Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Neste gang tar jeg screenshot! :D
    Chat'en kunne uansett bekrefte status til 31. mars 2025.
    Mulig det har med poengene å gjøre (100K+ i 2023), men der teller vel egentlig bare base points.
     
    trygveat liker dette
  2. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som ennå ikke har gitt bort Diamond-status?
    Ta kontakt og husk fristen 31. januar.
     
    Last edited: 06. febr 2024
  3. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Melder interesse for et Diamantkort, har gullstatus nå.

    Kan betale over vipps!
     
  4. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
    Om noen har et Gull-kort å gi bort innen 31. januar, melder jeg min interesse.

    Har Gull-status nå, med grace-periode frem til og med mars. Klarte dessverre ikke å fornye, da det ikke var nok Hilton-eiendomer på fjorårets reiser.
     
  5. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton Honors har stort sett alltid en kampanje med ekstra poeng gående.
    Det kan være doble/triple eller et fast antall ekstra poeng for opphold innen en viss periode eller på spesifikke hoteller.

    Akkurat nå er kampanjen
    "Earn 2,000 Bonus Points on every stay, plus 500 Bonus Points per stay when you use Digital Key from January 1 - May 1, 2024."

    Kampanjen har vært bedre, men jeg sier ikke nei takk til flere poeng.
    Husk å registrere deg og sjekk linken på nytt i mai.

    Special Offers - Hilton Portfolio
     
    phileas and marekz like this.
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan verdsetter dere poengene i HH? Har ikke booket med poeng før, og egentlig ikke fulgt så mye med på oppsamling, men har nå 100k poeng jeg kan bruke. Går jo an å blande med cash, så relativt enkelt å bruke. Men er det bortkastet å spare €500 i bytte mot 100k poeng? Hvor finner man gode deals for sine poeng hos HH?

    K
     
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
    Best verdi får du om du booker 5 netter, og betaler for 4, som er en perk i programmet. Har ofte booket med poeng når cashprisen har vært (relativt) høy. For eksempel 5 netter på Conrad Bangkok i sommer til 32k poeng per natt * 4 = 128k poeng. Alternativprisen for rommet var på det tidspunktet cirka 2000,- kr (x 5).

    Det som er fint, er at overnatting med poeng er tellende overnatting i bonusprogrammet.

    Ellers har Seats.aero lansert Rooms.aero, som gir en fin oversikt over gode poengpriser i Hilton-porteføljen.
     
  8. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Genial link!
    Kan legge til at 5 for 4 bonusnetter gjelder "standard room reward". Premiumrommene er ofte langt dyrere. Standardrommmet kan feks. koste 25k poeng/€100 mens executive rom koster 70k poeng/€150.

    Størst uttelling får du på 5 netter i standardrom, gjerne i kombinasjon med gullstatus+ som inkluderer frokost og muligheter for oppgradering.
     
    Last edited: 24. jan 2024
    trygveat liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Når det først er snakk om verdi for poengene er det verdt å nevne at Hilton regelmessig selger poeng til halv pris (0,5 cent per poeng). Dette kan være lønnsomt der hvor det er ledige standardrom for poeng og cash-prisene er høye, spesielt om man også kan benytte seg av "fifth night free".

    Nåværende kampanje varer til 12. mars:
    https://thepointsguy.com/news/hilton-buy-points-promo/
     
    freddyen liker dette
  10. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøper poeng. PM
     
  11. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    3,485
    Bonuspoeng:
    93
    Som andre her er jeg enig i at å booke 5 netter for poengprisen av 4 netter er en veldig god deal. For noen år siden var det mye mer «treghet» i oppdatering av poengpriser. Har opplevd å booke Waldorf hotell til ca 45k poeng når prisen har vært 900 USD. Ulempen med bedre it systemer er at poengprisen nå stort sett blir justert med en gang prisene endrer seg. Min erfaring de siste årene tilsier at 10k poeng har en verdi på ca NOK 500 +-. En annen stor fordel med å booke med poeng er at en da kan kansellere og endre booking helt frem til ankomstdag. Stort sett vil kjøp av rimeligste rom være «non refundable» pris. Det kan være en god grunn til å kjøpe poeng med 100% bonus når de har kampanjer (stort sett 4 ganger årlig). Ellers har jeg litt inntrykk av at de beste oppgraderingene får en ved booking med cash. Skal en bo en lang periode vil jeg anbefale at de første nettene bookes med cash i separat booking for deretter å bruke poeng for resterende opphold. Stort sett får en da beholde samme rom.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton overtar Small Luxury Hotels (SLH) fra Hyatt.
    https://loyaltylobby.com/2024/02/07/hilton-small-luxury-hotels-of-the-world-exclusively-partnership/
    Vi skrev vel såvidt om det tidligere, men jeg husker ikke hvilke av de norske som ga opptjening hos Hyatt tidligere. Er vel nærliggende å tro at samme regler blir gjeldende for Hilton også

    EDIT: Fant tråden
    https://insideflyer.no/forums/threads/hvilken-internasjonal-hotellkjede-bør-jeg-satse-på.19456/
    Opus Bergen og Eilert Smith Stavanger blir altså under Hilton
     
    Last edited: 08. febr 2024
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende å se hva som skjer med opptjening og prising. Med Hyatt var det vel bare bestemte priser som gav opptjening og disse prisene var vesentlig høyere enn andre?
     
  14. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,445
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
  16. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lufter interessen for 115K Hilton Honors poeng overført til din konto uten gebyrer.
    Kanskje noen går med bestillingsplaner, og kanskje har du allerede har kjøpt maksimalt antall poeng direkte fra Hilton?
    Jeg trenger ikke gi dem bort på billigsalg, for jeg får tilnærmet standardverdien (Nerdwallet.com) selv, men ikke disse superdealene som enkelte snakker om.
     
    Last edited: 09. mars 2024
  17. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    586
    Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    P.M sendt til deg
     
    freddyen liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Old Town Antwerp
    Min status: Gold
    Rom booket: Executive room, 199€ pr natt
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Frokost, lounge
    Annet: Lite ledige rom ved ankomst, den lokale «Pool club» hadde visst en galla, og de hadde mer glitter og diamanter enn jeg har sett på en stund. Ikke noe upgrade, der altså. Fikk 2 flasker Bolleke øl til velkomst, samt 2 flasker vann pr dag.
    IMG_5992.jpeg
    A/C var ubrukelig, måtte ha vinduet åpent. Selvfølgelig slippers og morgenkåpe.
    Loungen var fin med god plass. Litt vårruller og suppe, samt endel småskåler med salat, kalde kjøttboller etc. Kaffe, brus, øl, vin og sprit tilgjengelig.
    Meget bra frokost, og som seg hør og bør i Belgia var det selfølgelig en sjokoladefontene.
    Alt i alt godt fornøyd med pris vs hva vi fikk
    IMG_5991.jpeg
     
    paron, freddyen and Emma like this.
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    597
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Liverpool
    Min status: Gold
    Rom booket: Twin guest room, 127,2 GBP pr natt
    Oppgradert: Ja, Executive Twin Dock view
    Andre fordeler: Frokost, lounge
    Annet: Hilton Gold er en av fordelene som gjør at jeg fortsetter å forsvare Amex Platinum kortet. Fikk rom med utsikt mot Albert Docks.
     
    Emma liker dette
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er raskestes (og billigste) å få Gold?
     

Del denne siden