DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Da vet vi litt mer om faste rabatter.
    https://www.dnb.no/fordeler/faste-rabatter.html

Alle fysiske butikker uten netthandel har forsvunnet.
    Der hvor brukerstedet har både netthandel og fysisk butikk, gis det kun rabatt i nettbutikken.
    Rabatten aktiveres med rabattkode og på generelt grunnlag så tillater de færreste nettbutikker bruk av rabattkode i kombinasjon med salg/kampanjer.
    Med andre ord - det gis 10% rabatt på fullprisvarer (men det kan selvfølgelig finnes unntak).

Mulig at flere butikker kom til etter hvert, men akkurat nå er det ikke mye å rope hurra for.

tobeornot999 and Maggie like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,047
    Bonuspoeng:
    183
    Litt av en devaluering :(
    Mulig det åpner for betale med annet kort når koden allerede er registrert.

freddyen liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble helt ubrukelig over natten, ja :(

Og hvis de periodiske (men ganske faste) supertilbudene på Power og "de vanlige" også er blitt borte, har hele rabattordningen blitt devaluert til verdiløs

4. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror ikke det er DNB alene dekker rabatten. Jeg bestilte MacBook Pro ved forrige supertilbud den 02/12/21 (Estimert levering er 29/03/2022 o_O), og så at den i går ettermiddag hadde falt fra 41 990 KR til 39 490 KR i nettbutikken en kort periode. Etterspurte prismatch hos Power, men fikk til svar at jeg ikke fikk både prismatch og rabatt hos DNB.

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerer helt fint, så lenge det skjer under Supertilbud. Prisroboten matcher andre aktører automatisk. Den blir i noen tilfeller slått av under selve tilbudsdagene og prisen låses da mot billigste tilbyder. Sikkert for å unngå "sabotasje" fra andre butikker.

Men du kan ikke forvente at Supertilbudet gjelder om varen går ned i pris etter levering, eller mens den står i bestilling. Du bør ikke gjøre noe som kan føre til at ordren/betalingen avbrytes eller re-faktures til ny pris. Da detter koblingen mot Supertilbud bort.

Last edited: 18. jan 2022
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Samme har jeg registrert.
    Dagen før tilbudet var leveringstiden kort, når tilbudet var i gang var det 3 mnd leveringstid på maskinen..
    Men jaggu ble den levert i løpet av 2 uker likavell..
    Skulle nesten tro at det var noen kreative sjeler der som tilpasset leveringstiden litt akkurat i de dager hvor produktet var priset mest attraktivt for kundene.........

7. avi8or

avi8or EBD, Avis Presidents club

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig denne funksjonen har vært en stund, men oppdaget at man kunne bestille leiebil i loungekey / Mastercard appen.

Her fikk jeg en gunstig pris og fikk booket sommerens leiebil til 1/3 av hva Avis skulle ha.

Attached Files:

Bolle, Jensemann, Rscott and 8 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig! Og takk for godt tips!

Dette var totalt ukjent for meg i alle fall. Selv om jeg har fulgt med på innlogget side hos DnB om fordeler i saga/pb

avi8or liker dette
  9. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Var nytt for meg også. Løsningen ser ut til å være en white lable løsning fra Cartrawler, samme som står bak leiebil booking hos Norwegian og mange andre. Så ikke noe unikt for Loungekey, og troligvis samme priser som Norwegian

tobeornot999 and Maggie like this.
  10. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om og i tilfelle når Saga-programmet får tilgang til Concierge Service igjen?

Eksempelvis har Eurocard Platinum samme Concierge Service som DNB Privat Banking og da burde DNB Saga også ha samme tilgang. Var jo Concierge Service i Saga-programmet tidligere.

11. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var i kontakt med DNB om dette etter at tjenesten ble avsluttet i fjor høst, og de sier Concierge Service ble benyttet av svært få kunder og følgelig avsluttet. I stedet jobber de med et konsept som blir mer attraktivt for flere, uten at de kunne si noe mer om hva og når.

12. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Er nok derfor AmEx Platinum Card heller ikke har tilgang til Concierge Service mer. Vil tro at mennesker i Norden generelt ikke er like vant til å benytte seg av denne tjenesten på samme måte som f.eks. i UK, USA og sør i Europa.

13. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for bra tips! :) Antar man ikke kan kombinere dette "tilbudet" med status fra Avis/Hertz/etc.?

14. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Det stemmer nok. Jeg klandrer de heller ikke, for produktet Affinion leverte de siste årene var ikke spesielt imponerende. Eksemplet de alltid bruker med bestilling av bord og blomster ordner man nå raskere og enklere selv online, og utover det var det svært sjeldent de løste mine forespørsler. Tidligere år opplevde jeg i større grad at de kunne ordne bord på fullbookede restauranter, skaffe billetter osv, men kvaliteten forsvant litt. Jeg har dog ingen erfaring med leverandøren til Eurocard.

15. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen som har noen rykter for når neste kampanje med doble velkomstpoeng er?

16. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var ikke kjent med det, men ble sagakunder i desember og både samboer og jeg fikk doble velkomstpoeng. Om det gjelder fortsatt aner jeg ikke da det ikke stod noe om det i utgangspunktet.

17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg byttet fra Saga til Private Banking i desember. Jeg ble aldri gjort kjent med at det skulle være doble poeng, mener å huske det også da sto 10.000 på nettsiden, men som en hyggelig overraskelse dukket 20.000 poeng opp :)

Gabface liker dette
  18. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å avbestille SAGA Visakort men beholde SAGA? Jeg bruker kun SAGA Mastercard og har flyttet over lån + debitkort til Bulder. Ønsker å beholde SAGA-fordeler men vil gjerne unngå å betale 300 kr for et visakort jeg ikke bruker.

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Betaler man for visa-kortet eller betaler man for programmet?

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Du vil spare 300kr, men likevel beholde godene? Hvor mye er 300kr delt på 365 dager...

Del denne siden