Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

1. Bushyflyer

Bushyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    []
    Takker! Er avhengig av full flex da ting har en tendens til å snu fort... Har registrert meg for den kampanjen pluss at jeg bestilte 2xpoeng. Blir interessant å se resultatet. Jobben betaler forsåvidt og jeg leverer billigere reiseregninger en flere andre siden de må også velge frokost. Så har bare fått tommel opp

Preference and freddyen like this.
  2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer fortsatt ett av Hilton hotellene på Seychellene for bryllupsreise i sommer. Hvordan er det med mat og drikke? Får man all-inclusive når man booker med poeng? Ser jo litt ut som om 5th night free dealen bare gjelder "Standard Room Reward"

Disse hotellene ligger jo ofte helt for seg selv, må man da regne med å betale ganske drøye summer for lunsj og middag på restaurantene on site?

kiev liker dette
  3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Har medlemskap som jeg kan «gi bort». Både Gold og Diamond. PM om du er interessert.

morradi and kiev like this.
  4. interface87

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sjeldent noe som er all inklusive. På sånne steder der må man betale for nesten alt og det er ganske stive priser. Har du gold eller diamond, så får du nesten i alle tilfeller gratis frokost og evening cocktail/happy hour.

Her er et eksempel på en regning som jeg fikk på Conrad Maldivene for 5 dager i sommer. Dette er en «liten» regning:rolleyes:
    IMG_9347.jpeg

Last edited: 11. jan 2025
  5. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,222
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på den beste(?) av Hilton properties på Seychellene på poeng som Diamond. Veldig bra sted med villaer med eget svømmebasseng og fine snorkle forhold rett utenfor stuedøren. Dog ikke akkurat all-inklusive på disse stedene, her er regningen i kroner (men husk at 14 februar er spesiell og krever litt ekstra omtanke på restaurant-fronten ;))
    IMG_0080.png

October, Preference and interface87 like this.
  6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange netter bodde du? Nyttige regnskap å få med seg, det blir avgjørende for beslutningstagningen her. Takk også @interface87 !

Har blitt Gold via Amex Platinum. Hvordan ser man om evt frokost og happy hour er inkludert for poeng?

kiev liker dette
  7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,222
    Bonuspoeng:
    183
    Det var et ukesopphold, så restaurantregningen er for seks dager. I tillegg kommer 2-3 lunsjer utenfor resort på litt oppdagelsesreise, det er litt kjedelig å bare bade og steike seg i solen en hel uke.
    Så lenge man er gull/diamant er frokost normalt inkludert, men happy hour er derimot bare vanlig for diamant på properties med executive lounge. Vær obs på at enkelte resort har egne regler og resort fees. Bare å finlese reglene med små skrift…

Preference liker dette
  8. interface87

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Tokyo Odaiba
    Min status: Diamond
    Rom booket: Twin Hilton Guest room
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Frokost & lounge

Hotell: Hilton Tokyo
    Rom booket: King Hilton
    Oppgradert: King Premium

Hotell: Doubletree by Hilton Kyoto Station
    Rom booket: Queen Guest Room
    Oppgradert: King Premium Room
    Andre fordeler: Frokost, lounge og tidleg innsjekk kl 12.00

Hotell: Hilton Osaka
    Rom booket: King Hilton room
    Oppgradert: King Executive Room

livinspeed, Maggie, phileas and 3 others like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,173
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke værre enn hva man må vente seg på et middels hotell i USA nå for tiden?

10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    451
    Bonuspoeng:
    83
    Vet ikke om dette gjelder worldvide, men i Thailand og Malaysia er poengprisen på slh-hotellene utrolig mye bedre enn på Hilton Brand. Som Diamond skal en vel fortsatt få en liten oppgradering og to kontinental frokost.

Flymunda and Spielhaug like this.
  11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,408
    Bonuspoeng:
    93
    Skrekk og gru for en regning :eek:... det bør ha gitt temmelig mange HH-poeng :D

kiev liker dette
  12. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,408
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skyr SLH og Grand Vacations som pesten. Det er helt random om du får noe som helst fordel, inklusive poengopptjening. Da bruker jeg heller pengene på Waldorf Astoria.

freddyen, kiev and kongenamundsen like this.
  13. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93

Vi bodde en uke på samme hotel (booket via milehigh, er selv gull), fantastisk sted. Fikk oppgradering når det var tilgjengelig, dog ikke oppgradering til rom med basseng.
    Vi fant en lokal "sjappe" oppi gata med OK utvalg av drikke, og klarte å holde regningen nede på 16k for 2 pers.
    Ser man bort i fra prisnivået, fantastisk sted

milehigh, kiev and Preference like this.

Del denne siden