Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre så gjorde GDPR at de bare valgte å fjerne hele EU. Tror egentlig det er en feil at Færøyene er med. Jeg startet som norsk medlem før dette og da jeg skulle fornøye var det fullstendig umulig å bruke et kort som hadde adresse utenfor USA.

    Jeg endte opp med å få en amerikansk kollega i selskapet jeg jobbet hos til å la meg bruke hans bopæl som C/O-adresse, mens han betalte med sitt kredittkort. Så brukte jeg Revolut til å overføre pengene til ham uten gebyr. Det var et enormt styr, men fikk da forhøyet for fem år.

    Innser at dette nå er ganske uoppnåelig for andre som ikke har amerikansk kredittkort (med registrert US-adresse på kortet), eller gode kollegaer i USA….
     
    Insomnia4u liker dette
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye ekstra rabatt kan du forvente å få med AARP-kort sammenlignet med ordinær medlemspris hos Hilton Honors?
    Sist jeg sjekket var prisen helt lik, men det var et begrenset utvalg, for jeg er uansett ikke medlem.
     
  3. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    340
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner ikke helt det du sier om at det er mye å spare med AARP. Jeg er Hilton Lifetime Diamond medlem. Det betyr at jeg har bodd over 1 000 netter på Hilton hoteller. Og jeg har ALDRI funnet at jeg sparer noe som AARP medlem. Rabatten har alltid vært den samme som om du er Hilton Honors medlem. Og det er det gratis å bli og du kan bli medlem i alle land i verden. Jeg legger ved et eksempel fra min kommende USA tur. Jeg har sjekket alle hotellene på turen, og prisen er lik for AARP og Hilton Honors på alle.
    I eksempelet er "Non refundable" prisen $249 for begge og "Refundable" prisen er $276 for begge.
    NB: Jeg reiser bare i USA, så jeg vet ikke om det er annerledes i Europa.
    Snap_2024.05.20_8h39m23s.png
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tillegger sen utsjekk på raten som en form for verdi som en ikke får uten status på flexible rate, men jeg mener bestemt at jeg har sett tilfeller hvor du ikke får samme fleksibiliteten på Honors-raten (eksempelvis semi-fleks lignende). Den generiske hopen av hoteller er nok som du sier.

    Edit: Et eksempel er «AARP Park and Stay. Noen ganger kan du få rabatt på parkeringen og kombinere det med raten, men så kan du ikke få flexible med parkering på samme måte. IMG_0731.jpeg
     
    Last edited: 20. mai 2024
    Spielhaug, NoLimit and freddyen like this.
  5. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Conrad Bangkok
    Min status: Gold og Impesario rate
    Rom booket: Deluxe King 6890THB
    Oppgradert: Ja, King corner room
    Andre fordeler: Frokost
    Annet: Oppgradert flyplass-transfer til S-class begge veier

    Pleier ikke å føre disse men legger merk til at Conrad BKK har tapt seg betydelig når det gjelder Hilton Gold. For 10 år siden ventet manager i lobby og man ble gleidet til exec lounge, selv med bestilling på kostekammer med corpo rate. Masse soft bennie for gold (gratis dry cleaning etc). Alt borte.. De siste gangene aldri exec lounge, selv en gang der jeg hadde en suite og et vanlig rom, og nå med 2 rom via HH gold og impesario rate.

    Hotellet er enda bra, og har bra beliggenhet.
     
    Spielhaug liker dette
  6. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som er interessert i å hjelpe en statusløs med en én-natts booking hos Hilton?
     
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    3,471
    Bonuspoeng:
    93

    Conrad Bangkok har en fin beliggenhet. Status i Hilton systemet ble veldig devaluert etter Covid. Kun Diamond som gir garantert lounge. Dette er vel litt av konsekvensen av at de har gitt ut tusenvis av gullkort til spesielt amerikanere med rett kredittkort. Reiser en privat er det nesten et håpløs krav å beholde Diamond status (60 netter). Håper personlig på at de slutter med å gi «gratis» gullkort - heller lar det bli litt enklere å beholde status når en faktisk bruker kjeden. Samtidig får nok Hilton systemet noen rimelig bra inntekter ved å selge «status» til ulike banker.
     
    Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var "ekte" diamant i et par år pre-covid. Og da var det fremdeles slik at gull ikke gav rett til lounge, kun om du ble oppgradert til club-rom.

    Ellers enig, ikke mye verdi annet enn i Tokyo, hvor manager vanligvis oppgraderte manuelt til suite :) Veldig svak for Hilton Sukhumvit, til tross for massive Sørkoreanske gruppebookinger med 98-100% belegg (pre-covid). Men de har nå priset seg helt ut med en dobling post-covid.

    Status på Hotell/Fly (kostnad) er nå vanskelig å forsvare verdimessig om en reiser mest privat. Etter mange år med div gull/diamant ser det ut til at jeg går over til å kjøpe dyrere flybilletter/hotell siden kostnaden (bortsett fra pri på IRS-OPS) blir mye det samme.
     
    Spielhaug, RoadKing and phileas like this.
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Washington DC National Mall The Wharf
    Min status: Gold
    Rom booket: Deluxe King, 75000p første natt, 21000p + $175 andre natt
    Oppgradert: King Corner Suite
    Andre fordeler: F&B credit

    Fikk som forventet beskjed om at det ikke var ledige rom da jeg forsøkte å sjekke inn klokken 11, men rakk ikke sette fra meg bagasjen hos bell desk før resepsjonisten kom løpende og sa de hadde en ledig suite til meg. To netter på seperate bookinger, hvor de sørget for å oppgradere begge bookinger og tildele samme rom.
     
    Christian, NoLimit, phileas and 12 others like this.
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton er tilbake på TopCashback!
    TopCashback.com/Hilton

    Det gis 8% cashback for medlemmer uten status, mens Sølv og bedre får 4%.
    Marginene er selvfølgelig lavere for statuskunder som får både oppgradering, frokost, lounge osv. på kjøpet. Bonusen vil variere, det kjøres jevnlig kampanjer.

    Hvis du ikke er på TopCashback fra før, kan du gjerne bruke min vervelink.
    TopCashback.com/Vervelink
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Honors kjører kampanje med 100% ekstra når du kjøper poeng.
    5000p + 5000 bonuspoeng for 50$
    10.000p + 10.000 bonuspoeng for 100$
    Osv
    Max opp til 240k+240k for 2400$
    Ref Onemileatatime.com så er dette en relativt vanlig, men også bra kampanje
     
  12. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Har du testet dette? Min bestilling ble aldri registrert… Kommer nok til å kjøre retro, men holder ikke pusten når jeg ser på reviewsene.
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg jeg leste dem nylig! :eek:
    Likevel hevder de 95% "tracking reliability".
    Jeg har kun booket Hilton gjennom topcashback.co.uk og der tok det sist 9 mnd, men bonusen kom til slutt! Hilton er nå borte fra .co.uk.-siden.
     
  14. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Leste gjennom de første sidene i denne tråden, men fant ikke det jeg lurer på. Driver å planlegger bryllupsreise for neste år, og lurer på å prøve et flott Hilton hotel. Ser de nå har kampanje der man kjøpe poeng og få 100% bonus.

    Hvordan oppnår dere status uten tilgang til de amerikanske kredittkortene? Ser at man må være ett visst nivå for å kunne booke "femte bonusnatt gratis". Er det noe man kan få andre til å booke for seg?

    Eller er dette bare en dum idé med tanke på at det blir en "one-off", altså bare for å prøve Hilton en gang, har nok ikke tenkt til å bo med de ofte. Ser f.eks på et hotell der det koster 110.000 poeng per natt, eller 750 ish USD i cash per natt. Er det bra redemption, eller hva er sett på som "good value"?
     
  15. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Du får status med norsk Amex Platinum. Har brukt Hilton en del ganger, med noe varierende kvalitet på hotellene. Blir stort sett alltid anerkjent for status. Hvorvidt det er verdt det kommer an på reisemål, hotell og priser for alternativer i området. Men det blir sjeldent helt feil uansett :)
     
    Preference liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Ved kjøp av poeng til 0.5 cent per poeng vil dette bli en bra pris sammenlignet med cash, spesielt om du også får femte natt gratis. Ulempen er at p(o)engene låses hos Hilton i tilfelle endring i reiseplaner.

    Om du sikter deg inn på Conrad / Waldorf er det også verdt å sjekke kampanjer gjennom Hilton Impresario, da det ofte er "3 for 2" eller tilsvarende tilbud i dette segmentet.
     
    Preference liker dette
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton har (som mange andre større hotellkjeder) minst 10 undermerker, der det er stor variasjon på opplevd kvalitet. Hilton har 18.
    Sjekk denne, så vet du hva som er budsjett eller luksus: https://hoteltechreport.com/news/hilton-hotel-brands
     
    Preference liker dette
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    939
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan være en ide dersom du får fire for fem pris, men husk at det bare er standardrom du får til noe som kan være ok pris. Alle nedre romkategorier er priset hinsides. Selv har jeg Hilton Diamond, men er nå drittlei kjeden og velger stort sett andre kjeder. Select travel i Norge har tilgang på impressario-priser og tilsvarende. Vil du booke på nett kan du prøve classictraveldotcom.
     
    Preference liker dette
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle du få følgende e-post fra Hilton:

    "Freddyen, don't miss out on this special thanks"

    [​IMG]

    Det er sikkert åpenbart for andre, spesielt knappen tatt i betraktning :D
    Uansett, dette er ikke som andre kampanjer hvor du kommer til en landing-side for tilbudet og må logge deg på. Her blir du påmeldt med én gang du trykker!
    På grunn av min tankeløshet mistet jeg ca 2 måneder av kampanjen hvor jeg ikke hadde planlagt noe Hilton-opphold.
     
    Spielhaug liker dette
  20. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar og info om Hilton! Ser at femte natten gratis kan gjøre det verdt det for noen av destinasjonene jeg kikker på, men det ser ut til at man må være minst sølv-nivå for å få booke med den fordelen? Kan man få andre til å booke det for seg? Ser at det finnes et slags point-sharing opplegg her også

    Om jeg skulle måtte skaffe sølv-status, er det enkleste/billigste som nordmann å ha fire opphold på et Hilton-hotell?
     

Del denne siden