DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Og de kommer i porsjoner a 10000 poeng.

Første batch når man har omsatt for 100k kr på Mastercard. Og neste 10000 når man har omsatt 100k kr til.

Og som @mrt sier: her kan man ta ut poengene når man selv vil (ved å styre omsetningen på kortet), men får max 2x 10000 poeng pr kalenderår.

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    89C131E5-D99A-46D8-985A-CD5BFD41908E.jpeg

Noen som har fått med seg ny modell for dette? Har hatt stor nytte av de faste rabattene på noen store møbelkjøp, så kjipt om det forsvinner i sin helhet, da jeg også planlegger noe i 2022.

Maggie liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Den var litt kjip, ja!

Det har ikke kommet noe mail eller info til meg i alle fall. Så jeg ville ikke visst det om du ikke tok det opp.

Maggie liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,262
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fått noe informasjon om dette, har noen andre sett noe?

5. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Har heller ikke fått noen personlig informasjon om degradering av fordeler.

Men på nettsiden

https://www.dnb.no/kort/mastercard/faste-rabatter.html

står det klart

Viktig info!
    Fra 31.12.21 opphører dagens versjon av Faste rabatter. Uten noen videre informasjon om hva som evt erstatter disse.

tobeornot999 liker dette
  6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere brukt disse faste rabattene mye?
    Selv har jeg brukt dem én gang tror jeg (men det kan har vært Supertilbud... noen av butikkene har hatt både fast rabatt og Supertilbud).
    Så lenge de ikke endrer på Supertilbud er jeg fornøyd.

Jeg tipper at de faste rabattene erstattes av en cashbackportal ala ViaTrumf.

tobeornot999 liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Nyter godt av det støtt og stadig utenom supertilbud, både den tidligere hos David Andersen, interiør fra Aword og Høie, og klær fra Follestad.

Favoritten har helt klart vært Aword, og da blir det fort i kroner og øre en ganske betydelig besparelse på produkter som følger produsentens faste prisliste og har sentrale kampanjer. Fint å kunne kjøpe når det har vært kampanjer og allikevel få en fast rabatt i tillegg, som ofte har vært bedre enn eller likt som å vente på supertilbud.

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Mest supertilbud bruk her. Men liker noen av de faste også, og Follestad har vært gjenganger.

freddyen liker dette
  9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar fra et nytt kort er utstedt til det lar seg registrere i LoungeKey?

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Funket så fort kortet hadde rukket postgangen hjem til meg :)

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Men når det er sagt trenger du ikke egentlig Lounge Key registrering eller app.

Det er uansett kortet i seg selv som er nøkkelen til loungen. Og de som trekker kortet i lounge skranken ser at det funker :)

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Fant til slutt ut hva som skulle til; starte fra scratch og registrere ny profil hos LoungeKey. Måtte velge nytt brukernavn, men merkelig nok gikk det greit å bruke samme e-post og telefonnummer som før. Dette gjaldt forresten bytte fra Saga til Private Banking, så jeg hadde fått nytt kortnummer. Mulig ting går litt smidigere hvis det bare er snakk om å oppdatere utløpsdato på eksisterende kortnummer; det vil jo vise seg når den tid kommer :)

tobeornot999 liker dette
  13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Det ser ut som at både Supertilbud og den nye utgaven av faste rabatter, som lanseres 15. januar, kun blir tilgjengelig i kundeprogrammene.
    Altså ikke i kombinasjon med "DNB Mastercard".
    Jeg tror ikke at DNB krever at du flytter kundeforhold fra annen bank, men det er en forutsetning å bestille vanlig Visa-kort for 295 kr i året.

Fasiten får vi sikkert i midten av januar, årets første Supertilbud kommer vanligvis da :)

tobeornot999 liker dette
  14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, partnerne ønsket vel et snevrere program - slik det var så kunne alle få 20%-30% på Høie, Power mm.

Vi som er PB kan jo håpe på differensiert tilbud :)

tobeornot999 and Maggie like this.
  15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Over på noe helt annet og et lite hjertesukk...

Mastercard Upgrade for SAGA-programmet gir besøk i lounge. På DNB sine sider så henviser de til at man bruker Loungkey-appen for å se hvor man har tilgang, hvilke tilbud som gjelder etc..

Når man er logget inn i Loungkey-appen fremkommer det som under mtp. gratisbesøk, og fra FAQ/hjelpesider i appen rundt besøk og belastning.

Det som ikke står noe sted her er at gjester ikke inngår i gratisbesøkene, men belastes samme pris som besøk utover grensen. Det står ingenting hos Loungekey om dette, det står ingenting på DNB sin infoside om dette. Etter spørsmål og en samtale med en kundebehandler hos DNB på chat kom det frem til at du må faktisk se på prislisten for kortet, hvor det står listet sammen med valutapåslag og kostnad for å få tilsendt papirfaktura.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke forventet å bli belastet for et besøk av meg pluss en gjest, gitt.

upload_2022-1-3_11-0-43.png
    upload_2022-1-3_11-10-42.png
    upload_2022-1-3_11-5-23.png
    upload_2022-1-3_11-7-10.png

mrt, jgroneng and ChrisTW like this.
  16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    113
    Ble plutselig enda mindre attraktiv…

17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113

Og for å gjøre forvirringen komplett har de valgt forskjellig løsning for sine 2 kundeprogrammer. Jeg har nettopp byttet fra Saga til Private Banking, og dette er hva som sto i de respektive e-postene jeg mottok ved innmelding:

Saga:
    You have a total of 2 complimentary lounge access visits per year. Any subsequent visits will be charged at 27.00 USD. Your Guest visits will be charged at 27.00 USD. Terms and Conditions apply.

Private Banking:
    As a Mastercard customer you are entitled to a total of 8 Complimentary or Guest Complimentary Visits. After you use all of your Complimentary Visits, you will be charged 27.00 (USD). Terms and Conditions apply.

tobeornot999 and Maggie like this.
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Skjedde det samme med meg i november. Jeg hadde 2 gratisbesøk, tok med en gjest og umiddelbart ble det riktig i appen: 0 besøk igjen.

Et par uker senere ble jeg trukket $27 og fått tilbake 1 besøk. Tok kontakt med Mastercard, men ble satt på vent og hadde ikke tid til å høre tilbakemeldingen. Kanskje jeg må ta en telefon igjen. Nummeret er +44 (0) 208 633 7596.

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Oh yes. Interessant at det står informasjon om gjesteprisen i e-post ved innmelding; jeg finner det ikke på min profil når jeg er logget inn. Registrerte meg også for flere år siden, så den e-posten tipper jeg er long gone på en gammel jobbmail; men det naturlige for meg er å forholde meg til infoen i appen som jeg antar er greit oppdatert.

Kundebehandleren hos DNB kunne forøvrig servere følgende ordrette sitatet:
    Jeg beklager dette, men det burde være selvsagt at slike goder kun gjelder deg og at du ikke kan ha med gjester som får ta del i godene som du har på kortet ditt.
    Et slikt tilbud ville vært umulig å opprettholde hvis du kunne tatt med hele vennegjengen eller familien gratis på et slikt besøk.
    Hvorpå jeg kunne forklare at det langt ifra var selvsagt, og at for Private Banking gjaldt også gjester. Da fikk jeg beskjed om å kontakte Mastercard, og så beskjed om at jeg måtte forholde meg til vilkårene for Saga siden jeg ikke var PB-kunde.

Når jeg da kontret med at det ikke står noe verken i en eller annen retning i Saga-programmet sine vilkår, og at det derfor føles litt kjipt å bli trukket penger for noe som ikke er formidlet, gikk hun til slutt med på at hun kunne gi beskjed til de ansvarlige for nettsiden om å oppdatere teksten. Ingenting annet og null selvkritikk på utydelige vilkår, men er usikker på om jeg gidder å gjøre noe videre.

Nook liker dette
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293

Jeez. Det har jo ingenting å si om vi bruker våre 2 besøk på oss selv to ganger eller meg og en gjest én gang.

Maggie liker dette

Del denne siden