Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hilton Zurich Airport
    Min status: Gold
    Rom booket: Queen rom (standard), 191,- CHF
    Oppgradert: Family Suite
    Andre fordeler: Frokost (2 + 1 barn)

    Tar tilbake alt jeg sa om frokost på Conrad i Bangkok. Etter 4 uker på reise i Asia, var det en skuffelse å vende tilbake til europeisk hotellstandard, service (ikke minst!), så vel som frokost. Hotellet er noe slitt, men greit vedlikeholdt. Prismessig er det dyrt for hva man får, så det var jo fint med en oppgradering til Family Suite så man følte man fikk litt igjen for pengene. Kun en natt her, layover i ZRH.

    De tilbyr gratis shuttle fra flyplassen, men tar 6,- frank for returen. Da er Uber et bedre alternativ om man er mer enn en person, som kjører deg dit for ca 9,- CHF.
     
    Flymunda, phileas, Spielhaug and 4 others like this.
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Doubletree Lisbon Fontana Park
    Min status: Diamond
    Rom booket: Double standard
    Oppgradert: Double De luxe "With view".
    Andre fordeler: Frokost. Sen utsjekk hvis ønskelig.
    Annet: Såkalte "with view" var ut mot gaten rett mot en annen kontorbygning, massivt med bråk om morgenen. Håpløs romdesign AKA "Toilet with a room view and vice-versa" Tom minibar, og ingen etterfyllingsmulighet ved sen ankomst, i tillegg stengte hotellbar/servering kl. 22 så det ble en tørr førstenatt før cruise. (Til tross for at de averterte 24H-roomservice).
     
    Flymunda, phileas, Emma and 1 other person like this.
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Doubletree London Kensiongton; Cromwell Road
    Min status: Diamond
    Rom booket: Double room, 50.000 poeng
    Oppgradert: Double de luxe 4. etasje, park view.
    Andre fordeler: Frokost
    Annet: Valgte hotellet av praktiske årsaker grunnet datter som bor i nærheten og kort distanse til LHR (Kun én natt). Resepsjonisten beklaget at de ikke hadde suiter tilgjengelig da de fleste var under renovasjon (Noe vi kunne bevitne i enkelte korridorer). Gigantisk ekte King-bed, behagelig. Separat dusj/badekar. Frokosten var "Meehhh". Sen utsjekk til kl. 14 uten problem.
     
    Flymunda, phileas, Spielhaug and 2 others like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Conrad Seoul
    Min status: Diamond
    Rom booket: 1 King Bed Deluxe Room - City/River View, "3 for 2" Impresario Rate
    Oppgradert: 1 King Bed Executive Room River View
    Andre fordeler: Frokost, lounge, $100 Credit, doble poeng

    Etter flere avlyste reiser under Covid fikk jeg endelig testet Hiltons Impresario-program, hvor man får rabatter og diverse fordeler på Conrad, LXR, Waldorf Astoria ved booking gjennom agent/reisebyrå: https://www.headforpoints.com/2023/04/11/hilton-impressario-342-443-hotels/. Fordelene kommer på topppen av det man allerede har gjennom status og kan sammenlignes med Amex FHR -- hvor den største forskjellen er at flere hotell tilbyr 3. / 4. natt gratis gjennom programmet.
     
    Flymunda, marekz, Trillekoff and 3 others like this.
  5. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har prøvd HH status match her? Hvor lett er det å få det? Og hva får man av status? Når man legger inn et program hos en annen kjede, må det være en «ordentlig» internasjonal en ala Radisson (premium), eller funker det/lurere med Scandic (level 3) eller Strawberry (gull)?
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket program man skal satse på er helt avhengig av reisemønster, dvs hvilket land/by man skal bo, hvor lenge man skal bo, og hvor mye penger man har tenkt å bruke. For de fleste er det lurt å ha ett fordelsprogram der man trives best, og så ta alt resten på Hotels.com eller lignende.
    Hilton har en vesentlig ulempe i at det ikke finnes hoteller i Norge. Fordelene har også blitt noe svekket i de senere år, men det gjelder de fleste hotellprogram sett med IF-øyne. Man bør altså reise mye på utenlandske mål for at Hilton skal være aktuelt.
     
    Reiseglad, Insomnia4u and holmen like this.
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner ikke til at noen av de utenlandske kjedene matcher Strawberry eller Scandic.
    Enkleste HH-«match» er å skaffe seg Amex Platinum. Da får du HH Gold og Melia Gold automatisk. Å kjøpe IC Ambassador er også en option.
    Ellers skal du som @kiev sier, reise mye utenlands for å tjene opp status. Da er det vanligvis bedre å satse på Hotels/Booking.com via ViaTrumf
     
    Reiseglad liker dette
  8. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,079
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg "matchet" Hilton Diamond for lenge siden (fra Marriott). Jeg vet ikke hvilke kjeder de matcher under "other", men verdt et forsøk om du ikke får status via kredittkort - men merk at de skriver dette kun kan gjøres en gang:
    https://www.hiltonhonors.com/en_US/status-match/landing/
     
    Reiseglad liker dette
  9. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar folkens! Hvis jeg går for Amex Platinum, skjer matchingen automatisk hos de to andre, eller må man henvende seg til dem?
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Amex har en nettside der du kobler med hotellprogrammene for å få match
     
    Reiseglad liker dette
  11. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, det visste jeg ikke. Takk for info!
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton har løftet kravene for Diamond. Selv etter å ha bodd på Conrad en måned tilsammen i år så har jeg ikke engang nådd gullstatus. IMG_0141.jpeg Fra Norge har man etterhvert liten mulighet til å oppnå toppstatus basert på stays. Trenden over hele linjen er (dessverre?) at status oppnås med kredittkort og ikke basert på lojalitet. Da det ikke tilbys Hilton-branded kredittkort i Norge er konklusjonen klar: dropp denne kjeden fra Norge. Litt blandede følelser da jeg har hatt toppnivå i mange år basert på stays og liker mange Hilton properties, men samtidig er kvaliteten og perks på denne kjeden droppet betydelig i senere år, spesielt i USA.
    Da gjenstår det bare to spørsmål:
    1: hvilken kjede hopper man til?
    2: hvordan brenner man av 1.2 mill points?
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    12 netter på Maldivene? (hver 5. natt gratis)

    upload_2023-11-21_22-14-59.png
     
    kiev liker dette
  14. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøper de gjerne:)
     
    kiev liker dette
  15. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    3,471
    Bonuspoeng:
    93
    Tragisk at Hilton systemet ikke bedre premierer de som faktisk bor hos dem. Har vært aktiv medlem i over 20 år og Diamond medlem over flere år. Når en for det meste betaler alt privat er det et rimelig drøyt krav at en må bo ca 2 mnd i året for å opprettholde Diamond som gir garantert adgang til lounge / oppgraderinger / tidlig innsjekk mv (gullstatus gir ingen garanti lenger for lounge). Det gjør det heller ikke enklere at prisen på å bo på Conrad i Asia og USA har doblet seg etter covid. En skulle tro at «krisen» som nå er i økonomien for svært mange land vil medføre at de kanskje senker kravene for år 2024. Syntes det er mer fair at fordeler oppnås ved bruk av hotell og fly enn at en skal betale flere tusen for et kredittkort.
     
    Last edited: 22. nov 2023
    Earl, Maggie and RoadKing like this.
  16. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har Hilton Diamond Giveaway og vil bytte med noe?
     
    milehigh liker dette
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regnet med å miste Gold-status, men jeg har fått beholde den med kun 17 netter i 2023. Verdt å sjekke for dere som ikke kvalifiserte.
     
  18. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Er du sikker på at du fikk forlenget status, og ikke er inne i grace-perioden som hos Hilton pleier å være ut mars?
     
    freddyen liker dette
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett. Da får jeg fasiten i april.
    Litt misvisende synes jeg, for appen har jo sagt "Vennligst vent, vi beregner nå status for 2024" (eller en tilsvarende formulering) de første ukene i januar.
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Her fikk jeg plakat med informasjon om ny status første gang jeg åpnet appen etter at beregningen var klar. Samme var synlig da jeg logget inn på nett nå:

    upload_2024-1-14_16-0-3.png
     
    freddyen liker dette

Del denne siden