Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    1. Statusmatch
    2. Booke via noen andre som har Gold
    3. Amex Platinum
    4. Bo 20 netter på Hiltonkjeden
     
    mrt liker dette
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Med statusmatch, kan man gjøre det årlig, eller er det kun første gang?
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,145
    Likes mottatt:
    114,664
    Bonuspoeng:
    350
    Kun en gang
     
    mrt liker dette
  4. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    40 netter. ;)
    (Eventuelt 20 opphold / stays.)
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Vil booking av to rom på samme booking telles som 2 netter?
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,145
    Likes mottatt:
    114,664
    Bonuspoeng:
    350
    Nei. Kun det rommet du selv bor på
     
    mrt liker dette
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Men, verdt å nevne at man får poeng for opptil 4 rom på samme booking. Poeng (Base Points) kan også være en vei til gull.

    Can I earn Points for multiple rooms if I am paying for them?

    You can earn Hilton Honors Base Point credit for up to four rooms per stay. All eligible charges for Earning Rooms must be paid together on one folio (i.e., one hotel bill) which must be requested at time of check-in.

    Base Point credit will be earned for all eligible folio charges incurred on Earning Rooms. Hilton Honors Bonus Point credit or total folio charges, including elite tier bonuses and quarterly promotions, will apply to the total Base Point credit earned or folio charges incurred for Earning Rooms. Hilton Honors Bonus Point credit, including Points earned with partners and other promotional bonuses, will be awarded on one room only (except for the elite tier bonuses and quarterly promotions mentioned above). You will earn only one stay credit (including credit toward Hilton Honors elite tier qualification) and only one mileage credit.


    https://www.hilton.com/en/hilton-honors/support-faq/
     
    mrt liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Doubletree Napa Valley, California
    Min status: Gold
    Rom booket: 2 Queen
    Oppgradert: Ja, 2 Queen patio view
    Andre fordeler: F&B credit $30 og 2 flasker vann.
    Annet: Eldre hotell i Napa Valley, veldig nær Six Flags Discovery Kingdom som var målet for turen. En liten pool og et boblebad var helt ok etter en varm og svett dag. Benyttet F&B til middag, og var godt fornøyd med den. Gratis parkering.
     
    jgroneng, Upsaker, Maggie and 2 others like this.
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: The Barnes, Tapestry collection, Hilton San Francisco
    Min status: Gold
    Rom booket: King bed
    Oppgradert: Ja, King Deluxe
    Andre fordeler: F&B credit $36 pr dag, 2 fl vann, sen utsjekk
    Annet: Grei plassing rett ved Union Square, rett ved Hertz/Avis/Budget-stasjonen. Fikk valget om F&B eller 1000 poeng pr natt, litt usikker på om denne frokosten var verdt det:
    IMG_6719.jpeg
    I bunn og grunn kun bagels som var spiselig, samt kalde hardkokte egg. Det skulle de ha $17 for. Heldigvis noe godt øl i hotellbutikken som jeg kunne blåse resten av FB på.
    Pene rom og fint bad, bedre enn forventet. Elendig vanntrykk
    IMG_6664.jpeg IMG_6665.jpeg IMG_6666.jpeg
    Utsikten var ikke noe å rope hurra for: IMG_6667.jpeg
     
    jgroneng, Flymunda, Upsaker and 3 others like this.
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Hilton i USA har bare blitt begredelige greier etter covid. Det virker som at de enkelte hotellene har forsømt vedlikehold og skrudd prisene hinsides for å «hente inn igjen» det tapte. Mine siste opplevelser på DoubleTree kjeden tilsier at de har falt ned til nivåer tilsvarende Garden Inn. Før hadde de slogan «let us know and make it right» hvis du opplevde noe du ikke var fornøyd med. Nå er det sånn at jeg fortalte at dusjen bare hadde kaldtvann, at vinduene hadde løsnet fra karmene, og det var svære insekter på soverommet (sikkert kakerlakker) da jeg sjekket ut og fyren bare sa at han måtte få folk til å se på det. Altså, ignorer kunden som er belastet nå men bare fiks det for neste… Før fikk man umiddelbart tilbud om kompensasjon i form av poeng eller lignende.

    De rene hilton-hotellene er bedre, men også de har falt i standard og det oppleves ikke som man egentlig er velkommen lengre. Servicen er lavmål og de ansatte virker uinteresserte. Når hotellrommene generelt er 100 dollar dyrere per natt enn før covid og dette er standarden så blir det bare trasig. På toppen av det hele fjernet de gratis frokost for diamanter og har skrudd frokostprisen opp til nivåer som aldri før så er det ingen grunn til å fortsette i kjeden.

    I Europa ser det heldigvis ut til å være bedre, enn så lenge.
     
    kiev, Emma, NoLimit and 1 other person like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har ikke jeg allverdens erfaringer i USA, men synes jo generelt at prisnivået på alle hoteller er hinsides. På denne samme turen bodde vi på et motell i SF, der prisen var rundt $200 pr natt. Som var det samme jeg endte opp med på Hilton.
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    798
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke overalt da, jeg har akkurat sjekket ut fra Valia hotell i Bangkok, betale 9100 kroner for 4 netter for deres beste suite 70 kvadrat suite med tilhørerne 60-70 kvadrat balkong med boblebad. Inkl lounge access med 1 time gratis sjokolade/truffle snakking fra 15-16 samt 2 timers inkl drikke og canapeer fra 17-19. Ekstremt bra deal
     
    Spielhaug liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    De tre Hilton-hotellene i Bangkok ligger jevnt over ganske mye over i pris ift pre-covid. Når det gjelder mer frittstående/kjedeuavhengige hoteller er det mer varierende. Men klart det går an å gjøre greie dealer innimellom om en er fleksibel.
     
  16. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Glemte av å ta med at når også nærmest alle executive loungene i usa er stengt ned og de som er åpne bare tilbyr vannflasker, brus og noen tørre kjeks og peanøtter, så blir det ingen fordel lengre det heller som diamant.
     
    NoLimit liker dette
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Etter mange år som diamant i Hilton har jeg nå gitt opp denne kjeden. Dvs jeg brenner av et par millioner oppsparte poeng på feriereiser, men bor der ikke lengre på jobbreiser.
    • Kvalifiseringskrav er blitt så vanskelig at man kan i praksis ikke lengre kan få diamant ved å bo på hotellet. Selv ikke når jeg hadde 150+ reisedøgn ville jeg kvalifisert, og nå med vel 50 døgn er det bare å glemme. Man må ha et Hilton-Amex i bunnen nå, og det får man som kjent ikke i Norge.
    • Kvalitet er forringet, og verdi som diamant er kraftig redusert. Stamhotellet mitt i Brussel var Hilton Grand Place. Det hadde en fin «Executive lounge» med gode viner og bra mat. Nå er det oversvømmet av familier fra USA som tydeligvis drar inn hele slekta på tur. Servering er redusert til First-Price-frityr og billigskvip. Ikke mye «Executive» lengre der.
    • Prisen har økt dramatisk. Nå er jo mye av økningen grunnet kursfall mot dollar og euro, dvs vi i Norge er blitt mye fattigere, men den diskusjonen lar vi ligge. Imidlertid har noen av kjedene hatt enda høyere prisstigning, og Hiltongruppen er åpenbart en av toppene her.
    Dyrt, dårlig og null statusmulighet er en uslåelig kombinasjon.
     
    October, Flymunda, jgroneng and 2 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke bare Hilton, vi ser trenden hele veien, status service blir degradert, og det er ikke så rart når man kan få høy status i hotell og fly programmer nærmest uten å ha vært nær produktet deres.
     
    NoLimit, October and kiev like this.
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har skrevet i denne tråden før om den amerikanske pensjonistforeningen AARP. Hvem som helst kan bli medlem i den foreningen og det gir rabatt på Hilton pluss sen utsjekk til 14 hvis ledig.

    Jeg har vært medlem siden 2017 og har spart store summer hos Hilton gjennom denne. Man skal egentlig ha med seg medlemskortet når man reiser og det hadde jeg de første to årene, men ikke enn kjeft spør om kortet…. Helt til denne helgen! På Hilton Warszawa city så spurte resepsjonen for aller første gang siden 2017 (vi snakker om ca 240 opphold uten at noen ville se det). Men han fyren var fast bestemt og kortet mitt… det lå hjemme… men heldigvis fikk jeg logget på nettsiden til AARP og vist det digitale kortet derifra (Apple Wallet støttes ikke).

    Moralen er, ta med kortet hvis du er medlem og bestiller denne raten. Plutselig er det en fyr som vil bekrefte medlemskapet :D
     
    paron, Emma, NoLimit and 4 others like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket land er du medlem fra? Ingen Europeiske land på listen.. bortsett fra Færøyene o_O
     
    Staralliance and NoLimit like this.

Del denne siden