DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Ser man ikke det under "Min økonomi"? Under "instillinger" har jeg fjernet alt utenom "SAGA Gull Mastercard" og trodde jeg kunne summere differansen for hver måned for å se hvordan jeg ligger an.

    upload_2021-6-18_13-28-0.png
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, det kan man også gjøre. Glemte den muligheten.
    Er over gjennomsnittet glad i å lage oversikt over ting i Excel, så da bruker jeg det. :)
     
    Trent600 liker dette
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Denne var genial. Den muligheten har jeg ikke tenkt over...
     
    cooolcatz liker dette
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Man har det samme i DNB appen
     
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Var en Rhyzen 9 prosessor og egentlig alle andre komponenter for å bygge en ny PC. De hadde vel 4 av de 9 tingene jeg ville ha (unntatt 3080 og 3090 nvidia skjermkort som selvsagt er umulig å oppdrive noe sted)
     
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Komponenter generelt er lotto, de blir solgt så snart de blir gjort tilgjengelig. Man kan ikke bestille varer med ukjent leveringsdato i nettbutikken, så det er nok derfor du opplevde at det ble borte. Butikk kan legge inn bestilling uten problem, men vær obs på totalt ukjent leveringstid.
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Noen her som har hatt suksess med å prute på renten i det siste? Vet at sist jeg spurte så matchet de ikke Danske. Nå er det jo flere andre banker som har nærmet seg danske og ligger på rundt 1,31% eff. Må jeg ha tilbud fra andre banker for å få dem til å matche rente eller kan jeg i rette tilfeller klare meg bare med å nevne/true med det? Får nemlig ikke lån andre steder pga kredittkortene og lån over 5x inntekt, og vil nødig senke kredittgrensene.
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,804
    Bonuspoeng:
    113
    Har opptjeningsperiode 1/8-31/7, og driver og styrer inn de første 10k statuspoengene fra DNB i den nye opptjeningsperioden. Må bare være helt sikker, så jeg ikke glipper på noe: Disse poengene utbetales samtidig med ordinære ekstrapoeng? Så hvis jeg mottar ordinære ekstrapoeng rundt 5. hver måned vil jeg motta mine 10k statuspoeng den 5/8 gitt at jeg passerer 100k i omsetning i august?
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Gitt at du passerer 100K i omsetning før 5. august, så ja. Du mottar ikke flere statuspoeng fra DNB denne opptjeningsperioden hvis du ikke fikk dem i går.
     
    Gullars liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,804
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke veldig farlig om poengene kommer i september heller. Det viktigste er at de ikke plutselig dukker opp på konto typ dagen etter at jeg har passert 100k...
     
    Rscott liker dette
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig. Ville bare være sikker på at andre ikke misforsto at det gjaldt omsetning i en gitt mnd, men fra faktura til faktura.

    Sliter med det samme. Har vel 5000 kroner igjen før jeg bikker 200K, og opptjeningsperiode ut september. Har gitt opp å fornye diamant denne perioden, så da kan jeg like gjerne vente med de siste 10 til neste. Har lagt kortet i skuffen :)
     
    Gullars liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Er poengene dine datert 5. i hver måned? Jeg får mine poeng 3-4. i hver måned men f.eks nå var de datert 29. juni.
     
    Gullars liker dette
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får de den 7. og de er datert den 2.
     
    Gullars liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,804
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble litt usikker siden jeg akkurat har startet med DNB MC igjen, men samme for meg som for @Nuvolari. Mottatt i dag og datert 2. juli (for øvrig veldig hyggelig med den doble velkomstbonusen som jeg hadde glemt ut!):
    911A005C-99CB-49E0-9FE2-1383092DEC60.jpeg

    Dette virker jo å være ganske trygt, men for å være helt sikker går jeg over til NCC MC resten av juli. Doble poeng der er jo heller ikke å forakte :)
     
    Upsaker liker dette
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Du har helt rett. Her har det skjedd en endring i år. Før fikk jeg alltid poeng sammen med faktura, men jeg ser at i år har poengene blitt avregnet 3-5 dager før faktura, og ofte før de siste transaksjonene er gjennomført. Jeg sjekket også noen regninger fra fjoråret, og der var det alltid sammenfall mellom fakturadato og poengavregning.

    Det betyr at det kan bli mer uforutsigbart å "time" statuspoengene til riktig periode.
     
    Upsaker and Gullars like this.
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge før sa du opp abonnementet før du fikk ny velkomstbonus? Jeg har jo tenkt å la kortet ligge i skuffen til nærmere jul, så det er jo egentlig ikke noe poeng å betale 99 kr/mnd. Ny velkomstbonus hadde jo vært ytterligere en topping på kaken.
     
    Gullars liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,804
    Bonuspoeng:
    113
    Det var vel i fjor en gang, men da hadde jeg PB, så overgangen til Saga ville vel uansett gitt meg ny velkomstbonus.
     
    Rscott liker dette
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Verdt å være litt obs på at man som utgangspunkt mister opptjeningen dersom man fjerner EB-upgrade, så man skal i prinsippet starte på 0 igjen når man aktiverer på nytt. I praksis så er det vel derimot meldt om at man fortsetter på samme count som tidligere, men dersom det ikke skjer så er det jo dumt :)
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke om det er slutt på å kunne få ny velkomstbonus etter en viss tid eller om jeg var for tidlig ute, men her er i hvert fall min oversikt.
    Kanskje den er til hjelp for noen. Jeg har vanligvis deaktivert opptjening etter kort tid.


    Innmelding juni 2021
    Ingen velkomstpoeng juli 2021

    Innmelding juni 2020
    Velkomstpoeng juli 2020 (det var da kampanje, men jeg fikk ikke doble poeng)

    Innmelding august 2019
    Velkomstpoeng september 2019

    Innmelding oktober 2018
    Doble velkomstpoeng november 2018

    Innmelding januar 2017
    Doble velkomstpoeng februar 2017
     
    EndreD and Maggie like this.
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringen min fra forrige kampanje er at de gir 10k(kampanje summen) og ikke 20k til kunder som har fått tidligere. Dette ble fortalt av kundeservice.
     

Del denne siden