DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er hvor lenge man må være borte for å få nye poeng…
     
    tobeornot999 liker dette
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange poeng er det i velkomst?
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Skulle gjerne visst det.

    Jeg var litt sen til å si opp, selv om jeg kunne gjort det mange mnd før. Så nå er det vel 3-4 mnd uten EBP gjennom DNB
     
  4. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har foretatt seg noe etter Dnb sin 0.25-rentheving på boliglån i April?

    Personlig har jeg nå bikket 2%-grensen på nominell, og lurer på om man som Saga kunde bør gjøre noe. De reklamerer jo med 1.99%.
     
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med krediteringer/gbit mot DNB MC etter at faktura er produsert og poengene overført til SAS?
    Jeg vet at man kan overføre pengene fra positiv saldo til konto gebyrfritt, men hva skjer med allerede overførte poeng? Trekkes de tilbake, vil man stå i "gjeld" som trekkes fra framtidig bruk, eller får man rett og slett beholde dem?
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Gjeld som trekkes fra fremtidig bruk.
     
    Erlingni liker dette
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg forstår det, skal DNB Saga-kunder også få tilgang til Concierge Service via Ten innen 1. september.

    Noen her inne som vet enda mer?
     
    Erlingni liker dette
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen indikasjoner på det her:
    https://www.dnb.no/kundeprogram/saga

    Og DnB betaler nok en pris pr kunde som får tilbudet. Saga er det enormt mange av. Men PB (som har hatt Ten en stund) er en mye mindre gruppe - som også betaler DnB ganske mye for å være PB.

    Så det høres ikke veldig sannsynlig ut

    Men når det er sagt - man går ikke glipp av stort. Jeg har hatt det etter de innførte det for PB, og verken hotell "super tilbudene" eller de få arrangementene de tilbyr biletter til har vært fristende verken på pris eller innhold.
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    https://www.morningstar.co.uk/uk/ne...s-contract-with-several-existing-clients.aspx
     
    Upsaker liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, der er vel egentlig svar på ditt eget spørsmål ;)

    Hvis kilden har rett, og morningstar er jo en seriøs kilde, så blir det en dobling av eksisterende kontrakt som nå bare gjelder PB til å også gjelde Saga-kunder.

    Jeg er litt overrasket over at antallet Saga-kunder = antallet PB-kunder, og trodde det var langt flere på Saga-programmet. Siden det har lavere kvalifikasjonskrav. Men det er jo ikke sikkert meldingen er *så* presis at man trenger lese den slik.
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan hende kontrakten dobler i verdi for Ten, men mer enn dobler i antall kunder.
     
    tobeornot999 liker dette
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som vet om man kan se forbruket på Mastercard noen plass ?
    Eller må man se igjennom fakturaene :p

    Prøver å time nokre statuspoeng o_O
     
  13. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Kvalvaag liker dette
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
  15. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har 2x LoungeKey-besøk tilgjengelig via Mastercard Airport Experiences-appen, og jeg forstår det slik at disse i utgangspunktet er personlige og ikke for gjester, men vet noen om det likevel er noen mulighet å få brukt begge samtidig for meg og min far på OSL-loungen?
     
    tobeornot999 liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig, men du betaler full pris for gjesten din. Da jeg tok med en gjest i fjor ble først begge besøkene trukket fra appen, men etter en stund fikk jeg tilbake et besøk og jeg var trukket penger på kortet i stedet. Veldig klønete av Mastercard synes jeg.
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de er tildelt av DnB er reglen klar:

    Du inviterer så mange du vil, som dog må ha et boarding pass (trenger ikke være samme fly).

    Så lenge du har credits igjen kan du trekke på dem - og når det er tomt blir du belastet i penger. For både deg selv og gjester.

    Gjelder pr kalenderår.

    Har flere ganger hatt med 2 pers som gjester og fått belastet credits (har litt flere besøk som PB enn Saga) for hver av dem uten å betale noe ekstra.
     
  18. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Har DNB Saga med 2 stk loungekey, men også Nordea Premium med 4 stk inkludert. Klarer man å registrere begge to i appen på noen måte? Om ikke, så får jeg bare legge det til på kona sin app (de 2 med DNB). Greit om vi tar med oss en større gruppe inn på lounge (utenom de 4 (totalt) vi kan være med Amex Platinum + ekstrakort.
     
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93

    Her har faktisk DNB forskjellige vilkår for Saga og PB, og det du beskriver er PB-vilkårene.

    Klipper inn fra e-post mottatt mai 2020, da jeg hadde Saga:

    You have a total of 2 complimentary loungeaccess visits per year. Any subsequent visits will be charged at 27.00 USD. Your Guest visits will be charged at 27.00 USD. Terms and Conditions apply.

    ...og fra tilsvarende e-post januar 2022 da jeg hadde PB:

    As a Mastercard customer you are entitled to a total of 8 Complimentary or Guest Complimentary Visits. After you use all of your Complimentary Visits, you will be charged 27.00 (USD). Terms and Conditions apply.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93

    Skal vel i hvert fall funke om du lager deg 2 brukernavn, men kanskje er det like enkelt å droppe hele appen og bare legge frem kortet i stedet.
     

Del denne siden