Hilton Diamond fordelene er jo fortsatt veldig bra i Asia og ved en del Hilton i Europa. Er enig i at fordelen ikke er like stor i USA. En sum på 15 dollar holder ofte ikke til en skikkelig frokost. Regner med at devalueringen i USA henger sammen med alle de tusen som har «gratis» status på grunn av kredittkort. Husk at en får lifetime Diamond ved 10 år sammenhengende Diamond status samt at en må ha akkumulert 1000 netter / evnt. brukt en bråte cash Tror trenden fremover blir at flere hoteller vil ta betalt for tidlig innsjekk og sen utsjekk. Som Diamond kunde har jeg stort sett kunne sjekke inn kl 0700 og det syntes jeg er en svært stor fordel. Samtidig er jo trenden nå etter covid at hotell prisen har doblet seg i pris og en suite fort ligger på over 500 euro natten. Som status kunde har en ofte mulighet å gå direkte fra et standard rom til suite. Dette er vel fremdeles goder en kan glemme å få dersom en booker via agent (booking, Hotels etc). Jeg er mer spent på hva kravet til Diamond blir fremover. I år er den satt ned fra 60 netter til 42 netter. Blir spennende å følge utviklingen fremover både på fly og hotell. Tror mange vil droppe eks en ferie til Asia når økonomi flybillett ligger på over 10k utenom høysesong.
Reiste i Europa og Tyrkia i år og fikk romoppgradering og Buffett, og Lounge. Veldig bra lounge i Istanbul og Wien. Får jeg mulighet til å reise i år, kan benytte kampanjen nevnt over av trygdeat: Doble kvalifiserende netter, teller mot status og «milestone bonus»: https://www.hiltonhonors.com/en_US/double-night-credit/landing/ Trenger da bare 2 uker på noen steder som for eksempel Malaysia og Thailand. (Jeg har allerede reist litt i år.) Jeg har alltid fått alle godene, ser heller ikke noe Covid begrensinger hos Hilton i år. Dersom bare to år for livstids Diamant status hadde jeg prøvd det, det er lettere å beholde det nå enn før pga Covid.
Er vel usa som bare er blitt kjipe. Når det gjelder lifetime diamond så krever jo det også i tillegg enten 1000 netter eller 2m poeng. Jeg er langt unna det første og aner ikke om det siste, men tviler.
Svært bra erfaring med LondonHouse. God beliggenhet, pen oppgradering som HHD, etter forholdene i US også en ganske omfattende frokost. Lobbybaren laget akkurat potente nok drinker... LCO til kl. 16. https://www.hilton.com/en/hotels/ch...ce=1_MzI2NDc5Ni03MTUtbG9jYXRpb24ud2Vic2l0ZQ==
Har vært gjest på Hilton Chicago for noen år siden. Som typisk i Usa stor lobby og bra rom men var litt preget av alder. Husker jeg spiste frokost i egen lounge / fint svømmebasseng. Litt usikker om dette lounge tilbudet fremdeles gjelder. Gangavstand til det meste. Får du en grei pris til å være USAs storbyer er det bare å slå til
Krav til antall gjelder fra start av medlemskapet. Det var jo planer om Hilton ved Gardemoen - har noen på forumet hørt noe mer om dette? Hilton hadde jo også store planer om nytt hotell i København sentrum. Dette ble vel tatt over av annen kjede før det var fullført (gammel rehab av en bankbygningen) Det er jo ikke helt svart for nærområdet. Finnes Hilton på Island, 3 stk i Helsinki samt i Stockholm. Videre har både Riga og Tallinn hoteller i kjeden. Hadde vært herlig om Stordalen fikk litt konkurranse i Oslo. Når de klarer det i Helsinki bør det også være mulig i Oslo. Ellers er det jo en jungel av ulike Hilton hoteller i London dog med litt varierende kvalitet.
Bestemte meg for å rekvalifisere allikevel og samtidig få en haug med fine turer. Dermed ble det både tre helgeturer i Europa og en tur til IAD (som er det aller beste stedet kanskje bortsett fra NY for å «hotell-hoppe»). Men så sjekket jeg med kundeservice hos Hilton og der har jeg: 234 of 1,000 nights 315,704 of 2,000,000 base points. Riktignok hadde vi Covid inni her som gjorde at jeg ikke fikk reist noe særlig de siste årene, men denne «hastigheten» på opptjening tilsier at jeg ikke får LTD før en gang kanskje utti 2040-tallet.
Hotell: Capital Hilton (Washington DC) Min status: Diamond Rom booket: Queen Standard til 132 dollar Oppgradert: Queen Deluxe Andre fordeler: «Food and beverage credit» på 18 dollar. Dette hotellet hadde exec lounge tidligere hvor frokost ble servert men den er nå avviklet uten noen plan om gjeninnføring. Hotellet hadde veldig lite belegg men allikevel fikk jeg bare oppgradering ett enkelt hakk opp. I profilen har jeg «higher floors» men er plassert midt i uten noe nevneverdig utsikt (nå er det jo ikke det noe steder her). Frokost-buffeen har den sinnsvake prisen av hele 44 dollar! Altså en tredjedel av romprisen De 18 dollarene man får i credit dekker altså da ikke halvparten en gang. Under innsjekk så sa jeg bare at «I won’t be eating then» og resepsjonisten sa at jeg kunne jo spise continental breakfast uten å si hvilken latterlig pris han ville ha for muffin og frukt. Ellers er hotellet slitt og rommene bærer preg av sin alder. Resepsjonen og baren er nok pusset opp og virker bra men forskjellene når man kommer opp er påfallende. Det er nok også grunnen til at prisen er relativt lav (sammenlignet med de andre hotellene i DC). Kjøpte en Buffalo Trace burbon i baren. Den kostet 18,70 dollar (0,75liters flaske koster 30 dollar i butikken). Riktignok var glasset stort og jeg fikk sikkert en desiliter, men allikevel en stiv pris. Dette blir nok det siste oppholdet mitt noensinne på dette hotellet og det beviser egentlig poenget mitt med at diamant er blitt dårligere.
Hotell: DoubleTree by Hilton Brussels City Min status: Diamond Rom booket: Twin guest room, €103 per natt etter prismatch Oppgradert: King Deluxe Room with view Andre fordeler: Frokost og drink voucher
Er det noen her som er villig til å hjelpe med en booking av et Hilton hotel slik at vi kan få noen perks hvis dette er mulig?
Hotell: Hilton Garden Inn London Heathrow Terminals 2 and 3 Min status: Diamond Rom booket: King room, 50.000 poeng Oppgradert: King Junior Suite Andre fordeler: Frokost
Hotell: Conrad Bali Min status: Diamond Rom booket: Deluxe King Room (laveste kategori) Oppgradert: Conrad Ocean View Suite Andre fordeler: Frokost, lounge, 25% rabatt på mat og drikke, sen utsjekk (kl 16) Conrad Bali leverer solid på Diamond-fordeler. Tre ulike frokost-resturanter, afternoon tea og evening cocktail i Suites Lounge (12 års aldersgrense) og i Lobby Lounge for en mer familievennlig setting. 25% rabatt hjelper på de relativt stive prisene på mat og drikke inne på området, ellers godt utvalg av spisesteder like utenfor hotellet. Rommet ble oppgradert til Conrad Suite ca. en uke før oppholdet, men dagen før ankomst ble det justert ned til et standardrom med utsikt. Fasiten ble Suite med utsikt etter at jeg kunne påpeke at appen viste ledige rom på datoene våre. Belegget bar preg av høysesong, men det var aldri problem å finne plass ved Suites-bassenget. Ønsker man derimot å være i nærheten av hovedbassenget er et hett tips å resevere en cabana i resepsjonen.
Hotell: Conrad Bangkok Min status: Gold (opptjent) Rom booket: Deluxe King, 130 000 poeng for 5 netter (hvorav 1 natt gratis) - god verdi for poengene etter min mening Oppgradert: En kategori til Premium King, hjørnerom. Men, måtte pent spør om det var noen oppgraderinger tilgjengelige ved innsjekk. "Let me check that for you..." Andre fordeler: Frokost for 2 voksne og 1 barn, Premium Internett Avsluttning på Asia-turen i år. Fint og flott i sentrale Bangkok, men jeg har hatt bedre frokoster. Bassenget er bra, og det er top notch attentive service. De er dog ikke kjent for å gi særlig med oppgraderinger, uten at jeg forventer det heller som kun Gold (selv om det er en skreven fordel også for Gold). Når vi før i tiden reiste uten barn, ble vi ofte oppgradert til Executive Lounge hos Hilton. Jeg var her fornøyd med hjørnerommet, setter nå mer pris på mer plass enn en eventuell Executive Lounge.