være "utsolgt" for produkter på nett som er utelatt fra tilbudet som freddyen nevner - vilkår som du nå bør kjenne til etter så mange runder ;)

    Absolutt mulig, 20% vil da selvfølgelig regnes etter rabatt, men utenom det er det ingen problem.

    Det var 5% bonus pr kjøp om jeg ikke husker feil, men USBL la dessverre ned dette for noen år siden.

    --
    Ble lesende litt bakover i tråden:p Når det gjelder NCC-gavekort, så står det på Neste Sommer at "gavekortet er gyldig i 72t etter bestilling" - er det en skrivefeil og skal være "om 72t" eller må det brukes umiddelbart? Sistnevnte er jo kjedelig, da det ikke er planlagt noen hotellovernattinger i nærmeste fremtid.

    Edit: det står ett år hos NCC, så da regner jeg med det er det som gjelder
     
    Last edited: 27. mai 2021
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Det er verdikoden fra DNB som har 72 timers gyldighet. Du må altså sende gavekortnummer hos NC sammen med ved verdikoden fra DNB til kundeservice innen 72 timer.
     
    livinspeed liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ny Eurobonus status for meg er 1 nov hos SAS. Har DNB saga og tenker å bare smelle til med litt forbruk på det og skal legge ut for en reise som er 50/50 om må kanselleres, hvis de pengene blir returnert til kortet i desember, vil da statuspoengene man har fått i september/oktober bli trukket eller er da alt good? Og da til neste år må bruke 100 000 kr + det som er tilbakeført i Desember for å få nye 10 000 status poeng?
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Basert på lignende, men ikke helt parallell erfaring:
    - Poeng trekkes aldri tilbake
    - Du må regne med å tjene også for refundert beløp, men kanskje du er heldig og at tilbakedatert refunds ikke teller
     
    paramberg liker dette
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, da får vi se :) Vet du om jeg må være ferdig med forbruket mitt på fakturaen som sendes i oktober og ikke i november ettersom det virker som poengene først kommer etter faktura dato?
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, grunnpoengene kommer samtidig med faktura og ekstrapoeng, i mitt tilfelle rundt 15.-18. hver måned.
     
    paramberg liker dette
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Nytt supertilbud i helgen hos Power, men hvis ting ikke er på nettlager, får man da ikke rabatt siden de kanskje trekker på kortet først når de sender?
     
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Du får rabatten
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, forutsatt at man klarer å putte det i handlekurven… står bare «ikke på lager» på flere produkter jeg vil ha :(
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være det er mulig å bestille i butikk. Jeg hadde det på et tidligere tilbud, hvor jeg gikk til en Power-butikk og bestilte og betalte under kampanjen. Hentet produktet uken etterpå. Det forutsetter at det er noe som er på vei inn igjen såklart.

    En kompis ville kjøpe Oculus Quest 2 men den er ikke på lager og de visste ikke når den kom inn igjen
     
  16. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er du ute etter? Det meste kan bestilles om du reiser til nærmeste butikk - merk at produkter unntatt fra tilbudet (som nevnt i e-post DNB sender ut samt står på nettsiden til DNB), ikke vil være tilgjengelig i nettbutikk i kampanjeperioden. Samtidig kan også mye løses fra sofaen hjemme via chat
     
  17. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Dnb er muligens ikke den rimeligste banken på boliglån. Syntes kampanjen de har sammen med power 20 pros rab. er en god grunn til å beholde et DnB kort. Konstaterer som flere foran meg i tråden kommenterer at ofte er ikke varer tilgjengelig for nettkjøp under slike super kampanjer. Samtidig er varen ofte tilgjengelig på mandagen. Litt sleipt gjort. Selv om en kan prøve seg direkte med butikk så er det jo veldig praktisk og handle fra nettsiden. Fikk imidlertid løst en sak ved kjøp av en god del belysning fra Philips hue via chatten (50 min kø for å komme gjennom). Uansett håper samarbeidet DnB og Power fortsetter i mange nye år med sine normalt 3 til 4 årlige supersalg - slik at en kan bruke mer cash til reise :)
     
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Det aller meste kan bestilles, så fremt det ikke er et utgått produkt som er utgått i alle unntatt én butikk. Mye av grunnen til "ikke på lager" er veldig uvisse leveringsdatoer, men stikk gjerne innom nærmeste butikk eller chat med kundesenteret så kan det alltids løses så frem varen ikke er utgått fra sortiment eller untatt tilbud :)
     
  19. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet hvordan man kan følge med på opptjeningen sin mot statuspoeng fra DNB mastercard upgrade? Jeg fikk nettopp 10 000 statuspoeng da jeg passerte 100 000kr i forbruk på mastercardet. Har behov for å utsette de neste 10 000 poengene for dette året til etter september, for å havne på neste års sas-periode. Skulle gjerne hatt en plass jeg kunne sjekke hvor jeg ligger an i forbruket, så jeg ikke ved en feil får 10 000 nye bonuspoeng før oktober.
     
    Teletori liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre.
    Men lag et Excel-ark, hvor du legger inn alle kjøp, med summering.
    Og så slutter du å bruke kortet en god stund før du nærmer deg 100k, så du ikke går på en smell ved at Spotify trekkes uten at du husket at du hadde det på det kortet. :)
     
    Maggie and thrain like this.

Del denne siden